Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drama, jag röstade på Drama första lynch för att jag tyckte att hon reagerade väldigt konstigt på Habina, som jag inte alls höll med om. Drama tyckte det var konstigt att Habina väljer att rösta på någon av dom 2 som i det läget röstat på henne.
Sen tycker Drama att min röst på henne är märklig, för hon håller inte med mig, utan tycker det är fel att bara leta onda bland dom som röstat på en själv.. vilket inte alls är vad min tanke var, jag tycker inte att det är så konstigt att man reagerar på dom som röstat på en själv, tycker inte alls att det per automatik innebär att man bara letar onda bland dom som röstat på en själv? Och bara för att man finner någon misstänkt som röstat på en själv så missar man alla andra? Jag finner det som ett oerhört märkligt resonemang, speciellt eftersom sen Drama röstar på mig, det tycker jag känns lite som att hon hakade upp sig på mig och funderade inte speciellt mycket över dom andra.
Sen hade hon en intressant teori om MM igår som min magkänsla gillade när jag hade bråttom och behövde hitta något, och efter MMs reaktioner på det så känns det fortfarande inte helt omöjligt.
Detta gör mig väldigt kluven gällande Drama!

Sasse, Mu, Habina, Cirkus har skrivit en del.. men jag måste läsa mer under dagen där innan jag uttalar mig, för dom är lite osynliga för mig.

MM skriver mycket och som sagt, hennes reaktioner efter Dramas teori känns lite ulviga för mig. Hon avslutar dessutom igår med att jag och Drama står högst upp på misstankelistan och detta efter att vi båda röstat på henne. Att jag flyger under radarn förstår jag eftersom att jag knappt varit aktiv alls pga livet som finns utanför buke, vilket jag talat om. Så att jag skulle vara hal/flyga under radarn känns lite märkligt.. Nä MM ligger just nu högst upp på min misstankelista.

Men jag återkommer, måste tyvärr rycka ut som hästskötare idag också, men ska läsa igenom och försöka klura ut vart jag har alla andra också!

Och du kan väl inte påstå att jag har låg aktivitet fortfarande? Jag tycker att du fokuserar på helt fel saker för att leta onda.
Jag skrev att du verkade osynlig, det betyder att du inte syns så mycket för mig / jag har inte reagerat på något du skriver. Har sedermera ingen aning om hur aktiv du är. Har inget flyt på nya buke så jag hittar fortfarande inte hur man kollar inläggsstatistik sas.

"Låg aktivitet" var kanske fel ordval, eftersom du skrev "låg profil".

Spökar lite!:)

@Sasse - OOS tipsade mig om att man kan göra precis som förr, klicka på antalet inlägg i tråden och så ser du vilka som har skrivit och hur många inlägg. Sedan kan du gå in i inläggen.

Jag har dock märkt att det strular ibland, så att trots att man klickar i rätt tråd visas inläggen från tråden nedanför (eller är det ovanför?). Det kan man komma tillrätta med genom att helt enkelt klicka på inläggsantalet i tråden nedanför/ovanför så får man se i den här tråden:crazy:. Men det är inte alltid så.

Fast cirkus skrev ju inte att tjuven trodde att Myrten var ond eller god eller va? Jag tror att hela resonemanget, från början, bygger på att tjuven trodde att Myrten var god.

Nu förstår jag inte riktigt? Jag tolkade det på cirkus som att hon misstänkte dramatik för dennes teori: att MM trodde Myrten var ond och därför åt henne. MM var ju den enda som röstade på Myrten vid den lynchen.

Jag har själv läst lite båda delar, att tjuvrn trodde myrten var god / att myrten var ond. Därav frågan till cirkus.

Alltså, jag tyckte det var lite konstigt att drama inte såg några andra möjligheter än att tjuven försökte visa sig för ulvarna genom att äta den som hon då röstat på. Dvs att MM var tjuv som åt Myrten som ett tecken på att det var hon som var tjuv. Jag tror att det finns andra möjligheter. MM kan helt enkelt ha röstat på Myrten för att hon trodde att hon var ond (och det var hon ju). Sen är någon helt annan tjuven som åt Myrten för att hon trodde att Myrten var god - inte helt orimligt då i princip bara MM haft teorier emot henne och inga andra misstankar. för mig känns nog tankegång nummer två mer rimlig.

@Myrten Men var hittar jag antalet inlägg? Syns dom eller måste jag klicka in mig någonstans? Mobilsurfar nu och då synd dom inte!
Nu mobilsurfar jag också, så då experimenterade jag lite. På min mobil (Nokia med Windows som OS) står det "svar: 300" (till exempel) till vänster under trådens titel. Om jag klickar på antalet får jag direkt upp en lista med vilka som skrivit sorterad efter antalet inlägg.

@Sasse - för att förtydliga: jag ser alltså antalet inlägg i min telefon men informationen står på annan plats än den gör när jag går in via dator.

Uppdatering
f´låt f´låt f´låt - men LL sov över å vaknade precis

Med Måns och Bill & Bull borta så kunde inte Uppsalanatten göra något annat än förlöpa lugnt och Uppsala kattsamhälle drog en lättnadens suck.

DagDL 21.00
NattDL 22.00

Alltså, jag tyckte det var lite konstigt att drama inte såg några andra möjligheter än att tjuven försökte visa sig för ulvarna genom att äta den som hon då röstat på. Dvs att MM var tjuv som åt Myrten som ett tecken på att det var hon som var tjuv. Jag tror att det finns andra möjligheter. MM kan helt enkelt ha röstat på Myrten för att hon trodde att hon var ond (och det var hon ju). Sen är någon helt annan tjuven som åt Myrten för att hon trodde att Myrten var god - inte helt orimligt då i princip bara MM haft teorier emot henne och inga andra misstankar. för mig känns nog tankegång nummer två mer rimlig.

Vad har du för tankar om OutOfService?

Jag tycker ju drama är väldigt suspekt men vill gärna höra vad du tycker om OutOfService då jag inte kommer ihåg om du teoriat så mycket om henne nu det sista?

Tack MM det gjorde jag :). Det var bara min hungriga katt som väckte mig nu, annars hade jag nog kunnat sova en bra stund till :angel:

@Myrten Tack! Jag verkar också se, när telefonen är liggande. Stående telefon = syns inget.

Förövrigt till er andra, jag ska till stallet sedan vidare mot jobb. Kommer främst vara aktiv framåt kvällen.

Vad har du för tankar om OutOfService?

Jag tycker ju drama är väldigt suspekt men vill gärna höra vad du tycker om OutOfService då jag inte kommer ihåg om du teoriat så mycket om henne nu det sista?

Jag är rätt osäker på henne också. Jag måste gå tillbaka och kolla igenom allt vad hon har skrivit

Alltså OOS har skrivit bara 7 inlägg.
Och jag får inte ut så mycket av dem egentligen.

I och med att det är tjuven vi letar efter så finns ju ingen alibiröstning eller slå ihop sig med kollegorna och få ut en god som man kan klura på. Jag tycker detta blev jättesvårt

Nu mobilsurfar jag också, så då experimenterade jag lite. På min mobil (Nokia med Windows som OS) står det "svar: 300" (till exempel) till vänster under trådens titel. Om jag klickar på antalet får jag direkt upp en lista med vilka som skrivit sorterad efter antalet inlägg.

TACK TACK TACK!!
Det här har jag inte fattat tidigare - oj, nu kommer det nästan att bli som förr när man leker. Tack Myrten :banana:

@Sasse & @Paddington - Ingen orsak något ska man väl roa sig med när man väntar på sin tur på bilbesiktningen;). Det blev min tur snabbt, så därför han jag inte kursivera ett av mina spökande OT-inlägg. Nu är jag hemma och - lättad. Ett av däcken har gjort sitt och så var det några lampor. För övrigt inget, så jag slapp ombesiktning:bump:!!! Något man inte alltid kan räkna med när man kör runt i en Golf från 2002 som körs mycket och vars matte de senaste fem åren (d v s undertecknad) inte alltid är så noga med service och sådant. Trogna bilen:love:!

Okej så nu ska det alltså vara en tjuv vi letar efter. Då faller min blick faktiskt på Matmissbrukaren och dramatik. MM för att hon röstade på Myrten, hade en rätt så usel teori om denne samt att Myrten senare blev uppäten, enligt dramatiks teori. Om det inte är hon så kan jag tänka mig att dramatik är tjuven just pga den teorin som hon lade fram och att hon då försöker "kasta över" den rollen på MM istället för sig själv.

Jag är inte hundra för lite känns det som att MM kan vara siare också. (Man får väl skriva så nu när ingen kan bli käkad längre?) Eftersom att hon var den enda som röstade på Myrten, lade fram en så dåligt underbyggd teori och sen visade det sig att hon var ond.

Även jag (precis som MM) är rätt så fundersam över OutOfService och dramatik, bägge två känns hala faktiskt även om jag tycker att drama har en käck teori angående Matmissbrukaren som potentiell tjuv, men jag tror att det är mer sannolikt att Myrten åts därför att tjuven trodde att Myrten faktiskt var god. Jag tycker att drama är lite väl fast i sin teori, det finns ju andra förklaringar till varför Myrten åts.

Fast jag har väl inte varit fast i den teorin? Men jag la fram det som en möjlighet, och jag tycker fortfarande att det är en möjlighet. Mina tankar gällde ju om tjuven hade försökt visa sig för ulvarna genom att äta spelaren den röstat på. Jag tror absolut att det kan finnas andra alternativ, men jag kan inte riktigt se dem just nu.

Nej, nu är det dags att sova och jag dyker nog inte upp här mer innan DL och vill därför ändå säga att nu står Dramatik och OutOfService högst på min ulv/tjuvlista.

Jag kände jag ville ha det sagt om det nu är så att det faktiskt finns en ulv till och jag ryker till middag imorgon. Allt kan hända i dom här lekarna ;)

Jag har kollat igenom tråden och det är dessa två som sticker ut i mina ögon.
Men om det bara finns tjuven kvar så vet jag inte vem av dom som är tjuven. Dramatik var på mig väldigt idag och det drog igång min ulvradar, och OutOfService flyger lite under radarn så det är svårt att bilda sig en uppfattning om henne. Men bara det att hon går under radarn gör mig misstänksam.

Jaja, nu ska jag sova.

Vadå att jag var på dig väldigt? Jag la fram min teori som en möjlighet, varken mer eller mindre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 480
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar