Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte att det verkade extremt långsökt att två stycken skulle alibirösta för på Caisa, dvs jag och Myrten eller jag och Sasse. Nu har ju Habina själv kommit in och insett det verkar det som och jag köper hennes förklaring, inte minst med avseende på att jag tycker hela hennes sista teoriinlägg är genomtänkt och mer substansigt och mer likt en god Habina, hon är inte avksriven helt, men det känns bättre faktiskt.

Fast jag tror inte det är långsökt. Det har ju hänt förr. I en lek där jag var ulv så röstade vi tre ulvar som var kvar på samma person allihopa. Så det sker. Men om det är alltför vanligt vet jag inte. Men jag håller med, Habina känns väl inte direkt ond. Mer neutral för mig.

Varför så vanskligt? Om du var tjuv, skulle du inte vilja få ulvarna att fatta att du är just det?

Jo så klart att om man vore tjuv så vill man ju göra sig synlig för ulvarna, frågan är ju bara hur? En tänkbar förklaring är ju som du tänker att det är Matmissbrukaren som genom att äta Myrten visar att det är hon som är tjuven.

Och det finns ju flera tänkbara förklaringar till varför just Myrten åts av tjuven. En är att hon försöker göra sig synlig. En annan är att tjuven helt enkelt trodde att Myrten var god iom rösten på Caisa.

Jag vet inte vad jag ska tänka om det och jag klurar just på om det finns andra sätt att göra sig synlig på som tjuv.

Jo, det hade det iofs. Men du kunde väl inte veta först att du skulle råka stjäla från en ulv?

Men hade jag ens kommit på tanken att äta någon jag tror är ulv om jag lyckas sno ett käk? Det är ju ologiskt. Då hade jag ju valt någon annan jag inte varit så säker på.

Fast jag tror inte det är långsökt. Det har ju hänt förr. I en lek där jag var ulv så röstade vi tre ulvar som var kvar på samma person allihopa. Så det sker. Men om det är alltför vanligt vet jag inte. Men jag håller med, Habina känns väl inte direkt ond. Mer neutral för mig.

Ja en sak är ju att tre ulvar röstar på samma person, men att tre (eller två i detta fallet två) skulle rösta ut en kollega är ju lite extremt tycker i allafall jag. Men inte omöjligt.

Men hade jag ens kommit på tanken att äta någon jag tror är ulv om jag lyckas sno ett käk? Det är ju ologiskt. Då hade jag ju valt någon annan jag inte varit så säker på.

Nej, det är ju just det jag menar. Om du är tjuv så vill du ju inte outa de du tror är ulvar i tråden. Men någon måste du ju låtsas tro är ulv och därmed skriva om i tråden. Låtsas du då tro att Myrten är ulv, fastän du egentligen tror hon är god så kan du väl såklart ha ätit henne för du trodde egentligen att hon var god?

Nej, det är ju just det jag menar. Om du är tjuv så vill du ju inte outa de du tror är ulvar i tråden. Men någon måste du ju låtsas tro är ulv och därmed skriva om i tråden. Låtsas du då tro att Myrten är ulv, fastän du egentligen tror hon är god så kan du väl såklart ha ätit henne för du trodde egentligen att hon var god?

Men jag trodde ju hon var ond, vilket jag skrev. Jag har ingenstans skrivit att jag tror hon är god mer än direkt efter lynchen men det tog jag tillbaka rätt snabbt då jag kom på tanken att det kan vara en alibiröst.

Oj, nu måste jag försöka tänka här och inte mojsa ner mig i andras tankar.

De som syns absolut minst för min del är följande personer: OutOfService, Sasse och bumpo.

Jag gillar inte att jag inte ser dom så mycket. Tankarna flödar; är det jag som läser slarvigt eller håller dessa personer en väldigt låg profil?

Jag får som inget riktigt grepp om någon av dom så om man ska vara krass får jag se på röstningarna.

Sasse:
DL1: Sasse röstar på Vira
DL2: Sasse röstar på Caisa/Niyama

OutOfService:
DL1: OOS röstar på Dramatik
DL2: Röstar ej

bumpo:
DL1: bumpo röstar på Vira
DL2: bumpo röstar på cirkus

Av dessa ser jag bumpo som mest misstänkt. Detta pga rösten på cirkus. Hon högg väldigt snabbt på cirkus av anledningar som jag inte riktigt kan se. Att cirkus röstade på Caisa/Niyama i andra lynch samt verkar leta onda bidrar till att jag håller cirkus åt det godare hållet just nu.

Av de som jag, personligen, har uppmärksammat mest (cirkus, dramatik, Matmissbrukaren och Habina), så lurar jag mer och mer åt att det kan vara Matmissbrukaren som är tjuven. Jag håller med i dramatiks resonemang kring MM i tjuvroll, även fast det inte känns säkert. Jag hade aldrig kommit på att visa mig för ulvarna genom att rösta på Myrten, stjäla ulvarnas förmåga och äta Myrten men det gör det ju absolut inte omöjligt att det var just så!

Ja en sak är ju att tre ulvar röstar på samma person, men att tre (eller två i detta fallet två) skulle rösta ut en kollega är ju lite extremt tycker i allafall jag. Men inte omöjligt.

Att två ulvar alibiröstar är definitivt något jag tror ulvar kan göra på en kollega. Just för att i leken jag nämnde så tänkte vi göra just så då det verkade som att jag eller en annan ulv skulle ryka. Men röstningen blev helt annat än vad vi trodde så vi behövde aldrig göra det.

Förlåt förlåt förlåt! ! Fick akut hoppa in som hästskötare på mitt förra jobb hela dagen och trodde jag skulle ha internettäckning där.. men icke :(
På väg hem nu så ska verkligen försöka komma med något innan DL!

Är det kl 21?

Äh, jag måste rösta nu. Pga min tidigare teori om bumpo samt att hon verkligen har glidit under radarn för mig så blir det där min röst ligger den här deadlinen.

Mumorsan röstar på bumpo

Hade hoppats att jag skulle bli klokare efter att ha läst vad som skrivits under min tupplur. Men icke. Dramatiks teori kring matmissbrukaren känns intressant, det skulle kunna ligga någonting i det. Men det är inte tillräckligt för att jag skall rösta på matmissbrukaren, utan jag får stanna kvar på min bumpo-teori.

Men vad i hela? Det där är nog den sämsta motiveringen på en röst någonsin. Alldeles bortsett från att det var på mig du röstade så var det en sjukt svag röst. Det var tom värre än många förstaröster.

Okej, du är stressad och upptagen IRL, det är händer oss alla ibland. Men jag tycker verkligen att detta är en sjukt svag röst. Du baserar den på att jag lade den avgörande rösten på Vira och att jag därför måste vara ond? Varför måste jag det? För att jag sagt att jag inte brukar spela fegt? Vem skulle jag röstat på annars? När det var Vira jag reagerat mest på? Jag förstår verkligen inte hur du tänker.

Det är de här två inläggen som jag blir bekymrad över. De känns så teatriska på något vis. Som om bumpo redan låg i startgroparna och var beredd på att CaisaLundblad skulle rösta på henne och redan hade börjat tänka ut hur hon skulle formulera svaren. Kanske med en förhoppning om att CaisaLundblad skulle röstas ut, så bumpo skulle få ett riktigt bra alibi. Nä, det känns för regisserat helt enkelt.

Habina röstar på bumpo

Hjälp, jag har smitit från husmorsplikterna och ska försöka rösta jag med.

Just nu så känns just bumpo som den som är mest skum, ffa för hennes hårda hackande på mig igår, dessutom så har hon varit rätt så tyst idag, glidit under radarn och just DET känns konstigt. Först vara jättepå och sen bara försvinna lite diskret. Kan det vara en ulv som deppar efter gårdagens dåliga utfall?

cirkus röstar på bumpo

Jag tänker rösta nu så att jag inte missar, är lite upptagen med annat ikväll och vet inte riktigt hur mycket jag kommer hinna vara inne innan DL.

Jag kan i alla fall inte släppa tankarna på det här med tjuven. Och jag tror som sagt att tjuven borde ha försökt visa sig för ulvarna när den hade en chans att käka. Och det vore ju ganska enkelt att visa sig genom att käka den man röstat på tycker jag, speciellt om man varit ensam om att rösta på just den spelaren. Därför är faktiskt MM högst på min misstankelista just nu, medans resterande känns väldigt hala. Och jag ser det väl som så att det är bättre att få ut en tjuv som ju trots allt är ond, än att chansa på någon av de andra där jag inte riktigt är säker på vem jag misstänker mest och därmed borde chansen vara större att det är en god som åker istället för en ond. Och eftersom jag tycker att mycket pekar på att MM är tjuven just nu så:

Dramatik röstar på Matmissbrukaren
(Och bara så ni vet så höll jag på att skriva: Dramatik röstar på tjuven. Förvirrad? Nej, inte alls.:p)

Medveten om att det är en väldigt svag teori att hänga på någon annan och väldigt misstänkt. Men för att inte missa röstningen idag också (sitter fortfarande i bilen hem) så har jag inget val.

Fick dåliga vibbar av Drama första dagen och hon stärkte det lite genom sin hämndröst på mig. Men tankarna här om MM kändes bra i magen, det känns som att det kan stämma, plus att MMs reaktion/försvar efteråt ger mig lite vibbar om en sur ond som blir påkommen.

OutOfService röstar på Matmissbrukaren

Och återkommer så fort jag kommit hem och fått mat i magen..inte ätit sen igår :s

Idag är det oerhört svårt för mig att rösta men min röst kommer falla på Cirkus även om det tar emot lite. Men jag köper inte hennes resonemang om att inte fler än en kan ha alibiröstat på Caisa. Däremot tror jag inte Habina är ond. Mumorsan, OutOfService och Bumpo smyger under radarn och Dramatik har märkt ut sig ikväll och jag vet inte riktigt var jag har henne. Men trots det går min röst på Cirkus även om den inte känns helt rätt men någon måste jag rösta på.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Min spontana magkänsla börjar redan svika :p speciellt eftersom Drama är de jag haft ulv - vibbar av innan..

Men återigen sorry för min inaktivitet, åter senare!

Uppdatering

Bumpo strosade förbi slottet, tittade upp mot de branta väggarna och funderade på hur många råttor som egentligen gömde sig i byggnaden. Så här ensam hade hon inte känt sig på länge, hon brukade alltid ha sällskap när hon var ute, det var rentav så hon kände sig halv….

Hon var mitt uppe i sina funderingar när hon hörde ljudet av tassar som kom närmare och närmare, när hon såg vem det var som dök upp sträckte hon på sig och burra upp svansen, bara för att höra en röst – Nu tar vi henne! Det var säkert bumpo som startade allt det här!!!!

Bumpo var Måns (ulv)

NattDL i morgon 09.00

Innebär detta att det finns fler ulvar kvar? Eller bara tjuven? Och har någon en röstlista och en lista på vilka som inte röstade idag? Sitter på mobilen så det hade underlättat:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025