Sv: Regler man vill skrota/införa i TR
jag har även jag sett allt från nybörjare till landslagsryttare, även internationella ryttare (bla i USA). och de som använt spö är en salig blandning utav dessa.
formen/farten/benlyften är en stor del av dressyren, så det kan man inte bortse ifrån. har man inte tex formen så kan man inte tävla i dressyr vare sig man kan rörelserna eller inte. har man inte gångarterna så kommer man inte kunna hävda sig internationellt. osv.
målet för en westernhäst är inte att gå som tex Briar, liksom målet för Brink inte är att få fram en bra reininghäst.
visst ska dom göra många samma rörelser, men kraven för hur det ska se ut när dom gör dessa rörelser är STOR, vilket även du borde kunna se (annars kan jag lägga in bilder som jämförelse, men det känns lite onödigt).
sen är det ju klart att bägge dicipliner har sina bättre och sämre idéer, och jag är en stor förespråkare för att plocka det man själv tycker är bättre från alla håll och använda det på sig själv och sin häst, men det var väl inte riktigt det vi pratade om?
och jag har nog sett bra många westernryttare som lutat sig inåt i volterna också, men precis som med engelskryttare som gör det, så tänker jag mest bara att dom inte kommit så långt än att det ekipaget klarar det. vad detta har med saken att göra förstår jag dock inte alls.