Pitbull i Aftonbladet!

Sv: Pitbull i Aftonbladet!

nej du måste missförstått mig=)

Jag tackade för dom stående ovationerna=)

:rofl: jaha.. du ser hur lätt det är att missförså varann här! haha

men jag har för mig att du har amstaff eller pit? - så jag trodde du tog åt dig när jag skrev om de s*tans mskorna som annvänder som i kriminella syften. ;)
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

om du läser vad jag skrev så skrev jag att dessa som man kan sortera ut ska man göra nu - och de andra hundägarne (allta alla nadr raser) ska skaffa licens innom ett datum av tex 2 år. men att kamphundsraser skall göra det snarast.

alltså MÅSTE man ha licens för att få äga hund - man kommer inte att kunna skaffa en annan ras att ha som vapen.

Problemet med blandraser kvarstår fortfarande. Hos SJV registreras knappast vilka raser som ingår i en blandras så hur ska man veta vilka blandraser som passar in i kategorin kamphundar?
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Problemet med blandraser kvarstår fortfarande. Hos SJV registreras knappast vilka raser som ingår i en blandras så hur ska man veta vilka blandraser som passar in i kategorin kamphundar?

nä men dessa hundar brukar ha ett speciellt drag - så om man går ut med att kamphundar och kamphundsblandningars ägare skall hs skaffat ägarlicnes innan datum X annars har tex polis rätt att ta hand om hunden om ägare ej kan visa licens. sen kommer man garanterat att missa vissa hundar i denna första akuta sorteringen - men många hundar är bättre än inga!!!

alltsdå kan alla ägare som vill ha kvar sina kamphundar och kamphundsbalndningar visa att dom är goda ägare och att deras hundar är reko - då får dom även behålla dem. sen de oseriösa kriminella typerna kan man plocka av hundarna från.

sen ägarna av restrenande raser har en viss tid på sig att införskaffa licensen - ungefär som införandet av hästpasse. ja menar det har ju skett under flera år. man kan ju inte räkna med att ägarlicens på hudn ska gå på en natt heller. men efetrsom omständigheterna är som dom är med kamphundarna så kan man gör allt för att påskynda licensen på dom för att rädda dom hundarna från dessa oseriösa och farliga ägare. man får väl ställa lite krav!!!?? och dom som inte går med på dom kraven eller kan uppfylla dom får rätta sig därefter - att bli av med sin hund.
 
Senast ändrad:
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

Hehe ja de kan bli lite krångligt å hålla reda på vad folk svarat på när trådarna blir så långa=)

Jo jag har en blandras mellan dessa två raser. och jag håller med fullständigt. Det är ett ägarproblem, inte hundproblem.
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

*kl*

Att folk bara orkar. Jag trodde ändå att om man var djurvän så inkluderade det alla djur. Åtminstone att man hade högre tolerans o förståelse... Men icke. Det är pinsamt att vettiga hundmänniskor kan låta sig påverkas så av media. Det finns bra o dåliga saker med allt o man kan inte tycka om alla men att döma ut hela raser är fruktansvärt. Kan dra paralleller med Hitlers Tyskland på 30-talet om någon minns det....

Förbjuds pitbullen kommer bara någon annan hundras ta efter där det slutade. Tänk när "kamphundsslöddret" får upp ögonen för "din" ras. Vilken hund som helst kan växa upp o bli ett monster. Sen att en terrier är ettrigare, tuffare o envisare än andra raser, det är bara rasbenäget.

Detta inlägg lär knappast spela någon större roll. Har man bestämt sig för att mobba så har man... Jag önskar bara att ni i den vanliga vardagen har respekt, är ödmjuka o visar hänsyn för era medmänniskor o meddjur.

What man fears - man destroys.
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

*kl*

Att folk bara orkar. Jag trodde ändå att om man var djurvän så inkluderade det alla djur. Åtminstone att man hade högre tolerans o förståelse... Men icke. Det är pinsamt att vettiga hundmänniskor kan låta sig påverkas så av media. Det finns bra o dåliga saker med allt o man kan inte tycka om alla men att döma ut hela raser är fruktansvärt. Kan dra paralleller med Hitlers Tyskland på 30-talet om någon minns det....

Förbjuds pitbullen kommer bara någon annan hundras ta efter där det slutade. Tänk när "kamphundsslöddret" får upp ögonen för "din" ras. Vilken hund som helst kan växa upp o bli ett monster. Sen att en terrier är ettrigare, tuffare o envisare än andra raser, det är bara rasbenäget.

Detta inlägg lär knappast spela någon större roll. Har man bestämt sig för att mobba så har man... Jag önskar bara att ni i den vanliga vardagen har respekt, är ödmjuka o visar hänsyn för era medmänniskor o meddjur.

What man fears - man destroys.


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Pitbull i Aftonbladet!

*kl*

Att folk bara orkar. Jag trodde ändå att om man var djurvän så inkluderade det alla djur. Åtminstone att man hade högre tolerans o förståelse... Men icke. Det är pinsamt att vettiga hundmänniskor kan låta sig påverkas så av media. Det finns bra o dåliga saker med allt o man kan inte tycka om alla men att döma ut hela raser är fruktansvärt. Kan dra paralleller med Hitlers Tyskland på 30-talet om någon minns det....

Förbjuds pitbullen kommer bara någon annan hundras ta efter där det slutade. Tänk när "kamphundsslöddret" får upp ögonen för "din" ras. Vilken hund som helst kan växa upp o bli ett monster. Sen att en terrier är ettrigare, tuffare o envisare än andra raser, det är bara rasbenäget.

Detta inlägg lär knappast spela någon större roll. Har man bestämt sig för att mobba så har man... Jag önskar bara att ni i den vanliga vardagen har respekt, är ödmjuka o visar hänsyn för era medmänniskor o meddjur.

What man fears - man destroys.


Tycker det är skönt att se att det finns dom som vet vad händer ute i samhället.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 542
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 968
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp