Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong."
Ska man tolka det som att det är ok att bara ha polotröja?
Eller ska man tolka det som att man måste ha slips eller plastrong endast när man har skjorta?
Jag tolkar det som att man måste ha plastrong elelr slips vare sig man har polo eller skjorta, och många domare med mig.
Jag är mer sugen på att förbättra domarutbilningarna än att ändra TR.
Eller ska man tolka det som att man måste ha slips eller plastrong endast när man har skjorta?
Jag tolkar det som att man måste ha plastrong elelr slips vare sig man har polo eller skjorta, och många domare med mig.
Det är precis det jag syfta på att man ska ändra, så det blir tydligare.
:
- Nosgrimmeregel är bra. Ser tyvärr OFTA folk som drar åt nosgrimman för hårt - drar gärna ett hål extra innan de ska in på banan för att hästen INTE ska kunna gapa. Förbud aachenremmen för den går att dra åt lika hårt som en pullargrimma (som är förbjuden) men den gör mer skada än pullargrimman.
Vill som flera andra att de ska vara tillåtet med rakt tränsbett samt att man ska ta bort kravet på plastrong, iallafall på lägre nivåer. Tycker de är lite onödigt med plastrong när man ändå måste ha ljus skjorta under - borde räcka med att man bara har nålen.
Jag tävlar alltid i enbart skjort bröst under kavajen.
Det är praktiskt för är det kallt ute kan man ha en polo under , är det varmt endast linne.
Jag har aldrig haft plastrong , nål eller slips.
Alltså vad är ett s.k skjortbröst?? hur ser det ut?
Varför är det bra med en regel att ha nosgrimmor? =)
Bör tillåtas
*Raka tränsbett (behöver inte själv men tycker regeln är löjligt)
*Nosludd i nacken
*Valfritt med träns eller kandar i fler av de högre klasserna
*Svanskappa på häst (den dummaste regeln som finns, stackars djur)
*röd rosett på sparkande hästar även inne på banan
ska försöka komma på fler