Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är läskigt att Sasse ligger utanför allas radar, inklusive min egen.. hoppas verkligen att hon är god, annars har hon vart listigare än vanligt! :nailbiting:

En annan sak som jag hakat upp mig på är att Cirkus och MM är så rörande överens. Eftersom vi med största säkerhet bara har en ond kvar och inte har båda tvillingarna kvar.

Drama har ju vart min huvudmisstänkta från början, men jag tycker inte att hon skrivit något annat jag reagerat på, utan jag håller ju med i hennes teorier. Och eftersom MM och Cirkus är så övertygade så blir jag osäker på om Drama fullständigt grundlurat mig?

Är du inte tjuven så är du grundlurad tror jag väldigt starkt på.

Kollade rollistan och vi som är kvar är Siare, Ängel, Spion, tvilling, borgmästare, trollkarl och tjuven.
Det är några som borde sitta på en del info nu.

Ja, men precis. Jag tror också att tjuven velat visa sig för ulvarna på något vis. Och jag tror som sagt den gjort det genom att käka den den röstade på. Och att bara prata om tjuvrollen om man nu är tjuv tror jag knappast är ett effektivt sätt att visa ulvarna vem man är. Vem som helst kan ju prata om rollen och det tror man i lyan också. I alla fall när jag suttit i lyan och vi letat tjuv så har vi inte trott att det varit de som snackat mest om tjuvrollen iaf. Men visst, alla funkar ju olika. Niyama åt ju dessutom upp mig en gång när jag satt i lyan och hon var tjuv, och då hade hon röstat på mig och sedan ätit mig när hon råkade stjäla från en annan ulv, men det var genom att hon åt mig som resten av lyan förstod att hon var tjuven.

Jag satt med i lyan den gången.

Som jag skrev, hon var ensam om att rösta på Myrten, sen åkte Myrten ut och visade sig vara ond. Hon hade kanske en så dålig teori om Myrten för att hon hade siat henne och visste vad hon var? Jag vet ju såklart inte men det är en tanke, helt klart.

Det här känns väldigt svagt. Jag förstår inte varför MM som siare skulle riskera att rösta på en hon vet är god, tänk om vi andra hängt med på hennes teori? Nej jag köper inte att man som god röstar på någon man vet är god.

Som jag skrev, hon var ensam om att rösta på Myrten, sen åkte Myrten ut och visade sig vara ond. Hon hade kanske en så dålig teori om Myrten för att hon hade siat henne och visste vad hon var? Jag vet ju såklart inte men det är en tanke, helt klart.

Jag tyckte Myrten försökte vända på alla stenar hon hittade i våran diskussion om OT. Jag fann det väldigt märkligt och därför föll min röst på henne.

Det kan vara en möjlighet, det kan jag inte säga emot. Men just samma röstning tror jag egentligen annorlunda om. Jag tror ju att MM röstat på någon hon trott var god, sedan råkat stjäla från en ulv och därför ätit Myrten. Och ang. att hon skrev att hon trodde Myrten var ond tror jag faktiskt bara var för att hon även som tjuv måste misstänka någon, men då givetvis någon som hon egentligen tror är god. Jag känner väl att om man verkligen har siat någon som ond så borde man försöka bygga en så trovärdig teori som möjligt för att flera ska haka på så att man kan få ut den onda. Att sia någon som ond och sedan rösta på denna med en svag teori känns ju bra dumt.

Är du inte tjuven så är du grundlurad tror jag väldigt starkt på.

Kollade rollistan och vi som är kvar är Siare, Ängel, Spion, tvilling, borgmästare, trollkarl och tjuven.
Det är några som borde sitta på en del info nu.

Ja det är klart att du tror väldigt starkt på det, men jag lutar ändå mer åt att min röst kommer att hamna på dig ikväll. För jag tror av någon anledning mer på Dramas teorier mot dig än dina/cirkus teorier mot Drama. Det och sen som jag skrivit innan att jag tycker dina reaktioner på teorier/röster mot dig känns ulviga på något vis.

Det här känns väldigt svagt. Jag förstår inte varför MM som siare skulle riskera att rösta på en hon vet är god, tänk om vi andra hängt med på hennes teori? Nej jag köper inte att man som god röstar på någon man vet är god.

Det finns bara en enda vettig förklaring till att rösta på en man vet är god när man själv är god, och det är om man fått en förtrollning på sig. Annars kan jag inte se logiken.

Det kan vara en möjlighet, det kan jag inte säga emot. Men just samma röstning tror jag egentligen annorlunda om. Jag tror ju att MM röstat på någon hon trott var god, sedan råkat stjäla från en ulv och därför ätit Myrten. Och ang. att hon skrev att hon trodde Myrten var ond tror jag faktiskt bara var för att hon även som tjuv måste misstänka någon, men då givetvis någon som hon egentligen tror är god. Jag känner väl att om man verkligen har siat någon som ond så borde man försöka bygga en så trovärdig teori som möjligt för att flera ska haka på så att man kan få ut den onda. Att sia någon som ond och sedan rösta på denna med en svag teori känns ju bra dumt.

Möjligt men hon röstade ju inte direkt först av alla och hon hade (väl?) tidsbrist i den röstningen också.

Huh? Myrten var ju ond? Det jag bygger det hela på är ju att hon siat Myrten och upptäckt att hon var ulv.

Ja det är klart att du tror väldigt starkt på det, men jag lutar ändå mer åt att min röst kommer att hamna på dig ikväll. För jag tror av någon anledning mer på Dramas teorier mot dig än dina/cirkus teorier mot Drama. Det och sen som jag skrivit innan att jag tycker dina reaktioner på teorier/röster mot dig känns ulviga på något vis.

Skulle mina reaktioner vara ulviga? Jag gör som alla andra och försvarar mig själv.
Däremot tror jag fortfarande att du eller Dramatik är tjuven och åker Dramatik ikväll utan att vara tjuven så faller min röst på dig imorgon. Åker jag ikväll kanske övriga kan se det jag ser sen.

Möjligt men hon röstade ju inte direkt först av alla och hon hade (väl?) tidsbrist i den röstningen också.

Hon röstade som tredje sista ser jag när jag kollar, och det stärker mig i min tro om att hon inte siat Myrten som ond, för då borde hon verkligen iaf ha slängt ur sig några misstankar mot Myrten mycket tidigare så att fler kunde haka på. Det borde man hinna även med tidsbrist kan jag tycka.

Huh? Myrten var ju ond? Det jag bygger det hela på är ju att hon siat Myrten och upptäckt att hon var ulv.

Tankevurpa får jag nog säga. För jag vet ju att Myrten var ond, vet inte riktigt hur jag läste in det.. tror jag läste ordet god nånstans i min egen värld och inte tänkte på Myrten. Är nog lite upphakad på MM nu för jag kan inte bestämma mig vad det gäller henne :p

Skulle mina reaktioner vara ulviga? Jag gör som alla andra och försvarar mig själv.
Däremot tror jag fortfarande att du eller Dramatik är tjuven och åker Dramatik ikväll så faller min röst på dig imorgon. Åker jag ikväll kanske övriga kan se det jag ser sen.

Oh mama, jag hann se detta innan du redigerade. Om drama hade varit tjuv så hade ju spelet varit slut?

Hon röstade som tredje sista ser jag när jag kollar, och det stärker mig i min tro om att hon inte siat Myrten som ond, för då borde hon verkligen iaf ha slängt ur sig några misstankar mot Myrten mycket tidigare så att fler kunde haka på. Det borde man hinna även med tidsbrist kan jag tycka.

Sant, sant... Mja, vad fasiken ska man tro? Försöker vända och vrida på allt :p

Däremot tror jag fortfarande att du eller Dramatik är tjuven och åker Dramatik ikväll utan att vara tjuven så faller min röst på dig imorgon. Åker jag ikväll kanske övriga kan se det jag ser sen.

Ja jag vet att du gör som alla andra och försvarar dig. Men jag får ulviga vibbar av dina reaktioner, det kan jag inte hjälpa.
Och att du så tydligt skriver rakt ut att du är god och jag eller drama är tjuv ger mig ännu mer såna vibbar faktiskt.

Varför är du så säker på att jag kan vara tjuven? Om du nu tror att man som tjuv är tydlig och visar sig på något vis, hur tycker du att jag visat mig som tjuv?

Oh mama, jag hann se detta innan du redigerade. Om drama hade varit tjuv så hade ju spelet varit slut?

Och ja, åker dramatik ikväll så är leken slut om hon är tjuv. Åker hon ikväll och inte är tjuven så hamnar min röst på OutOfService imorgon.

Sen så kan jag tycka att detta är lite "fult spel" eller vad man nu ska säga. Det får mig inte att luta mindre mot att du är tjuv, snarare mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar