Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Särskrivning! :eek:
Jag kan tycka att du gör lite som Vira gjorde. Kommenterar att du inte vill rösta på henne egentligen (typ), eller som Vira skrev att hon ville se mer av Habina. Känns lite märklig att du tycker det är ett märkligt förfarande sätt av Vira, och sedan gör typ samma sak?

Jag tycker att du har en poäng där, jag gjorde, typ, samma sak som Vira gjorde. Alltså röstade på den jag reagerat mest på men sade ändå att det inte kändes bra. Jag håller kvar vid det. Nu var det så att Vira var god och att jag tyvärr lade den avgörande rösten på henne. Det känns verkligen inte bra. Menj ag kunde inte göra annat än just det jag gjorde heller. Eftersom ni andra kändes så neutrala.

Just nu så vacklar jag.
jag tror också att det finns ulvar i alla "tre läger" de som röstat på Vira, de som röstat på Habina och i strörösterna.

Om jag igen tittar på strörösterna så är det Myrten, MM, Mu och OOS.
MM tycker jag var rätt på defensiven, det har jag redan skrivit om, även om hon röstade på mig så känns hon neutral i hela sitt agerande som jag ser det. Myrtens röst på drama kom mitt i allt och känns inte som en röst för att dölja nånting. Mus röst på mig känns också oskyldig på något vis, den är en panikröst i sista sekund och känns inte som om den heller hade riskerat att få någon (mig) lunchad. Det gör att den enda strörösten är OOS - där får jag lite mer ondvibbar, jag tycker inte att detta med hämndröst känns som en klar motivering och det är ju den hon använder sig av för att inte rösta på Habina. Så utav dessa så känns nog just nu i allafall OOS som skummast. Det känns som om hon nästan försvarar Habina. Och Habina är ju den som väckt mest av min misstänksamhet hittills

Jo, så skriver hon, men det var ju efter att jag hade röstat på henne och efter att hon fått flera röster på sig. Och min röst var väldigt tidig och det fanns ju inte mycket att gå på alls

Ja, det var efter att du röstat. Men det hör egentligen inte hit. Jag tyckte att det var självklart att Habina ville få igång leken lite och kan väl därför ha lite svårt att se att andra inte gjorde det. Det är ju liksom inte så att man VILL ha ögonen på sig i en ulvlek. OM Habina och Sasse vore onda så tror du verkligen att de skulle komma överens om ett sånt spel redan dag ett? Det känns i mina ögon inte som ett trovärdigt scenario.

AARGH! Jag hinner verkligen inte, är superstressad och måste lägga en tidig röst. Vet inte alls vem jag ska rösta på eller håller mest misstänkt, men efter att ha skummat igenom lite blir jag inte klokare.
Men Bumpo lade avgörande rösten på goda Vira igår, och medgav sen själv att hon inte spelar fegt. Hennes röstmotivering igår var kanske inte jättestark heller (men vems är det första DL?), men jag tror att nån av de som röstade på Vira är ulv, och då hamnar Bumpo illa till på min lista, därför:

CaisaLundblad röstar på Bumpo

Tyvärr hinner jag nog inte in mer ikväll, men ville i alla fall rösta!

Jag håller på att läsa igenom, och jag hoppas att jag hinner igenom tillräckligt för att bilda mig en uppfattning. Nu är det väl lite dumt att teoria mot mig själv, men jag håller inte alls med min föregångare om att det är misstänkt att lägga en avgörande röst på en god dag ett. Det händer ju typ hela tiden.

Myrten röstar på Caisa/Niyama

För jag förstår inte varför just bumpo skulle vara ulv av de som röstade på Vira.

Uppdatering från LL

Caisa har fått förhinder och ersätts omgående m Niyama
Okej, jag kanske ska lätta lite på min totala oförståelse över Caisas röst nu. Om hon blir omedelbart utbytt så förstår jag att hon hade väldigt lite tid för leken, men jag tycker fortfarande att det är en sjukt tunn röst och jag hade velat höra Caisas svar på mina frågor i inlägg #128

Jag håller på att läsa igenom, och jag hoppas att jag hinner igenom tillräckligt för att bilda mig en uppfattning. Nu är det väl lite dumt att teoria mot mig själv, men jag håller inte alls med min föregångare om att det är misstänkt att lägga en avgörande röst på en god dag ett. Det händer ju typ hela tiden.

Men! Nu blir jag ju...!:banghead:

Röstning dag 2:
Caisa/Niyama röstar på Bumpo
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService

För jag förstår inte varför just bumpo skulle vara ulv av de som röstade på Vira.

Nej det förstår inte jag heller, men det gör mig misstänksam mot dig att du bortser från Caisas tidsbrist. Känns som att du hugger på första bästa, vilket iofs vore olikt dig oavsett roll.

Just nu så vacklar jag.
jag tror också att det finns ulvar i alla "tre läger" de som röstat på Vira, de som röstat på Habina och i strörösterna.

Om jag igen tittar på strörösterna så är det Myrten, MM, Mu och OOS.
MM tycker jag var rätt på defensiven, det har jag redan skrivit om, även om hon röstade på mig så känns hon neutral i hela sitt agerande som jag ser det. Myrtens röst på drama kom mitt i allt och känns inte som en röst för att dölja nånting. Mus röst på mig känns också oskyldig på något vis, den är en panikröst i sista sekund och känns inte som om den heller hade riskerat att få någon (mig) lunchad. Det gör att den enda strörösten är OOS - där får jag lite mer ondvibbar, jag tycker inte att detta med hämndröst känns som en klar motivering och det är ju den hon använder sig av för att inte rösta på Habina. Så utav dessa så känns nog just nu i allafall OOS som skummast. Det känns som om hon nästan försvarar Habina. Och Habina är ju den som väckt mest av min misstänksamhet hittills
Alltså, återigen: vad är det som du reagerar så hårt på hos Habina? jag hänger verkligen inte med i dina tankar runt henne. Det gör att du stiger mer och mer på min misstankelista.

CaisaLundblad röstar på Bumpo
Sasse röstar på CaisaLundblad

Nu måste jag rösta - mina vänner vill umgås en stund igen, jag smet iväg bara lite kvickt

På något vis så tycker jag at CaisaLundblad undviker att titta på de som röstat ströröster eller de som röstat på Habina igår utan bara är koncentrerad på de som röstade på Vira. Visst vet vi att Vira var god, men jag tror att Bumpos röst igår när det var så många kvar att rösta tror jag ändå inte var "menad" att spika igen det för Vira. Dessutom så tycker jag att CaisaLundblad inte alls tittar på Habina som är det andra alternativet bland de som röstade ut Vira (förutom Sasse med den första rösten som jag tycker är mest som en förtäckt BoP i ett bråttomläge). Alltså sammantaget gör detta att Caisa rusar upp i topp på min misstänkta lista

Cirkus röstar på CaisaLundblad

@Niyama - de som har stuckit ut mest för mig är Caisa pga sin röstmotivering som känns ihopsydd och så MM baserat på det jag skrivit tidigare.

Jo, Caisa hade uppenbart bråttom. Men att peka ut just bumpo tycker jag är märkligt och det som känns mest utstickande för mig. Eller så missförstår jag helt vad/hur Caisa menade.

Caisa/Niyama röstar på Bumpo
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama

@Niyama - de som har stuckit ut mest för mig är Caisa pga sin röstmotivering som känns ihopsydd och så MM baserat på det jag skrivit tidigare.

Jo, Caisa hade uppenbart bråttom. Men att peka ut just bumpo tycker jag är märkligt och det som känns mest utstickande för mig. Eller så missförstår jag helt vad/hur Caisa menade.

Vad gör mig mer misstänkt än MM?

Baserat på mina senaste inlägg: bumpo röstar på cirkus. Jag ser verkligen inte det cirkus ser som ont hos Habina, jag tycker att cirkus något ensidigt/enkelspårigt har hakat upp sig på just Habina och faktiskt inte verkar leta efter onda. Nu såg jag att Cirkus röstade på Caisa/Niyama efter Caisas röst på mig. Jag tycker att hennes röst var väldigt svag men eftersom LL talade om att Caisa blev utbytt med omedelbar verkan innan DL så säger det mig att hon verkligen hade en stor tidsbrist. Varför tas inte det i beaktande? Nää, Cirkus känns helt klart mest ond just nu.

Jag kommer ändra röst eftersom jag inte förstår min föregångares resonemang alls... ska bara klura på vem jag ska rösta på.

Jag är fortfarande kvar i stallet eftersom någon jävel fått för sig ett stjäla en sak för mig :devil:
Så har letat efter den i evigheter men hittar den inte. Jävla människor :(
Men hinner inte hem och läsa igenom allt så jag kommer lägga min halvdana röst på Myrten ikväll som jag tycker reagerade väldigt konstigt när jag skrev om att det var lite OT här och var i tråden. Jag kan inte se vad det är att haka upp sig på mer än att det är ett sätt att få blickarna bort från sig själv,

Matmissbrukaren röstar på Myrten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 480
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar