Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerade på att hon fått ihop så mycket i sin motivering när det inte fanns så mycket att gå på. Det var min enda tanke. Så antingen är hon grym på att göra motiveringar eller så är hon ulv och vill få bort blickarna från sig själv.

Hon kan ju för den delen vara bägge delar, alltså ond och bra på att teoria. Eller god och bra på att teoria. ;) Du har förklarat varför du reagerade så ok, jag kommer bara med en annan insyn typ.

Aha, ja, det är klart! Jag tycker Bumpo varit med så sällan så jag ser henne mer på min nivå än som "veteran", men nu när du säger det har hon ju spelat mycket längre än mig. :p :D Tror jag iaf...
Vågar nog inte säga varken bu eller bä där än.

Jo, jag vill minnas att bumpo spelat bra mycket längre än vad du har. Sedan är hon kanske med mer sporadiskt än i varje lek. Men ändock, tror hon hängt med i ett par år eller så i alla fall.

Hon kan ju för den delen vara bägge delar, alltså ond och bra på att teoria. Eller god och bra på att teoria. ;) Du har förklarat varför du reagerade så ok, jag kommer bara med en annan insyn typ.

Jag tar gärna andras insynsVinklar. Vill ju hitta onda ;)

Alternativ ett. Att hon skrivit så mycket när det fanns så lite att gå på.
Jag hoppas verkligen hon är en god som letar onda. För hon är ju grym på motiveringar verkar det som.

Ahh okej, gick tillbaka och läste hennes röstinlägg typ 5 gånger, men jag ser inte alls vad du ser faktiskt. :crazy:

Åh andra sidan väntar sängen och efter skolavslutningen idag börjar allt läsande göra mig snurrig. :p Godnatt!

Nu är vi rätt klara, fast inte riktigt:crazy:. Så det tar väl en timme till eller så...

Kollade snabbt igenom tråden för jag tänkte försöka mig på en analys. Men jag orkar inte tänka just nu så jag får faktiskt göra det imorgon om det blir någon morgondag för min del. Ska slösurfa lite innan vi gör sista rycket.

Ahh okej, gick tillbaka och läste hennes röstinlägg typ 5 gånger, men jag ser inte alls vad du ser faktiskt. :crazy:

Åh andra sidan väntar sängen och efter skolavslutningen idag börjar allt läsande göra mig snurrig. :p Godnatt!

Å jag har precis druckit 5 glas vin och är väl klar för sängen känner jag. Inte bra att sitta här och teoria under tiden :rofl:

Tack för förklaringen.

Det andra:
Det beror på vem det är som spelar. Det finns ju dom som är grymma på att teoria om ingenting och dom som inte är det. Jag har inte koll så här på rak arm om vem som kan vad här i leken.

Jag reagerade på att hon fått ihop så mycket i sin motivering när det inte fanns så mycket att gå på. Det var min enda tanke. Så antingen är hon grym på att göra motiveringar eller så är hon ulv och vill få bort blickarna från sig själv.
Nu är jag tillbaka från studentmottagningen...

Alltså jag vet inte om jag är så särskilt bra på att skriva motiveringar, jag försökte bara skramla ihop nånting av det lilla som fanns då jag röstade. Jag vet inte heller om den var så förfärligt lång, förklarade bara hur mina tnakegångar gick just då.

Det känns nästan lite bisarrt att jag skulle försöka rikta bort blickarna från mig i det läget. Att rösta tidigt är ju snarare att dra blickarna till sig och som det var då hade ingen någon misstanke åt mitt håll, den kom ju du med

@cirkus

javisst, din tidiga röst gjorde mig misstänksam. Men det behöver ju inte betyda någonting. Jag kan vara helt fel ute. Tycker det är så svårt vid första DL

@Matmissbrukaren , jag var tvungen att rösta tidigt för jag skulle på studentmottagning. Så det fanns liksom inget att välja på. Känns konstigt att en tidig röst i sig gör dig misstänksam.

@Sasse: räknas jag som veteran? Jag ser mig fortfarande som glad amatör, men jag brukar inte spela fegt. Och ja, jag har hållt på i några år med lekarna. Men inte i varje lek.

Vad gäller din input/tanke om att jag gjorde samma sak som vira så förstår jag att det uppfattas så. Jag röstade, med utslagsgivande resultat, på henne eftersom det var henne jag reagerat mest på men det kändes inte bra. Men eftersom alla var så jämrans neutrala och jag reagerat på henne så...

Men å andra sidan, i vilken lek känns inte alla väldigt neutrala inför första dl?

Jo, jag vet att du röstade på henne för att det var hon du reagerade mest på. Tyckte bara dina kommentarer var jämförbara med Viras och det var lite märkligt.

Vad gäller din andra fråga, relativt sällan? Jag antar att du tycker olika, och det beror väl lite från lek till lek, vad som skrivits och när en behöver rösta. Men jag har iallafall rätt sällan den tanken, att folk är neutrala. (Eller att alla är det snarare.)

Förövrigt en allmän fråga, varför har vi såhär skilda DLs egentligen? Jag trodde till en början att det var två DagDL på en dag, för att hålla aktiviteten uppe. Så jag är bara rent nyfiken vilken funktion det är med detta systemet, med NattDL X antal timmar senare? :)

Fel tråd kanske. Men någon som kanske kan svara i anmälningstråden isof?

Uppdatering!

Trisse vankade vägen fram, kvällens gourmetmiddag på Glada Katten hade verkligen suttit bra och hans mage var större än någonsin. Dagens händelser hade naturligtvis avhandlats på krogen och alla var chockade över hur lätt det var att ryktena började gå och man undrade vad som skulle hända härnäst.

Vid Vattugränd fick han se en gäckande skugga försvinna ned mot kanalen och med en fart man inte trodde var möjlig satte han efter, skuggan försvann in genom ett plank och Trisse efter. Tjofff sade det och Trisse satt fast! Hur han än vände och vred kom han inte loss, hans stora mage var i vägen. Trisse blev kvar till dess att magen krympt (eller någon snäll människa upptäckte hans belägenhet)

Hedinn var Trisse

DagDL kl 21.00

@Matmissbrukaren , jag var tvungen att rösta tidigt för jag skulle på studentmottagning. Så det fanns liksom inget att välja på. Känns konstigt att en tidig röst i sig gör dig misstänksam.

Inte att rösten kom tidigt, utan mer att du lyckades skrapa ihop så mycket i din motivering när det knappt var något skrivet i tråden.

Hur som så är inte detta något jag kommer hänga upp mig på eftersom det är många andra som ska synas också och det var en förstadagensröst och man går på det man hittar första dagen. Första dagen är tuff för alla utom ulvarna.

@Matmissbrukaren När jag varit ulv har jag tyckt första dagen varit rätt tuff också, på ett annat sätt än goda då. Att man ska lyckas skrapa ihop en teori helst utan att andra ska reagera på den. Tycker det är lite märkligt (om än inte misstänksamt) att du tycker ulvarna har så lätt. Har du varit ulv någon gång? I så fall, congrats till dig att du tyckt det varit plättlätt att skriva motiveringar / rösta första dagen. Jag tycker i alla fall att det många gånger är klurigare. För att man måste ljuga / hitta på teorier. Vad jag försöker komma fram till är alltså att det är olika slags svårigheter för båda lagen.

@Matmissbrukaren När jag varit ulv har jag tyckt första dagen varit rätt tuff också, på ett annat sätt än goda då. Att man ska lyckas skrapa ihop en teori helst utan att andra ska reagera på den. Tycker det är lite märkligt (om än inte misstänksamt) att du tycker ulvarna har så lätt. Har du varit ulv någon gång? I så fall, congrats till dig att du tyckt det varit plättlätt att skriva motiveringar / rösta första dagen. Jag tycker i alla fall att det många gånger är klurigare. För att man måste ljuga / hitta på teorier. Vad jag försöker komma fram till är alltså att det är olika slags svårigheter för båda lagen.

Jo jag har varit ulv och nej, jag hade inte så svårt att få ihop förstadagensrösten. Men förstår att det självklart inte är så för alla. Jag har andra svårigheter i leken men det är inget jag tänker prata om eftersom det avslöjar för mycket om mig som spelare för er andra oavsett om ni är goda eller onda.

*spök*
Ber om ursäkt för mitt icke-deltagande igår, det kom vissa saker i vägen så det var fullt ös från 14-22... Bad faktiskt om att få bli ersatt om jag inte blev käkad inatt just för att det inte funkar tidsmässigt.

Men heja goda! :)

Och @Sasse - jag tror att de delade DL började när jag var i Singapore, för att ha chansen att vara med vid nån DL trots tidsskillnaden. :)

Kom precis in i tråden, har inte börjat läsa ännu men...

@Sasse - VAD HAR DU GJORT, KVINNA? Ska du skrämma slag på mig?!?:eek::eek::eek:

@Paddington - Kan vi nu en gång för alla förbjuda avatarbyte under pågående lek?! Ni ser ju själva hur hårt det här har tagit, hur ofta använder jag multipla skiljetecken?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar