Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu... måste jag jobba! Så jag stänger ner Buke ett tag för väninnan tittar inte jätteglatt på mig och det är ju omöjligt att hålla sig härifrån när man har sidan öppen!

Oj, nu sprang tiden iväg!

Då jag vet hur Habina kan uppfattas ibland (som väldigt misstänkt) så tycker jag att det är lite märkligt att rösta på henne pga något hon skrivit som jag tog som mestadels ironi och lite skämtsamt.

Då cirkus absolut spelat med henne förut samt att hennes röstmotivering är byggd på vad jag tror är ironi från Habinas sida så blir rösten där ikväll. Inte den starkaste teorin men med 5 minuter på sig att rösta så får det bli så.

Mumorsan röstar på cirkus

Även här tycker jag att du verkar lite mysko. Du utgår från att alla är onda, ändå är det någon av de som röstat på dig som du tänker rösta på beroende på motivering på dig? Snacka om att minska sina alternativ till att hitta onda, jag menar det är ju inte ens säkert att de onda finns bland just de som röstat på dig (2 st i nuläget)? Varför stänga för andra möjligheter då och eventuellt missa att rösta på en ond bara för att du prompt ska rösta på en av de som röstat på dig?

Nej, jag tycker Habina har gjort en ytterst mysko start i denna lek. Jag brukar visserligen också reagera på hennes spelstil, men inte alls så som jag känt denna gång. Så med anledning av ovanstående och mitt tidigare inlägg #30 så:

Dramatik röstar på Habina

Röststatistik
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina

Hinner inte läsa igenom så mycket nu utan har bara skummat. Men det kom flera röster på Habina och sedan en drös röster på Vira, tycker rösterna är skrämmande samlade för att vara första röstningen. :cautious:
Frågan är om det någon ulv som hakade på rösterna på Habina, eller om Habina är ulv och rösterna på Vira är ett hopp från kollegor att göra en räddning.

Jag tycker iallafall att Drama här reagerar starkt på att Habina tror det döljer sig någon ulv i rösterna på henne, första dagen är det väl inte så konstigt att man letar ulvar i dom som röstar på en själv? Det är ju en ganska "lätt" röst första dagen att göra en "hämndröst" och jag ser inget konstigt i det.

Nu måste jag rösta, så det enda jag egenetligen reagerat på är Drama.

Outofservice röstar på Dramatik

@Myrten Fast jag menar ju inte egentligen att Viras röst på Habina är konstig i sig, men efter att hon nämnt att hon ville ha mer att gå på och sedan röstar på henne ändå, ja då blir det ju konstigt. Och sen ang. min röst så är Habina ändå den jag reagerade mest på (mer än vanligt) och då är det givet att min röst hamnar där, även om det innebär majoritet. Det vore ju konstigt att låta bli att rösta på någon man tror är ond bara för att den då får majoritet, det är ju det man vill för man vill ju ha ut de onda.

Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Heddan spårlöst försvunnen.

Uppdatering
Hilda och Hulda strosade arm i arm genom Uppsalas gator, borta vid Odinslund hade de stannat till och tittat på kommersen och när Hulda skulle känna efter strömmingspåsen var den borta. Hon utbrast med chockad röst: -Strömmingarna, var är strömmingarna? Har du strömmingarna? Orden fångades upp längre bort efter gatan och eftersom orden förts med vinden uppfattades de som en anklagelse och övriga innevånare kan springande efter Hilda, för hon måste ju vara strömmingstjuven!. När missförståndet retts upp var Hilda så uppriven så hon vågade sig inte ut på gatan på två veckor och hennes syster fick mata henne med råttsvansar tre gånger per dag...

Vira var Hilda

NattDL i morgon kl 09.00

Jag förstår inte riktigt vad @Mumorsan menar med att Dramas inlägg var för snällt på slutet, kan du utveckla lite för jag reagerade inte på något där? :)

Ja, jag kan väl inte riktigt utveckla eftersom att det mest var en personlig känsla när jag läste hennes inlägg. Som sagt så var det en plutteliten reaktion men ändock en reaktion så jag ville dela med mig av den.

Detsamma gäller Out of Service.

Särskrivning! :eek:

Alla känns så satans neutrala. Men allt som allt så är det vira som jag reagerat mest på. Men inte tillräckligt för att det ska kännas bra att rösta på henne. Ååh jag gillar inte det här.

Jag ser nu att vira fått ytterligare en röst. Som jag sa, jag gillar inte detta.

Jag kan tycka att du gör lite som Vira gjorde. Kommenterar att du inte vill rösta på henne egentligen (typ), eller som Vira skrev att hon ville se mer av Habina. Känns lite märklig att du tycker det är ett märkligt förfarande sätt av Vira, och sedan gör typ samma sak?

Alla känns rätt så neutrala för tillfället och dom jag reagerat på är dom med flest röster på sig för dagen, förutom Cirkus som jag reagerat på mest idag eftersom jag tyckte hon fick ihop en väldigt välformulerad motivering på absolut nada. Antingen letar hon verkligen onda och försöker få upp ett spår, eller så försöker hon leda in oss andra på det spåret hon själv lägger ut mot Habina.

Eller så är bara cirkus grym på att skriva teorier? Har för mig att det inte var något fel på henne sist vi spelade ihop. Hittar man något misstänkt så är det hur lätt som helst att skriva en teori, även om det tillsynes inte hänt något spektakulärt i leken.

Då jag vet hur Habina kan uppfattas ibland (som väldigt misstänkt) så tycker jag att det är lite märkligt att rösta på henne pga något hon skrivit som jag tog som mestadels ironi och lite skämtsamt.

Fast ibland är hon tydligen ond (har själv inget minne av att jag spelat med henne dock) så jo, man borde rösta på henne om man tycker hon är värd det? Hon kan ju uppenbarligen lika väl vara ond. Ska man strunta i att rösta på henne när hon gör något en själv tycker är suspekt, för att hon kan ha en god roll?

Ursäkta om jag stavar som en kratta ibland, mobilspel alt. datorspel där bokstäver försvinner när jag skriver. Fråga om det är något bara.

Uppdatering
Hilda och Hulda strosade arm i arm genom Uppsalas gator, borta vid Odinslund hade de stannat till och tittat på kommersen och när Hulda skulle känna efter strömmingspåsen var den borta. Hon utbrast med chockad röst: -Strömmingarna, var är strömmingarna? Har du strömmingarna? Orden fångades upp längre bort efter gatan och eftersom orden förts med vinden uppfattades de som en anklagelse och övriga innevånare kan springande efter Hilda, för hon måste ju vara strömmingstjuven!. När missförståndet retts upp var Hilda så uppriven så hon vågade sig inte ut på gatan på två veckor och hennes syster fick mata henne med råttsvansar tre gånger per dag...

Vira var Hilda

NattDL i morgon kl 09.00

Tusan. :(

Jag är nu bergsäker på att Habina INTE är tvilling i alla fall... :p

Tankar kring röstningen:
Habina la tredje rösten på Vira, då blev det jämt mellan dem. Det är förståeligt tycker jag oavsett om man är god eller ond. (därav inte sagt att hon inte är varken eller. :p )
Bumpo lade avgörande rösten, och det ser ju lite dåligt ut, men skulle en ulv göra det?
Sasse lade första rösten, tycker jag inte säger så mycket alls. Det var en tidig röst i första DL. Kan såklart vara en ulv, men just en tidig röst i det här skedet tycker jag inte säger varken det ena eller det andra.

Cirkus, vira och Drama röstade på Habina, i den ordningen. Nu vet vi att Vira inte var ond, gömmer det sig en ulv bland någon av de andra? Inte nödvändigtvis, men det är såklart möjligt... Inte direkt reagerat på dem, men det är de spelarna som fick röster utöver Habina och Vira. Vilket leder mig till:

Myrten, MM, oos och Mu valde att lägga sina röster på andra spelare än de 2 som det vid det laget stod och vägde mellan. Ulvar som försöker undvika ljuset genom att inte hänga med på drev? Möjligen att det gömmer sig någon ulv där, kanske fler, men jag tror nog det finns någon i rösterna på Habina och Vira också. :crazy:

Särskrivning! :eek:

Jag kan tycka att du gör lite som Vira gjorde. Kommenterar att du inte vill rösta på henne egentligen (typ), eller som Vira skrev att hon ville se mer av Habina. Känns lite märklig att du tycker det är ett märkligt förfarande sätt av Vira, och sedan gör typ samma sak?

Eller så är bara cirkus grym på att skriva teorier? Har för mig att det inte var något fel på henne sist vi spelade ihop. Hittar man något misstänkt så är det hur lätt som helst att skriva en teori, även om det tillsynes inte hänt något spektakulärt i leken.

Fast ibland är hon tydligen ond (har själv inget minne av att jag spelat med henne dock) så jo, man borde rösta på henne om man tycker hon är värd det? Hon kan ju uppenbarligen lika väl vara ond. Ska man strunta i att rösta på henne när hon gör något en själv tycker är suspekt, för att hon kan ha en god roll?

Ursäkta om jag stavar som en kratta ibland, mobilspel alt. datorspel där bokstäver försvinner när jag skriver. Fråga om det är något bara.

Vad menar du med att det inte skulle vara något fel på Cirkus? Var har jag påstått att det skulle vara det? :confused:

Bumpo lade avgörande rösten, och det ser ju lite dåligt ut, men skulle en ulv göra det?

Ja absolut. Inga problem. Nu kan jag inte tala för hur bumpo känner inför eventuella misstankar dock, men hon räknas väl som en veteran vid det här laget, och jag har inte för mig att hon brukar "fega". Å andra sidan kan jag inte minnas en enda lek bumpo varit med i, så mitt minne är kanske inget att förlita sig på :p

Men jag tror hon skulle kunna lägga en sådan röst även som ond. Huruvida hon gjort det sedan är en annan sak.

Tusan. :(

Jag är nu bergsäker på att Habina INTE är tvilling i alla fall... :p

Tankar kring röstningen:
Habina la tredje rösten på Vira, då blev det jämt mellan dem. Det är förståeligt tycker jag oavsett om man är god eller ond. (därav inte sagt att hon inte är varken eller. :p )
Sasse lade första rösten, tycker jag inte säger så mycket alls. Det var en tidig röst i första DL. Kan såklart vara en ulv, men just en tidig röst i det här skedet tycker jag inte säger varken det ena eller det andra.

Cirkus, vira och Drama röstade på Habina, i den ordningen. Nu vet vi att Vira inte var ond, gömmer det sig en ulv bland någon av de andra? Inte nödvändigtvis, men det är såklart möjligt... Inte direkt reagerat på dem, men det är de spelarna som fick röster utöver Habina och Vira. Vilket leder mig till:

Myrten, MM, oos och Mu valde att lägga sina röster på andra spelare än de 2 som det vid det laget stod och vägde mellan. Ulvar som försöker undvika ljuset genom att inte hänga med på drev? Möjligen att det gömmer sig någon ulv där, kanske fler, men jag tror nog det finns någon i rösterna på Habina och Vira också. :crazy:

Om du går tillbaka och läser så ser du att dom enda jag skrivit om idag är Habina och Cirkus eftersom det är dom jag reagerat på och jag reagerade mest på Cirkus och därför hamnade min röst där. Jag försökte inte undvika något ljus.

Vad menar du med att det inte skulle vara något fel på Cirkus? Var har jag påstått att det skulle vara det? :confused:

Du verkade tycka det var skumt att hon kunde få till en så bra teori när "inget hänt". För henne kanske det hade hänt något, eller så är hon bara grym på teorier.

Jag menade mest att hon inte varit usel på att teoria (alla är ju inte begåvade :p) sist jag spelade med henne. Så hon var bra på att teoria då, och jag är inte förvånad att hon fick ihop ett bra teoriinlägg.

Menar du att det skulle vara lättare för en ond att skriva teorier, eller varför reagerar du på hennes teoriinlägg?

Om du går tillbaka och läser så ser du att dom enda jag skrivit om idag är Habina och Cirkus eftersom det är dom jag reagerat på och jag reagerade mest på Cirkus och därför hamnade min röst där. Jag försökte inte undvika något ljus.

Håller med om att det inte nödvändigtvis är ulvar som lagt "uddaröster", men det kan ju tänkas att det finns någon ulv där.

Ja absolut. Inga problem. Nu kan jag inte tala för hur bumpo känner inför eventuella misstankar dock, men hon räknas väl som en veteran vid det här laget, och jag har inte för mig att hon brukar "fega". Å andra sidan kan jag inte minnas en enda lek bumpo varit med i, så mitt minne är kanske inget att förlita sig på :p

Men jag tror hon skulle kunna lägga en sådan röst även som ond. Huruvida hon gjort det sedan är en annan sak.

Aha, ja, det är klart! Jag tycker Bumpo varit med så sällan så jag ser henne mer på min nivå än som "veteran", men nu när du säger det har hon ju spelat mycket längre än mig. :p :D Tror jag iaf...
Vågar nog inte säga varken bu eller bä där än.

@Matmissbrukaren Absolut, det är lite lösryckta tankar kring röstningen såhär långt bara. Det är fullt möjligt att det gömmer sig en eller fler onda bland de udda rösterna, så jag nämner er alla än så länge. Har inget direkt av substans att misstänka någon av er för än dock, ska gå igenom leken igen några gånger först. ;)

Du verkade tycka det var skumt att hon kunde få till en så bra teori när "inget hänt". För henne kanske det hade hänt något, eller så är hon bara grym på teorier.

Jag menade mest att hon inte varit usel på att teoria (alla är ju inte begåvade :p) sist jag spelade med henne. Så hon var bra på att teoria då, och jag är inte förvånad att hon fick ihop ett bra teoriinlägg.

Menar du att det skulle vara lättare för en ond att skriva teorier, eller varför reagerar du på hennes teoriinlägg?

Tack för förklaringen.

Det andra:
Det beror på vem det är som spelar. Det finns ju dom som är grymma på att teoria om ingenting och dom som inte är det. Jag har inte koll så här på rak arm om vem som kan vad här i leken.

Jag reagerade på att hon fått ihop så mycket i sin motivering när det inte fanns så mycket att gå på. Det var min enda tanke. Så antingen är hon grym på att göra motiveringar eller så är hon ulv och vill få bort blickarna från sig själv.

Håller med om att det inte nödvändigtvis är ulvar som lagt "uddaröster", men det kan ju tänkas att det finns någon ulv där.

Jag håller också med om att det kan finnas ulvar där men jag ville bara förklara varför jag inte hoppade på dreven. Jag hade ju inga misstankar mot Habina och Vira just nu.

Jag reagerade på att hon fått ihop så mycket i sin motivering när det inte fanns så mycket att gå på. Det var min enda tanke. Så antingen är hon grym på att göra motiveringar eller så är hon ulv och vill få bort blickarna från sig själv.

Den här delen funderar jag lite på, jag förstår att det är en första röst och första DL, men om det är det förstnämnda och inte det sistnämnda så är det väl en hemskt bra god att ha kvar, om hon är grym på att skriva motiveringar? (förutsatt att hon inte är helt fel ute såklart. :D ) Jag förstår inte riktigt ditt resonemang faktiskt, är det nåt i hennes motivering du tycker att hon "tagit ur luften" eftersom "hon fått ihop så mycket i sin motivering när det fanns så lite att gå på." eller menar du att hon såg nåt, och utformade tankar du själv inte håller med om? :)

Den här delen funderar jag lite på, jag förstår att det är en första röst och första DL, men om det är det förstnämnda och inte det sistnämnda så är det väl en hemskt bra god att ha kvar, om hon är grym på att skriva motiveringar? (förutsatt att hon inte är helt fel ute såklart. :D ) Jag förstår inte riktigt ditt resonemang faktiskt, är det nåt i hennes motivering du tycker att hon "tagit ur luften" eftersom "hon fått ihop så mycket i sin motivering när det fanns så lite att gå på." eller menar du att hon såg nåt, och utformade tankar du själv inte håller med om? :)

Alternativ ett. Att hon skrivit så mycket när det fanns så lite att gå på.
Jag hoppas verkligen hon är en god som letar onda. För hon är ju grym på motiveringar verkar det som.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar