MiniLi
Trådstartare
Den är ju jättefin rent estetiskt,
men
inbyggt i konstruktionen finns en extremt stor risk för haveri.
Den där plattan där den ska fästas i väggen är alldeles för liten - framför allt för kort i upp/ner-ledd - och det oavsett med vilka pluggar/skruvar man fäster den med i en normal vägg.
Jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om någon halkade i badrummet, och försöker hindra ett fall med att greppa ett draperi i sitt ytterläge.
Har du sett någon sån här uppmonterad i verkligheten?
Hur kändes det när du lade handen på cirkeln längst bort från väggen, och prövade svikten upp och ned?
(Här får man ju anta att den skulle vara monterad med både hängslen och livrem...)
Tänker också att det är ett konstruktionsfel i produkten från början.
Något som sticker ut så långt. Med den potentiella risken att någon som halkar kan greppa instinktivt i ytterkanten (eller ett där hängande draperi). Till det en pytteliten monteringsplatta utan något som tar emot hävstångskraften.
Och i ett badrum där haveri riskerar att skada tätskiktet, med vad det innebär i fråga om kostnader för att åtgärda korrekt.
Känns för min del
Svarar flera. Alltså jag har faktiskt extremt svårt att tro att det skulle vara en så katastrofalt dålig konstruktion. Då hade man nog hittat en hel del dåliga recensioner eller överlag info på internet om att de rasat osv.Jag hade velat se typ en 1-1½m lång "planka" i samma rostfria material som infästning och ring i övrigt, att ha ringen fäst i.
Alternativt en medföljande anordning att ha monterad på insidan väggen och ordentligt fäst i reglarna, som får garantera att vägg och tätskikt inte skadas i framtiden.
Är liksom ingen billig plastpryl från Amazon direkt..
Nu kommer vi som sagt sätta dit takfäste för vi vågar inte chansa efter att hantverkaren ändrade sig. Men jag gissar att det hade funkat fint om hantverkaren tänkt på att sätta regel på rätt plats när väggen byggdes upp igen.