Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste sticka till stallet nu men kommer in igen om en stund. Så jag undviker inte att svara dig @Myrten om du svarar mig ytterligare på mitt senaste inlägg.

Men att jag då tyckte att det var få inlägg med substans betyder ju inte att jag tycker att det är en hög andel med OT.
Och ja, jag OTade själv eftersom jag ville kommentera @Sasse s nya avatar som jag tycker är superfin.
Nu har det ju däremot kommit in lite fler inlägg att gå igenom.
Jag förstår inte riktigt vad det är att haka upp sig på att jag skrev att det Otas lite i tråden?

Ska man vara petig med hur orden föll har jag inte skrivit att du har skrivit att det är hög andel Ot;).

Och jag hakar väl inte upp mig? Jag kommenterade det i ett inlägg. Men det jag reagerade på var att du konstaterade att alla var neutrala och det är svårt att bilda sig en uppfattning, men direkt då går på OT själv istället för att försöka avhjälpa svårigheterna genom att skriva ner dina reflektioner om fler spelare. Det är det jag menar kan vara ett sätt att undvika att teoria.

Nu har det kommit in fler inlägg att gå igenom? Ja, utom din och min diskussion har Cirkus skrivit ett långt inlägg. Det är vad som har hänt.

AARGH! Jag hinner verkligen inte, är superstressad och måste lägga en tidig röst. Vet inte alls vem jag ska rösta på eller håller mest misstänkt, men efter att ha skummat igenom lite blir jag inte klokare.
Men Bumpo lade avgörande rösten på goda Vira igår, och medgav sen själv att hon inte spelar fegt. Hennes röstmotivering igår var kanske inte jättestark heller (men vems är det första DL?), men jag tror att nån av de som röstade på Vira är ulv, och då hamnar Bumpo illa till på min lista, därför:

CaisaLundblad röstar på Bumpo

Tyvärr hinner jag nog inte in mer ikväll, men ville i alla fall rösta!

AARGH! Jag hinner verkligen inte, är superstressad och måste lägga en tidig röst. Vet inte alls vem jag ska rösta på eller håller mest misstänkt, men efter att ha skummat igenom lite blir jag inte klokare.
Men Bumpo lade avgörande rösten på goda Vira igår, och medgav sen själv att hon inte spelar fegt. Hennes röstmotivering igår var kanske inte jättestark heller (men vems är det första DL?), men jag tror att nån av de som röstade på Vira är ulv, och då hamnar Bumpo illa till på min lista, därför:

CaisaLundblad röstar på Bumpo

Tyvärr hinner jag nog inte in mer ikväll, men ville i alla fall rösta!

Men vad i hela? Det där är nog den sämsta motiveringen på en röst någonsin. Alldeles bortsett från att det var på mig du röstade så var det en sjukt svag röst. Det var tom värre än många förstaröster.

Kan vi förresten göra så att den som röstar uppdaterar röstlistan allt eftersom? Ger bättre överblick. EH... Fast jag kom på att det inte är säkert att jag klarar det själv ikväll eftersom jag skriver från mobilen.

Röststatistik

Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Lynch: Vira, tvilling
Käkas: Hedinn, bagare

Senast ändrad:
Men vad i hela? Det där är nog den sämsta motiveringen på en röst någonsin. Alldeles bortsett från att det var på mig du röstade så var det en sjukt svag röst. Det var tom värre än många förstaröster.

Okej, du är stressad och upptagen IRL, det är händer oss alla ibland. Men jag tycker verkligen att detta är en sjukt svag röst. Du baserar den på att jag lade den avgörande rösten på Vira och att jag därför måste vara ond? Varför måste jag det? För att jag sagt att jag inte brukar spela fegt? Vem skulle jag röstat på annars? När det var Vira jag reagerat mest på? Jag förstår verkligen inte hur du tänker.

Jag skulle också behöva rösta snart så jag kan koncentrera mig på jobb jag håller på med. Men på vem? Jag vet inte, får läsa igenom tråden en gång till.

Jag måste ocks rösta tidigt.
Det är alltid lika svårt första dagen och det blir ju lätt så att den som redan röstat är det som sticker ut, antingen den som lagt rösten eller den som det är röstat på. Jag uppfattade Viras kommentar om nyinflyttad som att hon var nyinflyttad IRL och det tycker jag då inte är något konstigt eller udda som jag kopplar ihop med leken. Samtidigt så förstår jag att Sasse måste hittat nånting att motivera sin röst med. Så det jag reagerar på är mest Habinas snabba kommentar om att Sasses röst på Vira och kommentar är ulvigt. Att så tidigt i leken säga att nån är ulvig bara för att den försöker hitta nåt att rösta på är lite att ta i, samtidigt så behöver det inte betyda nånting, ingen stark motivering, men nu måste rösten in.

cirkus röstar på Habina

När jag läser igenom tråden så fastnar jag för det här inlägget, alltså cirkus röstningsinlägg igår. Hon förstår sasses röst (vilket det verkar som de flesta gjort) men inte Habinas reaktion på det? Jag tyckte att det var rätt självklart att Habina bara försökte få igång leken. Att det inte låg mer bakom den kommentaren än så.

Jo jag har varit ulv och nej, jag hade inte så svårt att få ihop förstadagensrösten.

I så fall förstår jag typ ännu mindre varför du reagerade på cirkus motivering första dagen? Eller menar du att som god är det tufft och som ond lätt?

Kan lika gärna OTa jag med och säga att din avatar du har nu @Sasse med den färgglada tjejen är finast av dom du haft idag.

Tack! Du har bra smak ;)

Jag förstår att du kanske har bråttom iväg och röstar i all hast, men jag tycker nog ändå att motiveringen är lite sådär. Visst kan ulvar lägga avgörande röster, men det kan lika gärna goda? Är detta det ända du reagerat på vad gäller bumpo? Mer än att du tror att någon av de som röstade på Vira måste vara ond (så antingen jag, du, bumpo eller Habina). På vilket sätt ligger t.ex. Habina bättre till, som lägger upp Vira för lottning? Visst. Habina var själv uppe för lynch, men det i säg säger ju inte så mycket om hennes roll.

Jag kanske borde ha postat detta inlägg nedan först, istället för det andra. Men men.

Skrivet före det ovan:
Jag har inte reagerat på något speciellt på första dagen. Många hade bråttom iväg och röstade i all hast, vilket gör det svårare att teoria kring det.
Däremot kan jag säga att jag, liksom bumpo tydligen, tycker att CaisaLundblads röstinlägg idag är lite skumt. Och visst, hon ska tydligen iväg. Men jag tycker det är en rätt svag motivering. Å andra sidan har jag för mig att jag brukar reagera på Caisa pga. det :p

Jag reagerade på bumpo igår, hennes motivering. Hon kritiserade Vira för något som bumpo sedan gör likadant med. Har skrivit lite kortfattat i inlägg #68 (hur länkar man?) om det.

Förövrigt har jag inte hållit med Matmissbrukaren i hennes teorier/kommentarer om att cirkus förstadags motivering verkade skum. Jag håller inte med om det.

Myrten har skrivit en massa, som jag inte reagerar på något alls. Hon kommenterar dramatik i några av inläggen, som jag kan säga att jag inte tyckte skrev så suspekt igår. Och inte idag heller för den delen. Jag håller med henne att första dagen är det ofta goda som ”gaddar ihop sig” och röstar ut någon, ibland utan någon onds hjälp, och ibland med någon ond.

Jag tänkte jag skulle behöva äta middag typ, så röstar nu och ser om jag hinner vara mer aktiv innan 21 igen.

Sasse röstar på CaisaLundblad dels för att jag tycker hennes motivering har hål (även om jag kan se det som en förmildrande omständighet att hon har bråttom), och dels för att hon är den jag mest reagerat på. Alla känns rätt neutrala hittills.

Jaha, behöver rösta snart. Men om jag spinner vidare lite på mitt tidigare inlägg om var jag tror ulvarna finns (bland strörösterna) så är det Myrten, MM, Mu och OOS som är aktuella. Nu är jag inte säker på att alla ulvar finns här egentligen, men minst en tror jag. Sedan har jag också funderat på hur många ulvar det kan tänkas finnas i leken. Har Paddan tagit 1/3 så innebär det att det borde finnas 3 onda i leken. Och då är frågan om det är 2 ulvar och 1 tjuv eller 3 ulvar och 1 tjuv? Första alternativet känns som lite lite ulvar, medans andra alternativet känns som lite för många ulvar när det blir + tjuven. Därför tror jag ändå mer på att första alternativet är rimligast. Och då skulle det kunna innebära att 1 ulv finns bland strörösterna och en bland "drevrösterna". Eller så är båda på samma ställe. Men, som sagt jag tror att minst en finns bland strörösterna. OOS har inte skrivit särskilt mycket alls, men i sitt röstinlägg igår skriver hon bl.a. att hon inte tycker det är så konstigt om Habina skulle leta ulvar bland de som röstat på henne och därför lägga en hämndröst. Det kan jag inte hålla med om, då jag inte tycker att man endast ska leta ulvar utifrån vilka som röstat på en själv eftersom man missar många spelare då. Sedan verkar hon även bekymrad över att röstningen var så pass samlad när hon skrev och funderade på om det var så att ulvarna hakat på där. Kanske är det så att OOS i själva verket är ulv och ville rikta blickarna åt ett annat håll. Och eftersom det alltid brukar nystas i rösterna på den som lynchats första dagen så kanske OOS räknat med det och därför dels påpekade att ulvar kan finnas där och sedan själv la en ströröst för att komma utanför radarn åtminstone en dag till?

Dramatik röstar på OutOfService

Oj! Två röster på mig för att jag ville få igång leken lite...

Jag utgår alltid från att alla är onda tills motsatsen är bevisad. Får klura lite vems motivering på mig som känns knepigast, men förmodligen hamnar rösten på någon av dem.
Här skriver ju tom Habina att hon bara ville få igång leken lite. Jag tycker att Cirkus överreagerade på habina.

Här skriver ju tom Habina att hon bara ville få igång leken lite. Jag tycker att Cirkus överreagerade på habina.

Jo, så skriver hon, men det var ju efter att jag hade röstat på henne och efter att hon fått flera röster på sig. Och min röst var väldigt tidig och det fanns ju inte mycket att gå på alls

Lite tankar efter första genomläsningen inför röstning: de jag reagerar mest på är Caisa och Matmissbrukaren.

Caisa för en väldigt svag röstmotivering idag. Jag förstår den inte över huvud taget. Varför skulle just bumpo vara ulv? Eller har jag missat något.

MM för att jag tycker att diskussionen om cirkus röstmotivering är lite märklig. Samt det jag reagerade på och skrev om tidigare - möjligheten att hon undviker att teoria. Samtidigt kan detta naturligtvis vara ett missförstånd (eller en övertolkning av det skrivna ordet). Men jag reagerar på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar