Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Piercing?

Tack återigen alla hjälpande själar!

Jag tror nog att vi måste vara många och enade för att få våra telningar (jaja, även om du får luta huvudet så långt bakåt att det gör ont när du tittar dom i ögonen, är dom ju fortfarande våra telningar...) att inte "skada" sig själva, som det trots allt kan bli! Visst, nog är mycket snyggt... men nog ångrar man sig om det blir fel? Då lär jag som förälder vara syndabocken om jag "tillåtit" något slikt!

Skillnaden är endast: "Hemsk" nu eller "hemsk" sen... jag föredrar nu!

Btw..Lambi
Hur gick det? Såhär 3 år senare,
Piercade din dotter sig i naveln?
 
Sv: Piercing?

Min dotter ska få ta hål i öronen när hon fyller 12. Då ska hon också få lov att sminka sig, men det blir kontroll innan hon går till skolan så att det inte är för mycket.

All annan piercing är helt utesluten så länge hon bor under mitt tak.


Ungefär så gör jag också förutom att åldern är 13 för hål i öronen och smink före sjuan endast är tillåtet på discon.

Den äldre dottern har fyllt 18 och godkänner mina regler så här i efterhand. Hon hjälper också till att hålla efter lillasyster. Skönt, jag behövde bara vara "stå på mig" en gång!
 
Sv: Piercing?

Jag tycker inte att barn och piercingar går ihop alls. Tycker faktiskt helt enkelt att det ser illa ut, sedan är riskerna alltför höga.

Jag fick inte ta hål i öronen förrän jag var 14 (egentligen 15 men mamma gav sig då mina eksem blev bättre) och det var i den vevan jag blev nickelallergisk vilket var precis det vi/doktorn var oroliga för.

Jag kan hantera det och det är för det mesta okej - jag får faktiskt sällan problem just med öronen om jag råkar ha nickelhaltiga smycken, skärp och byknappar är mycket värre och det led jag aldrig av innan jag gjorde hål i öronen.
 
Sv: Piercing?

Nej jag tycker inte du ska låta din dotter ta hål i naveln. de är riktigt onödigt(enligt min åsikt då) speciellt om man bara är 12 - 13. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 860
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 510
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 184
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag har en 12 årig dotter (13 i höst) som fick sin första ponny i augusti förra året. Vi har ponnyn inackorderad på bilavstånd. Hittills...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 668
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp