Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exaktemente!
Bill var ju en ulv.

Jag blir alltid lika förvirrad då något dylikt sker.

Men jag antar att det är tjuven som råkade stjäla en av ulvarnas förmåga och sen råkade äta en ulv.

Kan det vara så tror du? Även om de inte skulle kunna äta inatt egentligen? Fast det kanske blir annorlunda om tjuven stjäl förmågan? Om det då var tjuven, så funderar jag på varför den åt just Myrten i så fall? Mina tankar far ju genast åt hållet att tjuven borde vilja visa sig för ulvarna på något sätt i så fall, och om man kollar röstningen igår så var MM den enda som röstade på Myrten. Kanske är det så att hon är tjuv och åt Myrten för att visa att hon var tjuven (genom att äta den hon röstat på alltså)? Eller? Ahhh...vad rörigt det blev nu!

@dramatik - jag veeeet inte!
Jag kan inte tänka mig att det gått till på något annat vis, men för tusan det är ju en ulvlek.

Tanken om att MM skulle vara tjuv och visa sig för lyan på det viset tål helt klart att analyseras.
Det kan ju lika gärna vara så att tjuven trodde att Myrten hade någon viktig specialroll och åt henne därför, om det nu gått till så.

Kollade igenom tråden om än lite snabbt. Märkligt tycker jag att Myrten är rätt så snabb att rösta på sin kollega (Caisa/Niyama) i senaste lynch. Hon förväntade sig kanske inte alls att hon skulle åka? Myrten började ju vela en stund innan DL då Niyama (:rage: namn att stava) tog över efter Caisa och började gå emot Caisas resonemang. Då kanske Myrten insåg att Caisa/Niyama var på väg att åka och försökt då dra sig ur men varför gjorde hon inte det då?

Jag har funderat lite i natt, eller försökt få ordning på mina tankar iaf.

De jag har funderat mest på är cirkus, oos och drama.

Cirkus lade en avgörande röst på den onda Caisa/Niyama. Betyder det att hon hamnar åt det goda hållet eller att hon försökte skaffa sig ett alibi? Med caisas spel igår sa kan det vara på bägge sätt. Men jag har en svag lutning åt det första alternativet.

Oos har känts väldigt anonym och intetsägande. Igår röstade hon inte, med okej från LL. Men jag hade verkligen velat se mer av henne. Hon är väldigt svår att placera just nu.

Till sist dramatik då, hon har döpt en linje som går ut på att det är ulvigt att lägga uddaröster. Det håller jag inte med om, varför skulle det vara mer eller mindre ulvigt än att lägga en andra eller tredje röst? Och förutom att jag inte håller med om en eventuell ulvighet så tycker jag att det är lite sten i glashus dramatik själv lade en uddaröst igår.

Jag skrev att enligt min erfarenhet är det ofta så att det är goda som röstar ut varandra i "drev" den första dagen, medan onda lägger ströröster och sedan ser på när de goda rotar igenom de som varit med och lynchat den första som åker. Och det har jag ju delvis haft rätt om nu. Myrten la en ströröst första dagen och visade sig vara ulv nu.:) Att jag själv la ströröst första dagen som du skriver stämmer inte:)

Kollade igenom tråden om än lite snabbt. Märkligt tycker jag att Myrten är rätt så snabb att rösta på sin kollega (Caisa/Niyama) i senaste lynch. Hon förväntade sig kanske inte alls att hon skulle åka? Myrten började ju vela en stund innan DL då Niyama (:rage: namn att stava) tog över efter Caisa och började gå emot Caisas resonemang. Då kanske Myrten insåg att Caisa/Niyama var på väg att åka och försökt då dra sig ur men varför gjorde hon inte det då?

Ja det kan ju vara denna alibiröstning som lurade tjuven att äta just Myrten.
(förutsatt att det verkligen var tjuven som åt henne)

Ja det kan ju vara denna alibiröstning som lurade tjuven att äta just Myrten.
(förutsatt att det verkligen var tjuven som åt henne)

Absolut, känns ju väldigt logiskt. Dock så kvarstår ju fortfarande frågan: Om ulvarna inte kunde äta inatt så hade inte tjuven någon förmåga att stjäla inatt så varför kunde någon bli käkad, @Paddington?

Jag velade mellan dig, Caisa och OOS i den här lynchen, igår så röstade jag på dig men en tidig röst och det känns väl aldrig sådär jättebra - att sen rösta på samma en gång till då vill i allafall jag känna mig rätt säker. Sen så kändes det inte riktigt okej att rösta på OOS som inte kunde vara med och spela innan dagens lynch även om hennes teori och tankar väckte misstänksamhet hos mig, jag vill hellre rösta på aktiva spelare. Sen så kom då Caisa med sin konstiga röst nånstans där så bestämde jag mig.

Menar du att man inte kan teoria och tycka ett det finns ett par stycken som är huvudkandidater att rösta på utan man ska bara ha en kandidat och man får inte fundera runtikring och man får inte vela? Konstig inställning tycker jag. Du känns fortfarande rejält skum.

Det var inte så jag uppfattade dig när jag läste dina inlägg. Där lät det som att du var så säker på mig och röstningen efter bara några minuter blev därför konstig. Men nu förstår jag lite bättre hur du resonerade innan gårdagens röstning.

Jag skrev att enligt min erfarenhet är det ofta så att det är goda som röstar ut varandra i "drev" den första dagen, medan onda lägger ströröster och sedan ser på när de goda rotar igenom de som varit med och lynchat den första som åker. Och det har jag ju delvis haft rätt om nu. Myrten la en ströröst första dagen och visade sig vara ulv nu.:) Att jag själv la ströröst första dagen som du skriver stämmer inte:)

Jag menade igår som i det faktiska igår och inte speldygnet igår. Alltså att du lade en ströröst på oos dl2.

r
Absolut, känns ju väldigt logiskt. Dock så kvarstår ju fortfarande frågan: Om ulvarna inte kunde äta inatt så hade inte tjuven någon förmåga att stjäla inatt så varför kunde någon bli käkad, @Paddington?

Information från LL

Tjuven stjäl förmågan att kunna äta av ulvarna. Att ulvarna kanske just den dagen skulle råka vara mätta (och inte kan äta själva) ändrar inte deras grundförmåga.

/LL

r

Information från LL

Tjuven stjäl förmågan att kunna äta av ulvarna. Att ulvarna kanske just den dagen skulle råka vara mätta (och inte kan äta själva) ändrar inte deras grundförmåga.

/LL

Men om man har en siarlärling med, som alltså kan sia varannan natt, och den blir bestulen en natt där den inte har någon sia. Har tjuven då ändå lyckats stjäla "grundförmågan" och kan sia ändå? Resonemanget känns helt ologiskt för mig.

Men om man har en siarlärling med, som alltså kan sia varannan natt, och den blir bestulen en natt där den inte har någon sia. Har tjuven då ändå lyckats stjäla "grundförmågan" och kan sia ändå? Resonemanget känns helt ologiskt för mig.

som jag ser det så är siarlärlingens grundförmåga att sia varannan natt, skulle tjuven sno förmågan en natt som siarlärlingen inte kan sia så får tjuven ingen sia heller.

Jag är ledsen men jag kommer var lite off i spelandet idag. Är bara så jävla arg och ledsen för tillfället. Hittade min sak som någon stulit för mig i en annan tjejs skåp i stallet idag men hon påstår att det är hennes men jag vet att den är min. Finns inte att köpa länge och den är helt ny för jag har sparat den att ha vid rätt tillfälle. Så huvudet är inte riktigt i ordning för tillfället :(

Men ska försöka hänga med i leken.

Ok, sju stycken kvar att ha lite ångest över.
Cirkus har röstat på mig och onda CaisaLundblad/Niyama. Kan hon och CaisaLundblad kommit överens om att rösta ut henne i och med att hon hade tidsbrist och på så vis ge Cirkus ett alibi?
Matmissbrukaren har röstat på Cirkus och onda Myrten.
bumpo har röstat på goda vira och på cirkus.
Mumorsan har röstat på cirkus och sedan missat röstningen.
Sasse har röstat på goda vira och onda CaisaLundblad/Niyama. Samma som med cirkus, kan de verkligen ha pratat ihop sig om en alibiröst?
outofservice har röstat på dramatik och sedan varit frånvarande.
Dramatik har röstat på mig och sedan på outofservice.
Hm... Blev inte så mycket klokare av det där, så jag tror det får bli en till genomläsning istället. Just nu känns det som att de flesta flyger under radarn lite väl mycket. Kan ha missat något, men mumorsan och outofservice vet jag inte alls var jag har. Knappt de andra heller.

@Matmissbrukaren Stjäl tillbaka den och förvara den sedan någon annanstans! :p

Vet du!
Jag pratade med stallägaren som skulle prata med tjejen och en timma senare hängde just den grejen utanför mitt skåp :)
Min vän har tagit hand om den tills vi ses.
Men tjejen som har skåpet ringde upp mig och fattade ingenting. Hon hade inte tagit den. Saken är att hennes häst är svart och på grimman som var det som stals så var det vita och fux hår på den. Så det är lite ologiskt. Men jag vet till 99% vem som tog den isf. Finns bara en människa i stallet det kan vara. Men varför vilja smutskasta någon annan på det viset :mad:
Men den är tillbaka och jag är glad igen :)

Ska sätta mig in i leken igen när Grey's slutar.

Slut på OT!

Röststatistik dag 1
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Lynch: Vira, tvilling
Käkas: Hedinn, bagare

Röststatistik dag 2
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService
Myrten röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama
bumpo röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Myrten
Habina röstar på Matmissbrukaren
Niyama röstar på Cirkus

Inte röstat OOS och Mu

Lynch: Caisa/Niyama, ulv
Käkas: Myrten, ulv (tjuvmat)

Jahopp, då vet vi i allafall hur det ligger till med varför Myrten kunde bli käkad. Så tjuven stal förmågan av en ulv och råkade äta en annan ulv.

Tjuven måste ju trott att Myrten var god iom hennes röst på onda Caisa.

I övrigt så röstade ju Myrten på dramatik i lynchen innan, det får i allafall mig att luta drama åt det lite godare hållet även om jag inte är säker.
MM har röstat först på mig och sen på onda Myrten, jag vet inte vart det lägger henne, möjligen neutral mot god snarare än neutral mot ond.
Sasse la första rösten båda dagarna, först på goda Vira sen på onda Caisa, första rösten känns som en förtäckt BoP och det säger mig inte så mycket, DL2-rösten tidigt och inte världens tyngsta motiverng, men en ändå helt rimliga och förståeliga tankar. Neutral för mig just nu.
Bumpo kändes som om hon var väldigt upphakad på mig igår. Dagen innan så lag hon sista rösten på Vira, jag har redan resonerat runt den rösten i sig, men motiveringen är ju inte lite ihålig, som Sasse också påpekar i inlägg #132 och #68. Det är iofs helt okej att vackla (som jag också förklarat i ett annat inlägg), men jag vet inte riktigt, det känns som om rösten på Vira var så sjukt svagt motiverad. Och Vira var god. Samtidigt kanske det är korkat att sticka ut om man är ulv.
Ok, sju stycken kvar att ha lite ångest över.
Cirkus har röstat på mig och onda CaisaLundblad/Niyama. Kan hon och CaisaLundblad kommit överens om att rösta ut henne i och med att hon hade tidsbrist och på så vis ge Cirkus ett alibi?

Habina skriver såhär och det gör mig ännu mer misstänksam mot henne - inte fasen skulle väl två ulvar alibirösta på en kollega, som visserligen hade ont om tid, men som dessutom blev ersatt. Myrten alibiröstade och det var ju dumt av henne för hon blev ju nattamat sen.
Mumorsan och OOS missade röstningen igår. Jag skulle behöva se mer av bägge. Samtidigt så tror jag att inte två ulvar ströröstade på samma person som dessutom inte hade en chans att åka (tänker på DL1 då OOS och Myrten röstade på drama), det gör att OOS möjligen kanske skulle kunna luta lite åt det goda hållet. Av Mu har jag inte fått några ondvibbar alls under hela leken, fast jag skulle verkligen vilja se mer av henne ändå

En grej till som jag listade ut när jag läste mitt eget nypostade inlägg.
Det man kan veta (nästan helt säkert) nu är då att det finns en ulv och tjuven kvar. För det lär ju inte ha varit fyra ulvar plus tjuv.
Två ulvar har ju gått åt och en ulv vet vi blev av med förmågan under natten då tjuven snodde dens förmåga och råkade äta Myrten. (för Myrten kan ju inte ha ätit sig själv själv :p utan det var den som blev bestulen i detta nattDL som måste vara den kvarvarande ulven.

OT

Jag är ledsen att jag blir inaktiv på eftermiddagarna, jag har svårt att motstå detta:
image_zps4a32668b.jpg

Tips på att kunna motstå frestelsen och kunna skriva med två händer?

Nu har jag läst igenom tråden igen och jag blir verkligen inte klokare. :banghead:

Vet att det är långsökt att cirkus och myrten skulle hjälpas åt att rösta ut Caisa, men konstigare saker har ändå hänt. Just nu får cirkus vara neutral mot ond i min bok.
Matmissbrukaren känns också neutral i dagsläget, kanske lite mer åt det goda hållet.
Sedan är det någonting med bumpo som skaver. Jag vet ju min roll, men jag blir nervös när någon annan försvarar mig så som bumpo gjort. Sedan tycker jag att det är lite knepigt med de två inläggen som kommer direkt efter att Caisa röstat på bumpo, jag får lite teatervibbar av det hela. Kan ha helt fel, men just nu känns bumpo mer åt det onda hållet.
Mumorsan vet jag inte alls var jag har. Är väldigt inaktiv, men har postat en bild som delvis förklarar varför. ;) Jag funderar på att posta en bild på mig med feberfrossan jag har nu, men vill inte avskräcka er andra ännu mer. :rofl:
Sasse har skrivit en del, men känns verkligen som en som glider undan sådär oroväckande skickligt. :nailbiting: Får vara neutral så länge.
Outofservice vet jag inte alls vad jag skall tro om. Vill se mycket mer innan jag kan uttala mig.
dramatik har en intressant teori om att ulvarna kan dölja sig i strörösterna i dl1, och röstar sedan själv ströröst i dl2. Men det behöver inte betyda någonting. Neutral mot det onda hållet för stunden.

Röststatistik dag 1
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Lynch: Vira, tvilling
Käkas: Hedinn, bagare

Röststatistik dag 2
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService
Myrten röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama
bumpo röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Myrten
Habina röstar på Matmissbrukaren
Niyama röstar på Cirkus

Inte röstat OOS och Mu

Lynch: Caisa/Niyama, ulv
Käkas: Myrten, ulv (tjuvmat)

Jahopp, då vet vi i allafall hur det ligger till med varför Myrten kunde bli käkad. Så tjuven stal förmågan av en ulv och råkade äta en annan ulv.

Tjuven måste ju trott att Myrten var god iom hennes röst på onda Caisa.

I övrigt så röstade ju Myrten på dramatik i lynchen innan, det får i allafall mig att luta drama åt det lite godare hållet även om jag inte är säker.
MM har röstat först på mig och sen på onda Myrten, jag vet inte vart det lägger henne, möjligen neutral mot god snarare än neutral mot ond.
Sasse la första rösten båda dagarna, först på goda Vira sen på onda Caisa, första rösten känns som en förtäckt BoP och det säger mig inte så mycket, DL2-rösten tidigt och inte världens tyngsta motiverng, men en ändå helt rimliga och förståeliga tankar. Neutral för mig just nu.
Bumpo kändes som om hon var väldigt upphakad på mig igår. Dagen innan så lag hon sista rösten på Vira, jag har redan resonerat runt den rösten i sig, men motiveringen är ju inte lite ihålig, som Sasse också påpekar i inlägg #132 och #68. Det är iofs helt okej att vackla (som jag också förklarat i ett annat inlägg), men jag vet inte riktigt, det känns som om rösten på Vira var så sjukt svagt motiverad. Och Vira var god. Samtidigt kanske det är korkat att sticka ut om man är ulv.

Habina skriver såhär och det gör mig ännu mer misstänksam mot henne - inte fasen skulle väl två ulvar alibirösta på en kollega, som visserligen hade ont om tid, men som dessutom blev ersatt. Myrten alibiröstade och det var ju dumt av henne för hon blev ju nattamat sen.
Mumorsan och OOS missade röstningen igår. Jag skulle behöva se mer av bägge. Samtidigt så tror jag att inte två ulvar ströröstade på samma person som dessutom inte hade en chans att åka (tänker på DL1 då OOS och Myrten röstade på drama), det gör att OOS möjligen kanske skulle kunna luta lite åt det goda hållet. Av Mu har jag inte fått några ondvibbar alls under hela leken, fast jag skulle verkligen vilja se mer av henne ändå

Förstår inte riktigt vad det är att bli misstänksam mot Habina för? Du får gärna utveckla :)
Sedan låter det lite väl att vara flera ulvar att rösta ut Vira i första DL? Men Habina kan ju vara ulv som blev räddad, men det är inte logiskt för då blir det många ulvar i leken väl? Om både hon och Bumpo är ulvar. Då tror jag mer på att Bumpo är ulven som ville smälta in bland övriga röster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 480
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar