Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker rösta nu så att jag inte missar, är lite upptagen med annat ikväll och vet inte riktigt hur mycket jag kommer hinna vara inne innan DL.

Jag kan i alla fall inte släppa tankarna på det här med tjuven. Och jag tror som sagt att tjuven borde ha försökt visa sig för ulvarna när den hade en chans att käka. Och det vore ju ganska enkelt att visa sig genom att käka den man röstat på tycker jag, speciellt om man varit ensam om att rösta på just den spelaren. Därför är faktiskt MM högst på min misstankelista just nu, medans resterande känns väldigt hala. Och jag ser det väl som så att det är bättre att få ut en tjuv som ju trots allt är ond, än att chansa på någon av de andra där jag inte riktigt är säker på vem jag misstänker mest och därmed borde chansen vara större att det är en god som åker istället för en ond. Och eftersom jag tycker att mycket pekar på att MM är tjuven just nu så:

Dramatik röstar på Matmissbrukaren
(Och bara så ni vet så höll jag på att skriva: Dramatik röstar på tjuven. Förvirrad? Nej, inte alls.:p)

Okej, understruket= bekräftat god, fetat= bekräftat ond (ids inte börja med färgkoder)

Röststatistik dag 1

Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Lynch: Vira, tvilling
Käkas: Hedinn, bagare

Röststatistik dag 2
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService
Myrten röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama
bumpo röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Myrten
Habina röstar på Matmissbrukaren
Niyama röstar på Cirkus

Inte röstat OOS och Mu

Lynch: Caisa/Niyama, ulv
Käkas: Myrten, ulv (tjuvmat)

Ja, nu har jag alltså lyckats ta mig ur ulvens grepp och kan leka igen!

Jag förstår tankegången som dramatik framför, som pekar ut Matmissbrukaren som tjuv. Dock så känns det lite halvt vanskligt att göra så bara för att hon röstade på en ond person i förra lynchen. Däremot kan jag ju inte säga att Matmissbrukarens röstmotivering lyckades väga över mig till den andra sidan (där Matmissbrukaren har en annan roll).

Sen så håller jag med cirkus i det mesta hon skriver i det långa teoriinlägget på föregående sida, förutom detta:
I övrigt så röstade ju Myrten på dramatik i lynchen innan, det får i allafall mig att luta drama åt det lite godare hållet även om jag inte är säker.

Vi har ju sett att Myrten inte hade några skrupler att rösta på en kollega i DL2 så varför skulle hon ha det i DL1? Tycker att det är farligt att sätta någon åt det godare hållet pga en sån sak.

Ska läsa vidare, postar detta så länge.

Jag tänker rösta nu så att jag inte missar, är lite upptagen med annat ikväll och vet inte riktigt hur mycket jag kommer hinna vara inne innan DL.

Jag kan i alla fall inte släppa tankarna på det här med tjuven. Och jag tror som sagt att tjuven borde ha försökt visa sig för ulvarna när den hade en chans att käka. Och det vore ju ganska enkelt att visa sig genom att käka den man röstat på tycker jag, speciellt om man varit ensam om att rösta på just den spelaren. Därför är faktiskt MM högst på min misstankelista just nu, medans resterande känns väldigt hala. Och jag ser det väl som så att det är bättre att få ut en tjuv som ju trots allt är ond, än att chansa på någon av de andra där jag inte riktigt är säker på vem jag misstänker mest och därmed borde chansen vara större att det är en god som åker istället för en ond. Och eftersom jag tycker att mycket pekar på att MM är tjuven just nu så:

Dramatik röstar på Matmissbrukaren
(Och bara så ni vet så höll jag på att skriva: Dramatik röstar på tjuven. Förvirrad? Nej, inte alls.:p)

Seriöst? :confused:
Inte någonstans har du haft misstankar mot mig. Det här stinker ulv.

@Matmissbrukaren så det stinker ulv för att jag fick misstankar om dig nu? Hur skulle spelet annars funka? Man misstänker några dag 1 och röstar sedan enbart på dem i leken? Självklart kan man väl plötsligt få misstankar om en spelare när något skumt dyker upp? Hela spelet går ju ut på att hela tiden analysera vad som händer och att kunna släppa gamla misstankar och få nya.

Jag förstår tankegången som dramatik framför, som pekar ut Matmissbrukaren som tjuv. Dock så känns det lite halvt vanskligt att göra så bara för att hon röstade på en ond person i förra lynchen. Däremot kan jag ju inte säga att Matmissbrukarens röstmotivering lyckades väga över mig till den andra sidan (där Matmissbrukaren har en annan roll).

Fast va? Jag tror ju inte att hon är tjuv för att hon röstade på en ond i förra lynchen? Jag tror att hon är tjuv om jag utgår från att tjuven borde vilja visa sig för ulvarna genom att äta den den röstat på.

Förstår inte riktigt vad det är att bli misstänksam mot Habina för? Du får gärna utveckla :)
Sedan låter det lite väl att vara flera ulvar att rösta ut Vira i första DL? Men Habina kan ju vara ulv som blev räddad, men det är inte logiskt för då blir det många ulvar i leken väl? Om både hon och Bumpo är ulvar. Då tror jag mer på att Bumpo är ulven som ville smälta in bland övriga röster.

Jag tyckte att det verkade extremt långsökt att två stycken skulle alibirösta för på Caisa, dvs jag och Myrten eller jag och Sasse. Nu har ju Habina själv kommit in och insett det verkar det som och jag köper hennes förklaring, inte minst med avseende på att jag tycker hela hennes sista teoriinlägg är genomtänkt och mer substansigt och mer likt en god Habina, hon är inte avksriven helt, men det känns bättre faktiskt.

@Matmissbrukaren så det stinker ulv för att jag fick misstankar om dig nu? Hur skulle spelet annars funka? Man misstänker några dag 1 och röstar sedan enbart på dem i leken? Självklart kan man väl plötsligt få misstankar om en spelare när något skumt dyker upp? Hela spelet går ju ut på att hela tiden analysera vad som händer och att kunna släppa gamla misstankar och få nya.

Saken är ju den att du har inte en enda gång i tråden ifrågasatt mig tidigare och nu hux flux gör du det utan att ens ha fört en diskussion med mig? Inte ifrågasatt till mig personligen.

Vi har ju sett att Myrten inte hade några skrupler att rösta på en kollega i DL2 så varför skulle hon ha det i DL1? Tycker att det är farligt att sätta någon åt det godare hållet pga en sån sak.

Ska läsa vidare, postar detta så länge.

Det är sant, men jag är tveksam till att hon skulle göra det två DL i rad.

Fast va? Jag tror ju inte att hon är tjuv för att hon röstade på en ond i förra lynchen? Jag tror att hon är tjuv om jag utgår från att tjuven borde vilja visa sig för ulvarna genom att äta den den röstat på.

Jag skrev faktiskt efter lynchen att jag mycket väl kunde tro att Myrten kunde vara ulv och rösta på Caisa just för att hon inte hade tid till leken. Varför skulle jag skriva så om någon jag tror är en potentiell ulv om jag är tjuv? Jag hade ju dessutom rätt i mina tankegångar då hon blev middag och visade sig vara ulv.

Ja, jag förstod det. Uttryckte mig kanske inte klart nog om den saken. Jag läste den biten också ;) Det är bara det att det känns vanskligt att tro att denne är tjuv för de misstankarna.

@Matmissbrukaren men vad ska jag ifrågasätta då? Ska jag fråga dig om du är tjuven och åt Myrten? Det kan du ju inte svara på ändå, därför la jag upp min teori som jag finner trovärdig. Men du får givetvis argumentera emot den om du vill:)

Ja, jag förstod det. Uttryckte mig kanske inte klart nog om den saken. Jag läste den biten också ;) Det är bara det att det känns vanskligt att tro att denne är tjuv för de misstankarna.

Varför så vanskligt? Om du var tjuv, skulle du inte vilja få ulvarna att fatta att du är just det?

Jag skrev faktiskt efter lynchen att jag mycket väl kunde tro att Myrten kunde vara ulv och rösta på Caisa just för att hon inte hade tid till leken. Varför skulle jag skriva så om någon jag tror är en potentiell ulv om jag är tjuv? Jag hade ju dessutom rätt i mina tankegångar då hon blev middag och visade sig vara ulv.

För att du måste ju tro att någon är ulv. Och är man tjuv vill man väl inte outa de man verkligen tror är ulvar i tråden? Därför kan du ha skrivit att
du trodde Myrten var ulv fastän du inte alls trodde det?

@Matmissbrukaren men vad ska jag ifrågasätta då? Ska jag fråga dig om du är tjuven och åt Myrten? Det kan du ju inte svara på ändå, därför la jag upp min teori som jag finner trovärdig. Men du får givetvis argumentera emot den om du vill:)

Självklart ska du ifrågasätta. Men när jag ifrågasätter så brukar jag ta mina funderingar med personen ifråga som jag misstänker. Inte bara komma hux flux med ett långt inlägg och sen en röst utan att jag ens hört misstankarna mot mig innan så jag kunnat bestrida dom.

Jo, jag kan svara på frågan. Jag åt inte Myrten. Sen om du tror på det är en annan femma ;)

För att du måste ju tro att någon är ulv. Och är man tjuv vill man väl inte outa de man verkligen tror är ulvar i tråden? Därför kan du ha skrivit att
du trodde Myrten var ulv fastän du inte alls trodde det?

Men hade det inte varit smartare att skriva att jag tex tror Mumorsan är ulv än att ta just Myrten, som jag ändå trodde kunde vara ulv?

Självklart ska du ifrågasätta. Men när jag ifrågasätter så brukar jag ta mina funderingar med personen ifråga som jag misstänker. Inte bara komma hux flux med ett långt inlägg och sen en röst utan att jag ens hört misstankarna mot mig innan så jag kunnat bestrida dom.

Jo, jag kan svara på frågan. Jag åt inte Myrten. Sen om du tror på det är en annan femma ;)

Fast jag la faktiskt fram mina tankar om detta redan innan idag, så min röst kom inte hux flux utan du hade tid att bemöta tidigare om du hade velat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025