Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men spöet är ju bara en förstärkning av skänkeln, för att inte behöva sitta och mala med hälen t ex. Och jag tror att de flesta hästar behöver en liten "hörru du" emellanåt. Rider nästan alltid med sporrar och spö, inte för att använda i tid och otid, utan om det behövs kunna ge extrahjälp snabbt.
Tycker att alla föreningar som anordnar tävlingar Måste ha hemsida! Och sen gärna preliminär startlista ute senast måndag resp. tisdag beroende på om de har tävling på lördag resp. söndag
en häst ska vara så skolad att det inte behövs, behövs det tillsägelser i form av spö/sporrar anser jag att hästen ej är redo
Men spöet är ju bara en förstärkning av skänkeln, för att inte behöva sitta och mala med hälen t ex. Och jag tror att de flesta hästar behöver en liten "hörru du" emellanåt. Rider nästan alltid med sporrar och spö, inte för att använda i tid och otid, utan om det behövs kunna ge extrahjälp snabbt.
varför ska det vara hjälmtvång ?
Ja man kan ju gissa varför :smirk:
den dagen du råker ut för något så kommer du att förstå