Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite mer tankar från mig.

Cirkus blir jag inte riktigt klok på. I inlägg #142 säger hon att jag är den hon är mest misstänksam emot. Helt ok, det får man vara. Hon funderar lite över OutofService också, som "försvarar" mig. Sedan röstar hon nio minuter senare på CaisaLundblad. Jag blir mycket misstänksam när hon ändrar sig så snabbt, när CaisaLundblad redan har två röster på sig. Sitter hon i lyan med CaisaLundblad och har fått ok att rösta på henne för att få alibi?
Matmissbrukaren tycker jag är lite väl snabb med att godförklara sig själv, därav min röst på henne. Hon är dock inte högst upp på min misstankelista längre, efter att jag reagerat på ovanstående om Cirkus.
Sasse resonerar vettigt och jag har inget riktigt grepp om henne än.

Resten av gänget vet jag inte alls var jag har... :crazy:

Jag velade mellan dig, Caisa och OOS i den här lynchen, igår så röstade jag på dig men en tidig röst och det känns väl aldrig sådär jättebra - att sen rösta på samma en gång till då vill i allafall jag känna mig rätt säker. Sen så kändes det inte riktigt okej att rösta på OOS som inte kunde vara med och spela innan dagens lynch även om hennes teori och tankar väckte misstänksamhet hos mig, jag vill hellre rösta på aktiva spelare. Sen så kom då Caisa med sin konstiga röst nånstans där så bestämde jag mig.

Menar du att man inte kan teoria och tycka ett det finns ett par stycken som är huvudkandidater att rösta på utan man ska bara ha en kandidat och man får inte fundera runtikring och man får inte vela? Konstig inställning tycker jag. Du känns fortfarande rejält skum.

Försöker väl få ner lite tankar medans jag kommer ihåg vad jag tänkt ut :p

OutOfService och Mumorsan behöver jag se mer av innan jag kan bilda mig en uppfattning av dom. Förhoppningsvis blir dom mer aktiva snart.

Efter att ha kollat igenom röstningarna så känns det inte som att Sasse och Myrten skulle vara onda eftersom dom röstade på Caisa/Niyama som var ond. Varför rösta på sin kollega? Eller så ville Caisa bli utröstad eftersom hon inte hade tid till leken?
Cirkus ändrade jag uppfattning om tidigare då jag läste hennes teoriinlägg och tyckte hon kom med vettiga tankar och även hon röstade på Caisa/Niyama och det gör henne mer åt det goda hållet för tillfället.

Dom jag är mer osäker på är Dramatik, Bumpo och Habina. Kanske Habina lite mer då hon räddningsröstade sig själv igår och Bumpo la avgörande rösten på Vira igår. Ville hon rädda en kollega?

Jaja, bara lite tankar.

Men det är ju inte så att du inte får;), det är väl jättebra om du skriver. Men vanligen brukar man ju vara så att man skyndar sig för att man inte vet om man överlever och det behöver man inte göra nu.

Tro mig, jag måste göra det nu. Barnen är lediga från skola och dagis imorgon och mannen slutar jobbet typ vid midnatt varenda dag så det är bäst att göra det nu när dom sover :p

Försöker väl få ner lite tankar medans jag kommer ihåg vad jag tänkt ut :p

OutOfService och Mumorsan behöver jag se mer av innan jag kan bilda mig en uppfattning av dom. Förhoppningsvis blir dom mer aktiva snart.

Efter att ha kollat igenom röstningarna så känns det inte som att Sasse och Myrten skulle vara onda eftersom dom röstade på Caisa/Niyama som var ond. Varför rösta på sin kollega? Eller så ville Caisa bli utröstad eftersom hon inte hade tid till leken?
Cirkus ändrade jag uppfattning om tidigare då jag läste hennes teoriinlägg och tyckte hon kom med vettiga tankar och även hon röstade på Caisa/Niyama och det gör henne mer åt det goda hållet för tillfället.

Dom jag är mer osäker på är Dramatik, Bumpo och Habina. Kanske Habina lite mer då hon räddningsröstade sig själv igår och Bumpo la avgörande rösten på Vira igår. Ville hon rädda en kollega?

Jaja, bara lite tankar.

Nu har jag tänkt efter ännu mer och Caisa la ju sin röst på Bumpo som sedan Niyama ändrade. Så Därför hamnar Bumpo neutralt för tillfället.
Caisa hade bråttom iväg och valde första bästa att lägga sin röst på, varför välja en kollega? Visst kan sånt ske men för tillfället är Bumpo neutral för mig.

Jag har funderat lite i natt, eller försökt få ordning på mina tankar iaf.

De jag har funderat mest på är cirkus, oos och drama.

Cirkus lade en avgörande röst på den onda Caisa/Niyama. Betyder det att hon hamnar åt det goda hållet eller att hon försökte skaffa sig ett alibi? Med caisas spel igår sa kan det vara på bägge sätt. Men jag har en svag lutning åt det första alternativet.

Oos har känts väldigt anonym och intetsägande. Igår röstade hon inte, med okej från LL. Men jag hade verkligen velat se mer av henne. Hon är väldigt svår att placera just nu.

Till sist dramatik då, hon har döpt en linje som går ut på att det är ulvigt att lägga uddaröster. Det håller jag inte med om, varför skulle det vara mer eller mindre ulvigt än att lägga en andra eller tredje röst? Och förutom att jag inte håller med om en eventuell ulvighet så tycker jag att det är lite sten i glashus dramatik själv lade en uddaröst igår.

Uppdatering

Även om man hade kunnat tro att natten skulle förflyta lugnt så pågick det saker på stadens gator: I ett mörkt prång vid Domkyrkan började det med en tass , en klo, en jamning för att sedan eskalera. Ragg som restes, dova ljud såsom morrningar, en vält soptunna, ett skri..

Vissa av innevånarna runt Domkyrkan hade kunnat svära på att de hört domkyrkoklockan slå ett dovt slag, men ingen var riktigt säker - det kunde ju även ha varit en mardröm.

Vad man visste säkert var att på morgonen kunde man se pälstussar av olika kulörer på marken, den välta soptunnan hade spridit ut sitt innehåll runt ett stort område och Myrten hade schappat från stan

Myrten var Bill

Att vi blev en ulv mindre antar jag att cirkus menar. Men jag kan ju självklart inte tala för henne.

Exaktemente!
Bill var ju en ulv.

Jag blir alltid lika förvirrad då något dylikt sker.

Men jag antar att det är tjuven som råkade stjäla en av ulvarnas förmåga och sen råkade äta en ulv.

Exaktemente!
Bill var ju en ulv.

Jag blir alltid lika förvirrad då något dylikt sker.

Men jag antar att det är tjuven som råkade stjäla en av ulvarnas förmåga och sen råkade äta en ulv.

Oj, det hade jag helt missat! Det var ju jättebra men vad hände? Ulvarna kunde inte äta nån inatt så då åt de en av laget?

Ja alltså tjuven kunde ha tagit den men kunde den då äta inatt när den fick ulvarnas förmåga (som inte fanns inatt)? Jag menar, de åt bagaren igår så.. humm.. jag är förvirrad.

Oj, det hade jag helt missat! Det var ju jättebra men vad hände? Ulvarna kunde inte äta nån inatt så då åt de en av laget?

Ja alltså tjuven kunde ha tagit den men kunde den då äta inatt när den fick ulvarnas förmåga (som inte fanns inatt)? Jag menar, de åt bagaren igår så.. humm.. jag är förvirrad.

jag fattar inte heller - kunde de äta trots allt?
Nåja, huvudsaken är ju att konstatera att en ulv gick åt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar