Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Piercing?

Ett BARN ska inte vara piercat. Det är ju i så fall på föräldrarnas ansvar, och jag skulle ALDRIG ta ansvar för något dylikt :mad:

Angående näsvinge - det området dräneras direkt in till hjärnan. Jag har sett en ung tjej dö pga omfattande infektion och proppbildning i hjärnan efter en sådan. Obs att bakterierna inte behöver synas på hudytan utan kan spridas direkt in i blod- och lymbanor. Hur kan man bara vara så ytlig att man tycker det är värt riskerna :confused:

Och en navelpiercing - ska inte den vara SEXIG :eek:

Ska en tolvåring vara SEXIG :eek:

Lambi - trust your instincts :bow:
 
Sv: Piercing?

Men även om du godkänner hennes önskan kan hon inte ta på en seriös studio, och det är inget jag skulle rekommendera.
En seriös piercare tar inte hål någonstans på barn under 15 år, även om de har förälders tillstånd..
Tala om för henne hur det ligger till, att du inte vill riskera att ta på ett oseriöst ställe som kanske tar snett och inte är ordentliga med hygien osv..
 
Sv: Piercing?

Jag måste ha en superkropp :D mina öron har inte heller varit infekterade(vad jag kommer ihåg iallafall) :angel: fast man glömmer fort.....
 
Sv: Piercing?

Man kan INTE få nickelallergi av navelpiercings och likaså tunga, läpp osv. De smycken en piercare använder till såna ställen är gjorda av titan vilket man inte kan bli allergisk mot eller så fall minimal risk!
De skiljer sig helt ifrån vanliga öronhänge.
Har själv piercat mig i läppen hos en seriös piercare och han var noga med att säga att de smycken inte innehåller någon nickel alls!

Om man följer instruktionerna man får av piercaren så är det inte alls så stor infektionsrisk tex man får inte bada på 6 månader efter att ha piercat sig i naveln.
Men nåt man inte kan ha makt över oavsett hur bra man sköter piercingen är om kroppen bestämmer sig för att stöta bort smycket, vilket jag sett har hänt med 2 som piercat sig i naveln, då hamnar smycket längre och längre ut för att sedan ramla av av sig själv.

Själv tycker jag din dotter är för ung att pierca sig i naveln, gränsen vid piercing i naveln tycker jag går vid 15-16 års ålder.

Sen är det inte alls bra om hon piercar själv, för man måste ha en speciell kanyl till det som är böjd, man kan inte sätt ett rakt smycke i naveln! Så gå till en piercare och hör om dom har lust att förklara för din dotter vilka risker det är att göra det själv då det oftast blir på fel sätt!
Har sett många göra det själv, och det blev inte vackert dels för att de gjorde det själv på fel sätt!
 
Sv: Piercing?

Min dotter har tydligen haft en hård morsa!
Hon fick ta hål i öronen när hon gick i 7:an.
Diskussionen om piercing i naveln har varit uppe och jag sa blankt nej och talade om att om hon kom hem med nått dylikt slutade jag att sköta om stallet på veckorna och hästarna skulle omedelbart bort. Samma hot gällde rökning/snusning.
Nu är hon arton och resonerar på ett helt annat sätt, piercing är ett sätt att skaffa ärr i onödan och inte snyggt. Däremot har hon tatuerat sig, vad det blev? Gissa? En häst så klart.
Vilken tur att den här j*vla morsan sa stopp!
 
Sv: Piercing?

Ja min mamma sa nej, och gör det fortfarande.
Jag började i 4-5an om att jag ville ha piercing i näsan.. Sen har det bara blivit nya ställen men hon säger blankt NEJ!
Hon brukar skämta om det och säga att jag kommer se ut som en julgran när jag fyller 18..
Och visst, jag har 3 månader kvar och funderar fortfarande på piercing, hon tillåter det inte, men kan inte förbjuda mig när jag är 18.

Men piercing i naveln när man är 12-13? Det finns ingen SERIÖS piercare som gör det..
Sök på piercingar, och leta reda på skräck bilder att visa henne, visst det avskräckte inte mej men :p

Allergi, nej de använder som sagt titan kirurgiskt stål har jag också hört talas om..
Min extremt allergiska kusin har piercing i naveln, hon märker ingenting..

se dock till att avskräcka henne från att göra det själv, jag skulle aldrig komma på tanken! Trots att jag så gärna ville..

Däremot har jag kompisar vars piercingar vandrat bort ut kroppen, bla en som hade i naveln, ärret syns knappt. Det var en av mammas argument, men dra inte det för det avskräckte då inte mig.. Särskilt när man hade kompisar som det inte syntes på!!
 
Sv: Piercing?

Min dotter började tjata om piercing i naveln när hon var 13 år.
Vi gjorde som ¨å att hon fick tänka över saken tills det att hon blev 14. Hon var fortfarande övertygad om att hon ville ha en så vi gick iväg med henne och gjorde en.
Dessvärre så läkte den inte som den skulle så hon fick ta ut den.
 
Sv: Piercing?

Vackla inte... Det är en HÖG infektionsrisk på sånt och jag tycker att man ska vara 18 år innan man tar någon piercing... Det kan ju gå hemskt fel och jag tycker att när man är 18 år kan man bestämma själv över sin kropp. Nej skulle mitt svar vara även fast jag nu är 16 år och gärna vill pierca mig, men som sagt så får jag inte för min kära mor.
 
Sv: Piercing?

Jag förstår inte varför föräldrar tillåter piercingar i öronen istället för naveln, i öronen syns det ju att man har en piercing.

Infektionsrisk finns jämt, inte bara i naveln, har kompisar som fått världens infektioner i öronen så inget är ju bättre än det andra.
Däremo så brukar en navelpiercing börja vandra på de flesta.
Man piercar med 12 mm mellanrum men det brukar sällan hålla sig där, min har hållt sig å det är ju tur.

När de börjar krypa ut mot 4mm skulle jag börja tänka på att ta bort den igen, större risk att de slits bort.Vet folk som bara vaknat å hittat sin ring på sängen, den harde "rymt", vuxit bort :smirk:
 
Sv: Piercing?

Jag piercade mej när jag var 16 år, då tycker jag gott man kan bestämma över sin egen kropp, man ska inte omyndigförklara helt å klappa en 17 åring på huvudet å tro att det är ett litet barn, hur ska h*n klara sig när 18 års dagen kommer å man räknas som vuxen?
 
Sv: Piercing?

Har för mig att man ska vara 16 på de flesta ställen för att inte behöva målsmans tillåtelse, 16 och över behövs inte det. Däremot tunga är det oftast 18 har jag för mig...
Menar då förstås om det är seriös piercare.

piamar: Eh, hur shysst är det på en skala? Det finns folk som tycker att piercingar är dösnyggt. Jag bla. Skulle jag då få en massa kommentarer från totala främlingar så ja... Då är ni rätt dumförklarade, MINST sagt. Varför inte låta folk ha vad de vill utan att klaga på det, vad har du med det att göra? Att folk piercar sig drabbar ju inte dig direkt, bara att titta bort...
Nej usch för såna som du som bara dömer ut en för ens utseende! :mad:
 
Sv: Piercing?

AtletShipping skrev:
Man kan INTE få nickelallergi av navelpiercings och likaså tunga, läpp osv.

Jo det kan man. Det handlar om att man har en öppen såryta där något ligger och gnager. Blir det infektion är det öppet jättelänge. Jag hade själv nickelfria grejor i, men det finns så mycket nickel ändå, tex på dina fingrar efter att du hanterat mynt etc, att det är en "svag punkt" i kroppens hudförsvar att få in olämpliga ämnen på. I naveln är du dessutom nära byxknappar, som ofta har nickel i sig och sprider ut det på huden.
 
Sv: Piercing?

Silverkedjan skrev:
Jo det kan man. Det handlar om att man har en öppen såryta där något ligger och gnager. Blir det infektion är det öppet jättelänge. Jag hade själv nickelfria grejor i, men det finns så mycket nickel ändå, tex på dina fingrar efter att du hanterat mynt etc, att det är en "svag punkt" i kroppens hudförsvar att få in olämpliga ämnen på. I naveln är du dessutom nära byxknappar, som ofta har nickel i sig och sprider ut det på huden.


okej, men då är det iaf inte av själva smycket utan för att det är ett öppet hål.
Därför är det så vikitgt att man håller det rent!
När jag pierca mig sa piercaren att man helst skulle ha gummihandskar när man skulle pilla med smycket, så hygienen är otroligt viktig!
Naveln får man väl oxå ett skydd över de första dagarna?
 
Sv: Piercing?

Slutsats: Det där är något för VUXNA att själva ta ansvar för.

Att flera ggr dagligen ha koll på ett barns navelhygien och vakta vad de pillar med är då inget jag skulle ställa upp på som förälder :smirk:
 
Sv: Piercing?

sweep skrev:
fråga henne detta:

vill du ha en sned och ful piercing? (hon växer)
vet du om att det är 6-12 månaders läktid på en navelpiercing?
Vet du om hur du ska hålla det rent och kommer du orka göra det varje dag?

jag kan försöka hitta skräckbilder på navlar som blivit piercade om du vill



Tack! :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Piercing?

Silverkedjan skrev:
Angående näsvinge - det området dräneras direkt in till hjärnan. Jag har sett en ung tjej dö pga omfattande infektion och proppbildning i hjärnan efter en sådan. Obs att bakterierna inte behöver synas på hudytan utan kan spridas direkt in i blod- och lymbanor. Hur kan man bara vara så ytlig att man tycker det är värt riskerna :confused:

Tack för påminnelsen, :idea: hade glömt mer exakt om varför man inte skall ha i näsvingen. Samlar på mig alla era bra kommentarer så att jag har en "uppsjö" av ursäkter/förklaringar till henne... :cool:
 
Sv: Piercing?

AtletShipping skrev:
tex man får inte bada på 6 månader efter att ha piercat sig i naveln.

TACK! :bow: :bow:

Den kommer att vara mycket användbar! Hon gillar verkligen att bada...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 864
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 511
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 184
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag har en 12 årig dotter (13 i höst) som fick sin första ponny i augusti förra året. Vi har ponnyn inackorderad på bilavstånd. Hittills...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 668
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp