Pitbull i Aftonbladet!

Sv: Pitbull i Aftonbladet!

hur många kurser ska poliser gå?

de ska kunna hantera hundar, hästar, katter, smådjur, stora djur, barn, ungdomar, vuxna, chockade, skadade, aggressiva, rädda.

jesus, det är människor!

Dom kan väl iaf lägga in en del information i någon lämplig kurs när det gäller aggresiva djur o.s.v ..
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

*kl*
men varför kan man inte lägga ett tvång på hundförarbevis på alla hundägare för?? hur svår kan det vara egentligen?

för och nackdelar?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Kollade på filmen och där är man fast i samma gamla vanliga spår. "Det är inte fel på raserna utan människorna."
Vilket är lätt att opponera och argumentera mot. Men det ska jag inte göra nu, utan ställa en annan fråga i samma belysning.

Det har ju då och då varit inflammerade diskussioner här om vargblandningar. Med hänvisning till åsikterna att "är hundägarna OK så är hundarna ofarliga", så undrar jag om det inte är dags att legalisera innehavet av vargar/blandningar?
Om "jag" är kapabel att ha en varg som inte ställer till problem i samhället eller är farlig för någon, borde vargen/blandningen alltså vara tillåten som sällskapsdjur. Eller?

Eller varför inte en tiger? Tänk så många snälla tigrar munkarna visar upp på TV. :)

LIA
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Om nu några raser ska förbjudas, vilka ska förbjudas då (förutom pitbull)? Hur gör man med blandraser? Hur ska man veta om en blandras innehåller någon beståndsdel olaglig ras? Stambokföring brukar ju inte vara blandrasuppfödarnas starka sida. :smirk:
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

*kl*

Inside info:
Hunden hade inte varit i killens ägo i tre dagar. Däremot hade den varit stulen o kommit tillbaka till honom tre dagar tidigare. Hunden har varit helt problemfri tidigare.
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Menar du allvar?!?

Du tyckar alltså att det är rasens fel?

Jag skulle säga: Dessa MÄNNISKOR har gjort sitt!!!

Förbjud dessa ägare istället!

Ja jag menar fullt allvar!

Dessa raser fyller ingen som helst funktion i samhället förrutom och ställa till panik och oreda.

SÅ jag tycker att dom har gjort sitt.

Finns ingen anledning och ha raser med extrem kamplust som sällskapshundar, till det finns det vettiga raser till i såna fall. Sen som TJH är dom ju totalt odugliga till. Så dom har ingen kategori som passar in på dom så väck med dom.
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

så det är rasens fel att dom blir behandlade på ett sådant sätt? :smirk: Ska man inte ta och döda alla djur som har en tendens till aggresivitet då eller?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Men vad gör vi när pitbull mfl. raser "kamphundar" har förbjudits och kräken börjar använda rottweiler, malinois, schäfer och diverse bruksblandraser för kamp och "status" istället? Ska vi få bara förlänga listan på förbjudna raser?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

så det är rasens fel att dom blir behandlade på ett sådant sätt? :smirk: Ska man inte ta och döda alla djur som har en tendens till aggresivitet då eller?

Klart det har med hunden ursprung och göra dessa är ju avlade för och kampa. Det syns ju också tydligt på denna hund för dom försökte slå lös hunden men den tyckte det var helt okej väldigt få hundar skulle palla med o få "basebollträ dressyr" och ändå kampa vidare.

dessa är inte aggressiva det är just det som är problemet en aggressiv hund beter sig inte så här. Dom är mer eller mindre totalt avsaknad av aggression. Dom går ju på kamplust. bara för en hund biter folk så betyder det inte att den är aggressiv´.
 
Senast ändrad:
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Men vad gör vi när pitbull mfl. raser "kamphundar" har förbjudits och kräken börjar använda rottweiler, malinois, schäfer och diverse bruksblandraser för kamp och "status" istället? Ska vi få bara förlänga listan på förbjudna raser?

Det har dom ju redan både Schäfer och Rottweiler men dom används sällan av "ge mig respet neggrer i fittja" som knappt vet vad en hund är utan dom använder PB eller blandningar.

Sen att diverse annat slödder använder ex Rottweiler och Schäfer det har dom ju gjort hur länge som helst. men det är också ett problem men långt i från samma som med kamphundar. Kolla bara storstäderna Göteborg och Malmö dom har rejäla problem med kamphundar.
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Åh, går du kurs hos henne? Vad kul! Hon verkar bra, har hört mycket om henne.

Japp de gör vi=)

Hon är skitbra! Har haft mycket problem med våran dam. stressad, hundrädd och drog i kopplet. vi har gått hos henne 6 veckor och visst sitter problemen kvar men hon är mycket lugnare nu när hon ser en annan hund och hon drar knappt någonting i kopplet=)

Vi tänker gå fortsättningskurs hos henne i vår åxå. vårat mål är att hon ska bli som irenes hundar=) såå coola! Man skule kunna smälla en bomb brevid dom. dom skulle knappt bry sig=)
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Det har dom ju redan både Schäfer och Rottweiler men dom används sällan av "ge mig respet neggrer i fittja" som knappt vet vad en hund är utan dom använder PB eller blandningar.

Sen att diverse annat slödder använder ex Rottweiler och Schäfer det har dom ju gjort hur länge som helst. men det är också ett problem men långt i från samma som med kamphundar. Kolla bara storstäderna Göteborg och Malmö dom har rejäla problem med kamphundar.

Ja men om man tar bort alla dessa "kamphundar" så kommer kräken börja använda andra raser istället. ska vi förbjuda dom åxå då när de blir problem?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Ja jag menar fullt allvar!

Dessa raser fyller ingen som helst funktion i samhället förrutom och ställa till panik och oreda.

SÅ jag tycker att dom har gjort sitt.

Finns ingen anledning och ha raser med extrem kamplust som sällskapshundar, till det finns det vettiga raser till i såna fall. Sen som TJH är dom ju totalt odugliga till. Så dom har ingen kategori som passar in på dom så väck med dom.


Jo do fyller visst en funktion. som du säger oftast som sällskapshundar. Min hund ställer inte till panik och oreda. varför ska man förbjuda en ras bara för att några individer har hamnat fel?

Jo dom passar visst in i en kategori. Sällskapshundar.

I mina öron låter det här exakt som om nån skulle säga "Alla negrer är dumma i huvet, dom våldtar tjejer och rånar folk, dom har gjort sitt. väck med dom"

Rasism på högsa nivå!!!

Men bara för att de gäller hundar så e de helt ok?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Tanken förstår jag, men hur hade du tänkt att det skulle fungera rent praktiskt?

Man kanske kan göra ett prov där alla nödvändiga bitar om att ha hund finns med. sen kan man ta lite av politikernas feta löner och anställa fler poliser som kontrollerar "körkorten" på hundägare. Det kanske kan fästas något på kopplet så man ser tydligt att just den människan har hundkörkort.

Det finns säkert massor med ideer om det här redan. jag tror inte att dom (vilka det nu är som bestämmer hur problemet ska lösas) bara diskuterar hurvida dom ska förbjuda eller inte
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

kl

det här är bannemig helt otroligt. bara för att det är ett ulligt gulligt husdjur så blir det ramaskri för att den inte avlivades "humant" hos vet. för det första, det mest humana var att avliva den på plats. infångning och transport till vet hade orsakat MYCKET mer lidande. för det andra, 10 sekunder är en extremt kort avlivningstid.

men välkomna in i vegisklubben gott folk. för ni äter förstås inte kött när ni har de åsikterna?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Ingen har väl haft en åsikt om att den INTE skulle avlivas, MEN att spruta pepparsprej på den så som de gjorde anser jag vara väldigt onödigt.

När det dessutom vara flertalet vittnen som sa att hunden INTE var aggressiv vilket polisen gick ut med att den var!!

På filmen så är inte hunden det minsta aggressiv utan försöker bara komma undan. Att den bitit sin ägare är ju rena fakta.
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Det har dom ju redan både Schäfer och Rottweiler men dom används sällan av "ge mig respet neggrer i fittja" som knappt vet vad en hund är utan dom använder PB eller blandningar.

Sen att diverse annat slödder använder ex Rottweiler och Schäfer det har dom ju gjort hur länge som helst. men det är också ett problem men långt i från samma som med kamphundar. Kolla bara storstäderna Göteborg och Malmö dom har rejäla problem med kamphundar.

Ja, men vad tror du att "kamphundsslöddren" kommer ersätta sina kamphundar med då? Kan de inte ha sina kamphundar kommer de ha rottweiler eller någon annan brukshundsras eller mastiffaktigt och då kommer vi få problem med de raserna istället. Vad ska vi göra då? Ska vi då förlänga listan över förbjudna raser?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

precis vad jag menade!=)

Men när dom börjar med rottisar eller va de nu e piru har så är det förmodligen självklart ägarna det är fel på eller?:smirk:

Eller har den rasen åxå gjort sitt då?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 546
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 968
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp