Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag vet att du gör som alla andra och försvarar dig. Men jag får ulviga vibbar av dina reaktioner, det kan jag inte hjälpa.

Varför är du så säker på att jag kan vara tjuven? Om du nu tror att man som tjuv är tydlig och visar sig på något vis, hur tycker du att jag visat mig som tjuv?

Det är baserat på hur leken utvecklats sig. Jag känner mig rätt så säker på att Cirkus och Habina är goda, och jag känner att cirkus teorier om att Sasse och Mumorsan är goda är vettiga, det lämnar bara dig och dramatik kvar, varav jag misstänker Dramatik i första hand. Är hon inte tjuven så tror jag du är det.
Jag vet att du haft tidsbrist men även dom gånger du varit inne och skrivit så har du flugit under radarn tycker jag. Och för mig är det ulvigt.

Nej, jag tror faktiskt som sagt att MM är tjuven. Jag får inte ihop det med att hon skulle vara siare och siat Myrten som ond faktiskt. Så enligt min tidigare teori om MM som tjuv:

Dramatik röstar på Matmissbrukaren

Cirkus och MM är överens om Drama. Känns som att jag och Mu låter åt samma håll och det är MM, Drama känns lite kluven men är ju naturligtvis inte överens med MM och Cirkus om henne själv :p

Jag skulle vilja ha tankar från dom andra också, eftersom det faktiskt kan vara avgörande ikväll.

Nä, nu har jag bestämt mig. Idag tror jag mer på dramatik's teori om att MM försökte visa sig för ulvarna genom att rösta på Myrten och sedan äta denne, i tro om att hon var god. Detta plus att jag faktiskt tror att (citerat i inlägg #353) det blev en tankevurpa från hennes sida och att hon just råkade avslöja sig som tjuv.

Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

Jag som blev så glad att få en extra timme att tänka, men inte blir jag så mycket klokare. Jag vill minnas att jag lekt en gång tidigare med matmissbrukaren då hon hävdade att hon visste en massa extra och så var det inte så, eller om det var att hon lyckades leda in mig på fel spår på något vis. Det ligger och gnager i bakhuvudet i alla fall.

Just nu vet jag varken ut eller in, men jag är beredd att lita på dramatik denna gång. Jag tycker själv att teorin om att matmissbrukaren låtsades att myrten var ond, fast hon inte visste öht, röstade på myrten, tjuvade åt sig käk och käkade myrten för att visa för ulvarna att hon var tjuv. Sedan att myrten faktiskt visade sig vara ond, det var inget som matmissbrukaren hade med i beräkningarna.

Därför får det bli där min röst hamnar ikväll, er andra vet jag inte alls vad jag skall göra med. :p

Habina röstar på matmissbrukaren

Jaja, innan röstningen så vill jag få ner mina teorier.

Efter hur leken har utvecklats så ligger Cirkus och Habina på goda sidan. Cirkus har kommit med mycket bra teorier om varför Sasse och Mumorsan skulle vara goda och jag hänger med på hennes teorier. Tror inte att hon skulle godförklara dom bara sådär.
OutOfService och dramatik är dom enda jag är osäker på.

Nae det känns ju som att jag kan lika gärna kan rösta nu.

Med stöd från vad jag skrivit nu ikväll och att Dramas teori känns mer trolig än MM och Cirkus teorier emot Drama.

Outofservice röstar på Matmissbrukaren

Nu behöver du inte överreagera. Du skrev att du inte fick med all text och därför ändrade du, men du gick in och ändrade en mening mitt i texten, så att du inte fick med all text var vad som lät konstigt.

Nu är det du som tolkar in mina känslor i texten. Jag har inte överreagerat.

Undrar lite var @Sasse är ?

På jobb. Jag bad om att få DL uppskjutet så jag åtminstone hann klart med arbetsuppgiften. Däremot är jag fortfarande kvar på jobb och mobilsurfar.

Nåväl. Jag håller inte med cirkus eller MM, eller ska kanske snarare säga att jag håller dramatik åt godare håller, mest för att hennes teorier är vettiga. Har inte reagerat alls på henne.

Tycker mig även att OOS är åt goda hållet, mer än känsla dock efter hennes rätt knappa aktivitet i leken. Hennes inlägg idag håller jag med om i stora delar.

Jag tycker dramatiks teori om hur tjuven kan ha hintat är mer "logisk" eller vad man ska säga. All heder åt Monstermoms sätt, men jag tror det är svårare att begripa ett sådant förfarsätt.

Jag gillade ett inlägg av Mumorsan, som jag inte kommer ihåg vad det stod i... Men håller med om att det inlägget hon citeratav dig, där du ändrade i texten, är iintressant.

Eftersom jag skriver från mobilen blir det tyvärr lite sådär med teorier från mig. Men jag har under hela leken känt att dramatik nog är god, och jag håller inte med MM om att OOS annars skulle vara tjuven.

Sasse röstar på Matmissbrukaren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar