Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Piercing?

Jag har hål i tungan och i naveln och i öronen. Tänkte svara om tungan även om jag inte var frågad :o eftersom vi verkar ha upplevt det olika.. min piercare äger själv din dtudio och är mkt seriös. står en stor skylt på dörren att inta tatueringar under 18 och endast öron och vissa enklare piercingar om man är 16 och har målsman med sig.. lapp med godkännande räcker alltså inte :smirk:
Min tunga piercade jag när jag var.. 19 tror jag det var eller naveln när jag var 18...
(till trådskaparen kan jag hälsa att om din dotter rider så kan du hälsa att det gör himla ont att ha ridbyxor på sig och det kan förstöra piecingen helt om det gnuggas eller rör sig för mkt innan den är helt läkt. och det gör ondare att ta hål i naveln än i tungan :devil: )

Min tunga fick ingen bedövning.. och man kände inte så himla mycket förutom när han precis tryckte i genom kanylen.. men jag blödde som en stucken gris.. kände inget förrens min syster sa att oj va du blöder.. nu rinner det över, min mun fylldes över med blod och det började rinna längsmed halsen ner över bröstkorgen och ner under nacken och på bänken eller vad det nu heter. syster torkade blod som en galning och jag ficl bubbla med iskalt vatten i en timme sen slutade det.. och jag har inte haft några som helst problem efter det.. svällde inget, kunde äta potatis mosade med lite smör redan samma kväll och inte sperciellt ont eller så.. man läspar himla roligt ett tag dock :D sen så drack jag en aning alkohål dagen efter, vet inte om det är att rekomendera direkt men det torkade upp såret ordentligt i af :angel: :D
 
Sv: Piercing?

ciliegia skrev:
som flera andra sagt: håll hårt på din regel!
möjligtvis att hon skulle få ta hål vid 15-16 om du anser henne mogen för det då (om hon då fortfarande vill ha det)
själv fick jag tidigt veta att jag inte ens skulle få ta hål i öronen förrän jag var 15 (hade exem när jag var yngre och är känsligare för sånt än många andra). fast jag har aldrig heller velat ha hål i öronen.
nu är jag 16, vill ha en piercing i läppen - men skulle aldrig våga, så det får vara. dessutom syns det ju väldigt väl där ifall det skulle bli fult och infekterat.

Ojdå, jag har nog dubbelmoral... :o
Hon har redan hål i öronen. :crazy:
Sorry, men gjort är ju gjort, hade ju inte er som råd då! :love:
 
Sv: Piercing?

fast hål i öronen är ju mycket vanligare och "mer accepterat" än andra piercingar, så på det hållet kan du nog smita undan ändå ;)
 
Sv: Piercing?

Jag är visserligen bara 15 och tjatar som en tok på min mamma för att få pierca mig... ;P Men skulle jag ha en dotter skulle hon absolut inte få pierca sig när hon är 12-13. 16, möjligtvis 15, är lagom ålder för att få pierca sig, tycker jag.
Dessutom har jag vädligt många kompisar som har piercat naveln, och de säger att det gör otroligt ont! De kan knappt röra sig första dagarna, och i flera månader gör det ont när någon rör dem vid piercingen. Det blir nästan alltid infekterat, även om man rengör jättenoga. Dessutom kan hon som sagt inte rida på väldigt länge (gör skitont, säger de som testat) och inte heller bada.. Hon kommer inte kunna vara med på idrotten i skolan på ett bra tag heller, just eftersom vissa rörelser gör jätteont.
Sen, som någon annan sa, är navelpiercing till för att vara sexigt, och passar inte på en tjej i den åldern...
Även om jag gärna vill pierca mig är jag glad att mamma har den regeln hon har, annars hade jag piercat läppen när jag var 12... Jag hade nog ångrat mig sen. Alternativt kan du ju säga att hon får vänta 1-2 år, och vill hon fortfarande då, så får hon. Annars är det lätt något man får för sig, och sen ändrar man sig, osv.
Jag tycker iaf du ska säga nej.
 
Sv: Piercing?

Jag har hål i örat "däruppe", har aldrig haft problem av det.
Men jag tog det innan alla dessa piercingdiskussioner var uppe.
 
Sv: Piercing?

jag HADE hål i örat uppe i brosket, och jag skulle aldrig göra om det..
Mamma tillät det inte, men jag gjorde det ändå..
Och oj så problem jag har haft.. Trots att jag rengjort som man skulle, och inte pillrat där(gjorde för ont för att ens tänka tanken) så läkte det aldrig riktigt..
Jag kunde inte heller "ligga på det örat" och sova, det gjorde för ont. Skrek nästan om man fastnade med tröjan.
Det är först i år som det hade blivit okej, (går i 2an nu, tog det i..9an..) men frisören lyckades slita ur örhänget när hon klippte mig, och sedan när jag kom på att jag skulle sätta i det igen hade det läkt igen på framsidan.. Och då tänkte jag nej nu få de f-n vara, har tryckt igenom det förut och det har gjort så ont!!

Men, jag tror att hålet blir mkt bättre om man går till en piercare och gör det än som jag, gör det med sån där pistol. Har kompisar som gjort det hos piercare och inte har några problem..

Men det var inte värt det.
 
Sv: Piercing?

Men hallå...

...ett barn på 13 år :eek:
Sätt en åldersgräns på minst 16/17 år och du kan ju säga till henne om man gör det själv så blir det infekterat och det gör skitont

Ha de bra..

Kram Chima

P.S. allt för unga piercar sig mer och mer :crazy: D.S.
 
Sv: Piercing?

Borde finnas bilder på internet på piercingar som blivit infekterade eller att dom fastnat i byxor/tröja. Du kanske även kan förklara för henne om senare i livet när hon fyller 18 och ska börja jobba, hygien kraven höjs hela tiden och piercingar är inte tillåtet på många ställen.

Jag hade aldrig tillåtit mina barn att göra nått innan dom fyller 18, min pappa hotade med tången, det hälpte, jag piercade mig i bröstvårtan innan jag fyllde 19 och har 3 tatueringar som är mindre omtyckta, men då respekterar jag det och går med t-shirt och långbyxor så dom slipper se det ;)
 
Sv: Piercing?

Tack återigen alla hjälpande själar!

Jag tror nog att vi måste vara många och enade för att få våra telningar (jaja, även om du får luta huvudet så långt bakåt att det gör ont när du tittar dom i ögonen, är dom ju fortfarande våra telningar...) att inte "skada" sig själva, som det trots allt kan bli! Visst, nog är mycket snyggt... men nog ångrar man sig om det blir fel? Då lär jag som förälder vara syndabocken om jag "tillåtit" något slikt!

Skillnaden är endast: "Hemsk" nu eller "hemsk" sen... jag föredrar nu!
 
Sv: Piercing?

Utan att ha läst hela tråden chockas jag över den lättsamma inställningen till navelpiercings! Det är faktiskt en av de svårare piercingarna att få att läka bra. Dom drabbas ofta av infektioner om man inte sköter dom rätt, skav och slitage gör också att navelpiercings lätt migrerar (d.v.s. vandrar sakta ur kroppen - stöts bort).
Näsvinge är också en relativt lömsk piercing då infektionsrisken är ganska hög.
Mer harmlösa piercings som läker lätt och problemfritt är i så fall oralpiercings och vanliga lobes (örsnibbar). Hurvida detta ska sitta på barn eller ej kan ju diskuteras.
Personligen tycker jag att ingen piercing, förutom möjligtvis lobes bör sitta på barn under 16!

/Jen med 7 piercingar, snart fyllda 20
 
Sv: Piercing?

Min grabb på 12.5 år vill också pierca sig, men det finns bara ett svar på det: NEJ!!!! :mad:

Han vill ha i ögonbrynet och i tungan!! :eek:
Ja, inte vet jag om jag är gammalmodig men isf får jag vara det, för han kan glömma det tills han är 18 och själv kan bestämma!

Han har en kompis som är ett år äldre som har i ögonbrynet, helt sjukt! Men så fick också hans lillasyster hål i öronen vid 8 månader...... :eek:

Föräldrar, stå på er!!!!! :bump: :bump:
 
Sv: Piercing?

Jag är själv bara tretton, och har i naveln och tungan. Naveln är riktigt besvärlig och håller kanske på att växa ut, ska låta piercaren kolla den. Tungan däremot funkar det jättebra med!

Men som sagt så är naveln väldigt svårläkt och, som piercaren sa, den sitter på det smutsigaste stället. Även om man sköter dem rätt kan det bli infektion. Jag törs nästan säga att 9 av 10 får problem med den, det är mer regel än undantag.

Blev det någon piercing för henne?

Själv fick jag 1000gånger mer självförtroende när jag gjorde i tungan, mitt självförtroende sitter i mitt hår och mina piercingar :D
 
Sv: Piercing?

Jag tog hål i örat "däruppe" när jag var 11 år gammal, har aldrig haft problem med det. Det gjorde lite ont att sova på örat dom första veckorna, men det var mest för att pluppen stack in i huden bakom örat. Sen bytte jag till ring och det har aldrig varit några problem. När jag tappat smycket, har jag stuckit hål på nytt bara när det behövts.

Piercade läppen när jag var 16 år, det var helt läkt efter 2 veckor. Inga problem alls, sköljde med saltvatten när jag ätiti och druckit annat än vatten.

Har haft vanliga hål i öronen, tyvärr gjorda med pistol som liten, och har därför brosk-knölar i dom nu, och igenväxta hål.

Piercade näsan vid nästan fyllda 13 år, och har aldrig haft problem där heller. Har fått göra nytt då jag tappat smycket och låtit det vara bara.

Ska pierca tungan nu i veckan antagligen, har velat det länge men aldrig kommit till skott bara. Räknar med en läketid på 2-3 v, om inte mindre, då jag har FÖR bra läkkött. Tyvärr, saker som inte ska växa igen (Tungband som klipps lite då och då, då det är för kort) växer igen ändå. Infektioner har jag aldrig haft i något hål, någonsin.

Jag fick göra näsan och öronen mellan 7-13 års ålder, men fick vänta med läppen tills jag fyllde 16, för då var det tillåtet med förälders sällskap samt signatur.

Från och med 13 års ålder tycker jag att det är okey med piercing i näsan, dock är det inte att rekommendera då piercare inte gör hål innan 15-16 års ålder. Öronen spelar ingen roll tror jag, jag hade i alla fall aldrig problem med att hålla rent efter håltagningen.
Piercing av övriga områden tycker jag 15-16 år, som seriösa studios har som gräns.
 
Navel Piercing

Gör de ont att pierca sig i naveln?:confused: Själv har jag bara hål i öronen men ja vill ha i naveln :(
 
Sv: Navel Piercing

Du kan ju alltid söka på forumet eller starta en egen tråd istället för att dra upp den här som är ända sen 2004...
 
Sv: Piercing?

Min kompis son piercade sig i ögonbrynet för något år sedan. Han behövde nog inte ens tjata är jag rädd; samma kompis piercade öronsnibben på sin åttamånaders dotter. :mad:

Iaf så gick själva piercingen bra men det tog lite tid att läka. Det var aldrig jättejobbigt men lite, lite sårigt hela tiden. Han hade inte direkt ont av det.

MEN så fick han nageltrång. Det började som ett litet men växte snabbt till sig. Han avstod från gymnastiken i en hel termin så han fick inget betyg i det ämnet. Det opererades flera x men kom hela tiden tillbaka. Till sist fick dom rådet att ta ut ringen i ögonbrynet. Dom gjorde det och nageltrånget gick tillbaka!! Det här var i början på sommaren -06 och han kunde sedan vara med på Dalecarliacupen i juli. Hans kropp hade helt enkelt fullt sjå att ta hand om piercingen så den klarade inte av att läka nageltrånget.

Tur i oturen att det "bara" var nageltrång han fick och inte tex cancer!! Hur hade det då gått??!

Jag hade sagt BLANKT nej och hållt i det till 18-årsdagen. Vill dom fortfarande då så kan jag inte mer än att säga vad jag tycker om det !!
 
Sv: Piercing?

Hoppsan!! :o

Jag såg inte att den var så gammal!! :o

Men vi kanske kan hjälpa någon annan som står i samma situation... ;)
 
Sv: Piercing?

Min dotter ska få ta hål i öronen när hon fyller 12. Då ska hon också få lov att sminka sig, men det blir kontroll innan hon går till skolan så att det inte är för mycket.

All annan piercing är helt utesluten så länge hon bor under mitt tak.
 
Sv: Navel Piercing

Du kan ju alltid söka på forumet eller starta en egen tråd istället för att dra upp den här som är ända sen 2004...

Är den sen 2004 ? Häftigt :)
Förlåt om jag gör en liten avstickare i tråden.
Vad kan man bli allergisk mot? det är väl sällan man använder nickel i pericingar? :confused: :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 863
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 511
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 184
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag har en 12 årig dotter (13 i höst) som fick sin första ponny i augusti förra året. Vi har ponnyn inackorderad på bilavstånd. Hittills...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 668
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp