Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, jag ser ju ut att ryka men eftersom jag vet min roll vill jag ju försöka rädda mig själv. Tycker det är en aning märkligt att haka upp sig på en stressad (visserligen obegriplig) röst från Caisa.

Det kommer mer djupgående tankar från mig när röstningen varit, sitter och läser igen, men inser att tiden rusar iväg och jag måste rösta...

Jag tar gärna andras insynsVinklar. Vill ju hitta onda ;)
Inte att rösten kom tidigt, utan mer att du lyckades skrapa ihop så mycket i din motivering när det knappt var något skrivet i tråden.

Hur som så är inte detta något jag kommer hänga upp mig på eftersom det är många andra som ska synas också och det var en förstadagensröst och man går på det man hittar första dagen. Första dagen är tuff för alla utom ulvarna.

Det här skaver mest hos mig ikväll. Hur Matmissbrukaren godförklarar sig själv i två olika sammanhang. Det gör mig mest misstänksam idag, därför får det bli där min röst hamnar.

Habina röstar på Matmissbrukaren

Vad gör mig mer misstänkt än MM?

Man måste ju välja någon, så när jag vägde de två kandidaterna mot varandra tyckte jag att Caisas röstmotivering stack ut mer.

Men nu börjar jag nästan tvivla;):

Jag är fortfarande kvar i stallet eftersom någon jävel fått för sig ett stjäla en sak för mig :devil:
Så har letat efter den i evigheter men hittar den inte. Jävla människor :(
Men hinner inte hem och läsa igenom allt så jag kommer lägga min halvdana röst på Myrten ikväll som jag tycker reagerade väldigt konstigt när jag skrev om att det var lite OT här och var i tråden. Jag kan inte se vad det är att haka upp sig på mer än att det är ett sätt att få blickarna bort från sig själv,

Matmissbrukaren röstar på Myrten

Jag har redan kommenterat att det är lite svårt att förstå hur man kan "haka upp sig" genom att i ett inlägg reagera på något? Vilket inte MM svarat på, tror jag? Att man reagerar för att någon kommenterar att allt är neutralt, men sedan inte själv presenterar några teorier om spelaren - det tycker jag inte är märkligt.

Nu är jag jättestressad, velar mellan Sasse, Myrten och Cirkus då jag tycker att dom gör det väl enkelt för sig.

Cirkus står ut mest (förtydligar om jag överlever) så:
Niyama röstar på Cirkus

Baserat på mina senaste inlägg: bumpo röstar på cirkus. Jag ser verkligen inte det cirkus ser som ont hos Habina, jag tycker att cirkus något ensidigt/enkelspårigt har hakat upp sig på just Habina och faktiskt inte verkar leta efter onda. Nu såg jag att Cirkus röstade på Caisa/Niyama efter Caisas röst på mig. Jag tycker att hennes röst var väldigt svag men eftersom LL talade om att Caisa blev utbytt med omedelbar verkan innan DL så säger det mig att hon verkligen hade en stor tidsbrist. Varför tas inte det i beaktande? Nää, Cirkus känns helt klart mest ond just nu.

Men vem är det som har hakat upp sig?

Jag såg inte inlägget om tidsbrist och att Caisa var utbytt förrän jag hade postat.

Man måste ju välja någon, så när jag vägde de två kandidaterna mot varandra tyckte jag att Caisas röstmotivering stack ut mer.

Men nu börjar jag nästan tvivla;):

Jag har redan kommenterat att det är lite svårt att förstå hur man kan "haka upp sig" genom att i ett inlägg reagera på något? Vilket inte MM svarat på, tror jag? Att man reagerar för att någon kommenterar att allt är neutralt, men sedan inte själv presenterar några teorier om spelaren - det tycker jag inte är märkligt.

Jag har inte hunnit svara på det nu innan DL, och nu är jag faktiskt lite trög som inte förstår frågan. Kan du omformulera den så jag fattar?
Eller jag tror jag fattar hur du menar. Men visst går det att haka upp sig på något som man reagerar på som bara står i ett inlägg. Eller så fattar jag trögt ändå?

Uppdatering från LL

(och där fick man för att man snabbt ordnade fram en ersättare.....) :mad: ;)

Niyama brukade inte gå ut ensam och utan sitt ständiga sällskap kände hon sig väldigt utsatt och rent av lite liten. Gårdagens framgång med att lura den dumma Trisse hade dock stärkt henne i hennes övermod och hon gick skrattandes och svängde ett antal råttsvansar i tassen.

Någon fick syn på henne och eftersom alla visste att Niyama alltid var pank så måste hon ju vara tjuven! Alla stans innevånare rusade efter Niyama som vände tvärt med svansen mellan benen och flydde nedför Drottninggatan mot tryggheten på andra sidan ån kastade råttsvansarna all världens väg.

Niyama/Caisa var Bull (ulv)

NattDL i morgon kl 09.0

Jag har inte hunnit svara på det nu innan DL, och nu är jag faktiskt lite trög som inte förstår frågan. Kan du omformulera den så jag fattar?
Eller jag tror jag fattar hur du menar. Men visst går det att haka upp sig på något som man reagerar på som bara står i ett inlägg. Eller så fattar jag trögt ändå?

Jag tycker att när någon skrivit om något i ett inlägg och det hela är under diskussion så kan man knappast säga att den personen hakat upp sig på det. "Hakar upp sig" - i min värld återkommer man till en sak alternativt vägrar att acceptera förklaringar.

EDIT, tillägg eftersom jag åter lyckades skicka innan jag var klar:crazy: - om jag förstår dig rätt så innebär ju din tolkning att man "hakar upp sig" bara genom att lyfta fram en teori och diskutera den. Och det tycker jag verkligen inte. Man måste ju kunna pröva olika teorier utan att det är att "haka upp sig".

Så bra att vi fick ut en!

Jag får ta och läsa allt ni skrivit ikväll när kidzen lagt sig. Men jag hann nosa igenom @cirkus teoriinlägg tidigare idag och hon är neutral för mig nu eftersom det känns som att hon letar onda och inte bara försöker hitta på teorier ur det blå.

Jag håller med dig Myrten.
jag gillar inte att vara med i drev om man råkar rösta ut en god.

Just nu stör jag mig på att bumpo varit så upphakad på mig, men det känns ju bra att veta att Caisa/Niyama var ond så förhoppningsvis så kanske bumpo kan se mig med nya ögon nu.

Gårdagens röster på mig var inte lika störande

Jag tycker att när någon skrivit om något i ett inlägg och det hela är under diskussion så kan man knappast säga att den personen hakat upp sig på det. "Hakar upp sig" - i min värld återkommer man till en sak alternativt vägrar att acceptera förklaringar.

Ja, då får jag säga att jag håller med dig. Jag valde fel ord. Märklig reaktion kan man väl kalla det istället för att haka upp sig på.

Lite mer tankar från mig.

Cirkus blir jag inte riktigt klok på. I inlägg #142 säger hon att jag är den hon är mest misstänksam emot. Helt ok, det får man vara. Hon funderar lite över OutofService också, som "försvarar" mig. Sedan röstar hon nio minuter senare på CaisaLundblad. Jag blir mycket misstänksam när hon ändrar sig så snabbt, när CaisaLundblad redan har två röster på sig. Sitter hon i lyan med CaisaLundblad och har fått ok att rösta på henne för att få alibi?
Matmissbrukaren tycker jag är lite väl snabb med att godförklara sig själv, därav min röst på henne. Hon är dock inte högst upp på min misstankelista längre, efter att jag reagerat på ovanstående om Cirkus.
Sasse resonerar vettigt och jag har inget riktigt grepp om henne än.

Resten av gänget vet jag inte alls var jag har... :crazy:

Ja, då får jag säga att jag håller med dig. Jag valde fel ord. Märklig reaktion kan man väl kalla det istället för att haka upp sig på.

Men märklig, varför är det märkligt att tycka att det är underligt att någon a) skriver att allt är neutralt och det inte finns mycket att gå på och b) därefter OTar istället för att börja leta onda? Om allt är neutralt och det inte finns något att gå på är det ju dåligt - om man är god! Då måste man ju vända på stenar och leta det som är konstigt. Gör man inte det så är det väl inte konstigt att spelare funderar om man medvetet undviker det av den enkla anledningen att man inte har något syfte med att teoria alternativt tycker det är svårt för att man är ond?

Lite mer tankar från mig.

Cirkus blir jag inte riktigt klok på. I inlägg #142 säger hon att jag är den hon är mest misstänksam emot. Helt ok, det får man vara. Hon funderar lite över OutofService också, som "försvarar" mig. Sedan röstar hon nio minuter senare på CaisaLundblad. Jag blir mycket misstänksam när hon ändrar sig så snabbt, när CaisaLundblad redan har två röster på sig. Sitter hon i lyan med CaisaLundblad och har fått ok att rösta på henne för att få alibi?
Matmissbrukaren tycker jag är lite väl snabb med att godförklara sig själv, därav min röst på henne. Hon är dock inte högst upp på min misstankelista längre, efter att jag reagerat på ovanstående om Cirkus.
Sasse resonerar vettigt och jag har inget riktigt grepp om henne än.

Resten av gänget vet jag inte alls var jag har... :crazy:

Och jag tycker inte alls att jag har godförklarat mig någonstans och förstår inte din röst på mig.

Men märklig, varför är det märkligt att tycka att det är underligt att någon a) skriver att allt är neutralt och det inte finns mycket att gå på och b) därefter OTar istället för att börja leta onda? Om allt är neutralt och det inte finns något att gå på är det ju dåligt - om man är god! Då måste man ju vända på stenar och leta det som är konstigt. Gör man inte det så är det väl inte konstigt att spelare funderar om man medvetet undviker det av den enkla anledningen att man inte har något syfte med att teoria alternativt tycker det är svårt för att man är ond?

Jag hänger med hur du tänker men då får du se saken från min sida också. Jag vänder på stenarna jag med och letar.

Jag känner inte att jag har någon ork att vara aktiv nu, men synes kanske innan 09 imorgon (om jag ens är vaken innan dess).

Röststatistik dag 1

Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Lynch: Vira, tvilling
Käkas: Hedinn, bagare

Röststatistik dag 2
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService
Myrten röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama
bumpo röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Myrten
Habina röstar på Matmissbrukaren
Niyama röstar på Cirkus

Lynch: Caisa/Niyama, ulv
Käkas: -

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar