Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista:
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på bumpo
Habina röstar på bumpo
cirkus röstar på bumpo
OutOfService röstar på Matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Cirkus

ej röstat: bumpo, Sasse

spök jag trodde att jag skulle hinna med leken mer än jag trodde idag. Men det blev mer att göra med kalaset idag än jag trodde från början.

Heja onda!!

Har fått en förfrågan om att snabba upp leken. Inser att det börjar bli sent idag så vad tror ni om att köra:

lördag:
dag3:
NattDL 09.00

Dag4
dagDL 21.00
NattDL 22.00

Söndag
dag5
dagDL 09.00
NattDL 10.00

Har fått en förfrågan om att snabba upp leken. Inser att det börjar bli sent idag så vad tror ni om att köra:

lördag:
dag3:
NattDL 09.00

Dag4
dagDL 21.00
NattDL 22.00

Söndag
dag5
dagDL 09.00
NattDL 10.00

Funkar för mig!

Knapp
Men alltså humm... det bör bara vara en ulv kvar (max) plus en tjuv då? Spelet borde ju vara över om alla ulvar har dött och tjuven har använt en käkning. Hur lång tid ska det ta? :o

Om jag är kvar på söndag så kanske jag får lägga en röst mitt i natten isf om dag-DL är så tidigt. Kommer vara chaufför och hästskötare hela dagen så förmiddagen blir svår för mig. Men resten funkar.

Ber om ursäkt över min missade röst.

Det är sant, men jag är tveksam till att hon skulle göra det två DL i rad.

Vad gäller Myrten så skulle jag nog rekommendera att tro det värsta om henne alltid. Men för den sakens skull tycker jag att dramatik har verkat vettig i leken. Så jag tror inte nödvändigtvis hon är sista ulven.

Men jag veeeet verkligen inte. Klart hon kan vara skrupellös

Vad sjutton betyder det?

Jo så klart att om man vore tjuv så vill man ju göra sig synlig för ulvarna, frågan är ju bara hur? En tänkbar förklaring är ju som du tänker att det är Matmissbrukaren som genom att äta Myrten visar att det är hon som är tjuven.

Jag tycker det verkar vara ett märkligt resonemang av tjuven i så fall. Denne tror att Myrten är ulv och väljer då att käka henne, för att upplysa ulvarna om henne. Men... ulvarna är väl viktigare att ha kvar i leken än tjuven? Känns rätt risky att minska ulvantalet, speciellt som ulvarna redan förlorat en (Caisa).

Jag tror mer på att tjuven faktiskt trodde Myrten var god i så fall.

Men alltså humm... det bör bara vara en ulv kvar (max) plus en tjuv då? Spelet borde ju vara över om alla ulvar har dött och tjuven har använt en käkning. Hur lång tid ska det ta? :o

Info från LL
Inser att denna mening försvann från inledningen:
Leken är slut när de onda är fler än de goda eller när alla onda är döda...

@Sasse
Eftersom det nu är tre ulvar som är borta har jag svårt att tänka mig flera onda än tjuven. Det känns som om det vore en ovanligt stor övervikt på de onda om det vore flera än 4 stycken onda på 12 spelare.

Så jag tror att det är tjuven vi letar efter, men tjuven kan ju inte äta (hoppas jag)

Dom jag är mer osäker på är Dramatik, Bumpo och Habina. Kanske Habina lite mer då hon räddningsröstade sig själv igår och Bumpo la avgörande rösten på Vira igår. Ville hon rädda en kollega?

Du hade uppenbart rätt om bumpo, men varför Habina? För att hon räddningsröstade på sig själv? Som är vanligt bland bägge lagen?

Matmissbrukaren känns också neutral i dagsläget, kanske lite mer åt det goda hållet.
dramatik har en intressant teori om att ulvarna kan dölja sig i strörösterna i dl1, och röstar sedan själv ströröst i dl2. Men det behöver inte betyda någonting. Neutral mot det onda hållet för stunden.

Varför är Matmissbrukaren åt goda hållet?
Varför är dramatik mer åt onda hållet? För att hon ströröstade? Vad tycker du om dramatiks teori om Matmissbrukaren?

Så vilka är kvar?
Mumorsan
Sasse
Matmissbrukaren
Habina
cirkus
OutOfService
dramatik

Roller som är kvar:
Ängel
Siare
Spion
trollkarl
tvillingen
borgmästaren

och så då

tjuven

Dag 1
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten
röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Mumorsan röstar på Cirkus
Outofservice röstar på Dramatik

Lynch: Vira, tvilling
Käkas: Hedinn, bagare

Dag 2
Sasse röstar på Caisa/Niyama
Dramatik röstar på OutOfService
Myrten röstar på Caisa/Niyama
Cirkus röstar på Caisa/Niyama
bumpo
röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Myrten
Habina röstar på Matmissbrukaren
Niyama röstar på Cirkus

Lynch: Caisa/Niyama, ulv
Käkas: Myrten, ulv

Tillägg: Caisa röstade på bumpo den här dagen, innan Niyama ändrade.

Dag 3
Dramatik röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på bumpo
Habina röstar på bumpo
cirkus röstar på bumpo
OutOfService röstar på Matmissbrukaren

Lynch: bumpo, ulv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025