roliga kommentarer av okunnigt folk

Sv: roliga kommentarer av okunnigt folk

Tror nog att raggsockan vill vara mördarkamphund också ibland, betyder det att han mirakulöst förvandlas till en pitbull då? :o

Givetvis. Antingen det eller bullterrier, bulldog, staff, rottweiler, dobermann

är inte franska bulldoggar också kamphundar? :idea: bara att trycka in nosen på honom lite då!:p

Bulldogs som bulldogs........enligt vissa.... haha!

Mopsar är tydligen också bulldogs.... Enligt en bekant som säger sig vara hundexpert...

Har fått massa konstiga och roliga kommentarer från folk under årens gång.
Men en ren klassiker (som jag fått höra mååånga gånger) är när jag bodde hemma och var ute och gick med våra hunar, en Pekingese och en Yorkshire Terrier så stannade det oftast en massa människor som beundrade hundarna, och avslutade med att fråga något i stil med "Vilken är det som är mamman"?
:rofl:

Jag menar HUR kan man tro att dessa hundar är av samma ras och släkte? Dom är inte lika varandra någonstans för 5 öre, bortsett från att båda är hundar...

det kan verkligen inte vara så illa att nån tror att en kanin är en hund:crazy:
Ibland undrar man.......

Sent en mörk sommarkväll var jag ute och rastade min då 4 månader unga Helga på ett stort "gräsgärde" bakom bostadsområdet där jag bodde då. Detta gärde är även en genväg ner till "centrum"
Jag ser på avstånd att det kommer ett gäng undomar så är lite "glada i hatten"

Den ena tjejen utbrister.
- Åh, en rottisbäbis!
- Nä, det är ingen rottis, svarade jag.
- Är det en korsning?, frågar hon.
- Nä, titta en gång till, säger jag.
- Men va f-n, det är ju en GRIS, säger den ena killen.
- Å, vad du är knäpp, skrattar hon till killen. Det är ju klart att det är en hund. Hon har den ju i koppel.
- Kom närmare så får du se att din kompis inte alls är så knäpp, säger jag till henne.
Hon lunkar fram till oss och Helga hälsar på henne med ett stort NUFF, varpå tjejen hoppar till och säger.
- F-n, det är ju en pittbull, men den var dj-gt lik en gris.

Helga ÄR en minigris.
Svart med vita strumpor och en stjärna i pannan.

haha, jag var med om samma sak en gång, med en bearded collie och en malteser. de är visserligen håriga båda två men det lustiga var att tanterna bara skakade på huvudet och log överseende när jag förklarade att den lilla hunden faktiskt var äldre än den stora hunden och att beardisen alltså inte var mamma till den andra.
"Väldigt söt liten valp!" sa de och gick :smirk:

Haha. :rofl:

När jag hade min förra New foundland och precis hade skaffat Border collie valpen var det en dam som tyckte att mor och dotter var så himla lika!

(båda hanar, ska väl tilläggas)
Hur dom två någonsin skulle kunna likna varandra funderar jag fortfarande på!

Jag fick höra att jag har en väldans fin juniorhane..

Problemet var ju bara att det var gamle Rix och inte Cujo, som fick höra det :rofl:

Smickrande i och för sig, men det säger en del om hundkunskapen hos talaren, när denne inte ser skillnad på en snart 10-årig hund och på en drygt ettårig hund, tycker jag :angel:

Jag har en 7årig Jack Russelltik med lite uppstående öron som jag ständigt får kommentaren (typ) "Neeeeehmeeeehn Vilken söt liten valp du har, hur gammal är den?" Från folk som ser henne för första gången. När jag sedan svarar 7 år så brukar de flesta känna sig lite dumma, eller också tror de säkert att jag ljuger ;)

Det var förvånande många som trodde att min bruna wheatenvalp skulle bli en dvärgschnauzer när han blev stor:rofl:

Fick höra ev en granne att torrfoder är det bästa för hunden, annars skulle inte dom stora torrfodertillverkarna ha klarat sig så länge..

Samma granne säger även att man verkligen inte ska ge några vitamintillskott för det rubbar hela näringsbalansen i torrfodret..

Grannen hävdar även att BARF är rent bullshit och verkligen inte är något för hundar.. torrfoder är det absolut bästa för en hund..

densamme hade nyss åkt 20 mil på foderföreläsning för nån höjdare inom hundfoder men visste inte ens va denna höjdare hette.. och ja det är givetvis den höjdaren som tutat i grannen alltihopa..

Åh, dont get me started. Jag har hur många som helst om Råda.

"Ah, är det en sån där...eh....en sån där...gr...groe...hur uttalas de nu igen? (lite nonchalant sagt"
"S-C-H-Ä-F-E-R!"
" :o "

"(skrytsamt till sina kompisar) Det där är ingen renrasig terv inte!!"
"Nej, det är allt lite schäfer i henne."
"Jaha, ja, jag ser ju det jag. Jag är en riktig HUNDKÄNNARE! Fast det bara är några procent schäfer så ser jag det."
"Ja, hundra procent närmare bestämt..."
"Va?"

"Den där är inte direkt renrasig va?"
"Jodå."
"Inte då, jag känner igen en schäfer när jag ser den. Den där har minst grönis/terv/hoffe/ (fyll i valfritt) i sig.
"Njae, det är en rätt bra uppfödare..."
"...som har lurat dig ja, flicka lilla!"

Bäst är det nog när min chef står i närheten och mimar "Blandras" till kunderna, för att reta mig. Kunderna nickar förstående, och viskar till varandra, "Stackars lilla flicka som så gärna ville ha en schäfer."

En annan klassiker är en New Foundlandsvalp mina gamla chefer hade. Den var väl några månader och hade en härligt go rosa, rund valpmage, och så en massa kolsvart päls. Han ligger och sover på golvet, med magen i vädret och jag pratar med en kund just om detta samtalsämne, lustiga kommentarer man får av folk. Kunden ojar sig, och förstår PRECIS hur dumma saker man får höra i zooaffär. Hon avslutar samtalet med:
"När ska boxern valpa?"
" :confused: "
"Ja, er boxer där bakom kassan, när ska hon föda sina valpar?"

Senast ändrad:

Ibland undrar man.......

Sent en mörk sommarkväll var jag ute och rastade min då 4 månader unga Helga på ett stort "gräsgärde" bakom bostadsområdet där jag bodde då. Detta gärde är även en genväg ner till "centrum"
Jag ser på avstånd att det kommer ett gäng undomar så är lite "glada i hatten"

Den ena tjejen utbrister.
- Åh, en rottisbäbis!
- Nä, det är ingen rottis, svarade jag.
- Är det en korsning?, frågar hon.
- Nä, titta en gång till, säger jag.
- Men va f-n, det är ju en GRIS, säger den ena killen.
- Å, vad du är knäpp, skrattar hon till killen. Det är ju klart att det är en hund. Hon har den ju i koppel.
- Kom närmare så får du se att din kompis inte alls är så knäpp, säger jag till henne.
Hon lunkar fram till oss och Helga hälsar på henne med ett stort NUFF, varpå tjejen hoppar till och säger.
- F-n, det är ju en pittbull, men den var dj-gt lik en gris.

Helga ÄR en minigris.
Svart med vita strumpor och en stjärna i pannan.
:rofl: bästa hittils! :bow:

Det lustiga var att vi tittade på ett program på teven om hundar vid tillfället då han sa det. Experterna på teven sa att det var en mops.
"Nä, det är ingen mops! Det är en bulldog!"

Hahaha

Det verkar ju inte alls förebrå honom att mopsar är väl från kina och att bulldogs är fransk bulldog, engelsk och amerikansk bulldog.

Men nu vet ni det allihop, mopsar är inga mopsar, utan bulldogs. Experten har talat!

Väldigt många tror dessutom att min portisvalp är en curly coated retriever.
rase_321_2.jpg

G.Curly%20CoatedRetriever.jpg

Ja, dom hade svårt att tro mig också och envisades med att den ena är valp till den andra. Yorken är liksom grå i pälsen och liten, Pekingesen är plattnosad och något större samt brun!

Men Yorken blir för oftast Alltid tagen för en valp. Hunden är liksom 13 bast, halvblind och döv, lite småfet och traskar runt för sig själv.:angel:
- Åh vilken söt valp
- He he, hon är ingen valp, blir 13 i år... svarar jag
- VA!? Nej det kan inte stämma, hon är ju såååå liiiteeen sööööt *komsi komsi*

Men jesus vad folk hittar på.

Att Råda för ett otränat öga kanske skulle kunna se ut att ha grönis i sig kan jag kanske någonstans förstå.

Men hur en njuffebäbis kan bli en dräktig boxer... ? Njäe?

Men jesus vad folk hittar på.

Att Råda för ett otränat öga kanske skulle kunna se ut att ha grönis i sig kan jag kanske någonstans förstå.

Men hur en njuffebäbis kan bli en dräktig boxer... ? Njäe?

Jo, jag har också förståelse på att hon inte är stereotypen för en schäfer. Det lustiga tycker jag kommer när folk framhärdar! När de inte vill gå med på att det är en schäfer, utan står med ett litet leende på läpparna och försöker övertyga mig om att hon inte är det.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010