Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför röstar man då på någon man tror ev. kan vara siare? Och varför diskuterade du inte detta i tråden?

För att jag inte var säker. Har fått lära mig den hårda vägen att ligga lågt med vilka roller jag tror goda har, så det gör jag inte längre öppet. Dessutom fanns det fler som rent teoretiskt skulle kunna varit siare. En misstanke var att cirkus var siare och matmissbrukaren spion (om hon inte tjuvat cirkus på en sia förstås), därav hennes tilltro till cirkus. Men nu fick jag facit och får tänka om.

Så störande, så störande!
Nu tycker jag att det blev dåligt.

@Mumorsan , det är ju möjligt eller så tyckte hon bara att Myrten verkade ond. Oavsett så var hon ju inte tjuven och den som är tjuv spelar otroligt skickligt, den har uppenbarligen lyckats få ett helt gäng goda rösta ut siaren. Jag lutar fortfarande åt att det är drama som är tjuven. Det finns andra alternativ ett är så jävla vågat spel att jag måste vrida och vända på den stenen ungefär tusen gånger innan jag kan teoria runt det. Men just nu så känns drama som den som absolut är mest ond.

@Habina - jag tror att tjuven borde ha tjuvat färdigt om hon stulit vid alla tre tillfällen hon fick stjäla. Visst finns det fortfarande en mikroskopisk chans att onda sidan kan vinna, men jag tror inte det.

Jag tror angående MM's siande så tror jag att Habina är på rätt spår. När jag var siare så gjorde jag precis så, var rätt misstänksam mot en spelare första dagen siade henne (det var mammas) och sen nästa dag så återtog jag mina misstankar.

Varför känns jag som absolut mest ond menar du?

Jag hade lite misstankar om att matmissbrukaren var siare och noterade att hon innan första natt-DL var skeptisk till cirkus och sedan ändrade sig till att cirkus var neutral. Efter andra natt-DL tyckte hon att jag var neutral och efter tredje natt-DL litar hon på cirkus tankar om att sasse och mumorsan var goda. Så de hon verkade osäker på var outofservice och dramatik, frågan är om hon siade någon av dem tredje natten?

Hmmm, jag undrar om hon siade drama eller OOS, i så fall hade hon väl inte visat sådan osäkerhet runt dem?
Frågan är ju vem som hon siade i så fall?

Eller om tjuven snodde sian? Och det var därför som hon inte var säker på någon mera?

För att jag inte var säker. Har fått lära mig den hårda vägen att ligga lågt med vilka roller jag tror goda har, så det gör jag inte längre öppet. Dessutom fanns det fler som rent teoretiskt skulle kunna varit siare. En misstanke var att cirkus var siare och matmissbrukaren spion (om hon inte tjuvat cirkus på en sia förstås), därav hennes tilltro till cirkus. Men nu fick jag facit och får tänka om.

Jo, det är sant att man inte bör outa siaren i tråden. Men idag borde du kunnat diskutera öppet i och med att det inte verkar finnas några ulvar kvar :)

Men vadå fick med ett helt gäng goda på? Jag har ju bara argumenterat för vad jag trodde. Skulle jag inte ha gjort det? Och helt ärligt så trodde jag verkligen att MM var tjuv, jag tyckte verkligen att allt pekade på det.

Vem som är tjuv nu är desto klurigare. Men om man ska titta på vad MM skrivit så verkar det iaf som om du och Habina är goda för er verkar hon ha siat. De hon var osäker på var mig och OOS, och hon trodde att du hade rätt om att Sasse och Mu var goda. Men hon var också tydlig med att hon inte visste säkert med Sasse och Mu. Därför tror jag att tjuven finns bland Mu, OOS eller Sasse nu då. Men mestadels tror jag på OOS och sedan Mu i så fall. Sasse däremot tror jag faktiskt är god, men jag är inte säker där heller.

Och du svarade inte på frågan om varför du tycker jag verkar vara ondast nu.

@dramatik
För att MM visade sig vara god.
Jag tycker inte att du argumenterade för någon annan möjlighet än just att MM var tjuven.
Så jag har inte ändrat åsikt i den frågan. Däremot är det inte skrivet i sten att just du är tjuven för . OOS är jag osäker på iom att hon varit så inaktiv och det finns en liten risk att Sasse kan vara tjuv också, i så fall har hon spelat så snuskigt bra men det är ju inte helt omöjligt faktiskt. Men som sagt, Du har väckt mest misstankar, men jag är inte 100% säker.

@cirkus Jag diskuterade iaf möjligheten att hon kunde vara siare Att jag däremot inte fann det troligt är ju en annan sak. Men visst vill jag säga att jag undersökte möjligheter åtminstone!

Utveckla gärna dina tankar om Sasse, för henne håller ju jag åt goda hållet just nu iaf.

Uppdatering

Ytterligare en natt förflöt lugnt i Uppsala, är det lugnet innan stormen??

Ryktena fortsätter att florera på stadens gator, alla katter håller extra hårt i sina portmonnäer och vid Riddartorget börjar köpmännen att klaga på dåliga affärer...

Just det fasiken, DL igen imorrn 9.30 då! Jag måste dock sussa men får läsa igenom vad som hänt egentligen imorgon bitti.

Jag tycker nog inte riktigt att jag uppfattade det som att du diskuterade möjligheten att hon var siare.
var gjorde du det?

Tankarna om Sasse tänker jag försöka strukturera innan jag kan säga något mer än att jag inte är 100% på att hon är god.

Just nu lutar jag åt att återgå till min magkänsla från början om Drama. Men samtidigt blir jjg så osäker på att Sasse verkligen inte stuckit ut alls och är det någon som är skicklig nog att grundlura oss alla så är det hon! :meh::banghead:

Jag tycker nog inte riktigt att jag uppfattade det som att du diskuterade möjligheten att hon var siare.
var gjorde du det?

Tankarna om Sasse tänker jag försöka strukturera innan jag kan säga något mer än att jag inte är 100% på att hon är god.

Tillsammans med Mu.

Jag ska upp före kråkorna imorgon för att följa med mina vänner på treårstest och kommer alltså att vara tvungen att rösta ikväll. För jag vill inte spela från mobilen för jag är typ sämst på det.

Jag är lite osäker på Sasse, med betoning på lite så lite att jag inte ens kan strukturera nån vettig tanke om henne, men jag är ännu mer osäker på dramatik. OOS ligger fortfarande under radarn och jag har inget grepp om henne.

Mu och Habina tvekar jag inte om.

Jag tycker att dramatik lanserade teorin om MM som tjuv och sen inte kom med alterntiv något som hon i #408 hävdar att hon gjorde, jag vet dock inte i vilket inlägg hon gjorde det och svarar enbart att det var tillsammans med Mu. Hon skriver att hon tänkte på MM som potentiell siare men avfärdade tanken som icke trolig, det var ju synnerligen troligt, i själva verket så var ju MM siare. På frågan om vem hon tror är tjuven nu så är hon inte lika vass som hon varit innan. Hon är min huvudmisstänkte och jag hoppas sannerligen att jag inte har fel.

cirkus röstar på dramatik

Det finns andra alternativ ett är så jävla vågat spel att jag måste vrida och vända på den stenen ungefär tusen gånger innan jag kan teoria runt det.

Säger man A så får man säga B?

Sedermera vill jag gärna veta vad det är om gör att Mumorsan är på goda sidan.

Jag tror inte att hon siat mig, OOS, dig och Mu om man kollar på vad hon skrev.

Nej, det tror inte jag heller. Cirkus och habina däremot. Fast det jag inte förstår är att hon litade på cirkus så pass att hon höll mig och Mu som goda. Det får i alla fall mig att tro att cirkus är spion. MM trodde att hon fått reda på vissa saker och klurat, därav tilliten till cirkus?

Vem som är tjuv nu är desto klurigare. Men om man ska titta på vad MM skrivit så verkar det iaf som om du och Habina är goda för er verkar hon ha siat. De hon var osäker på var mig och OOS, och hon trodde att du hade rätt om att Sasse och Mu var goda. Men hon var också tydlig med att hon inte visste säkert med Sasse och Mu. Därför tror jag att tjuven finns bland Mu, OOS eller Sasse nu då. Men mestadels tror jag på OOS och sedan Mu i så fall. Sasse däremot tror jag faktiskt är god, men jag är inte säker där heller.

Jag kommer bli jäkligt sur på dig om du är tjuven.. Men annars har jag samma känsla nu som tidigare i leken, att du är god alltså. Så för mig är det Mu eller OOS som bör ha tjuvrollen.

Jag tycker att dramatik lanserade teorin om MM som tjuv och sen inte kom med alterntiv något som hon i #408 hävdar att hon gjorde, jag vet dock inte i vilket inlägg hon gjorde det och svarar enbart att det var tillsammans med Mu. Hon skriver att hon tänkte på MM som potentiell siare men avfärdade tanken som icke trolig, det var ju synnerligen troligt, i själva verket så var ju MM siare. På frågan om vem hon tror är tjuven nu så är hon inte lika vass som hon varit innan. Hon är min huvudmisstänkte och jag hoppas sannerligen att jag inte har fel.

Jag förstår inte ditt teoriande här faktiskt. Ponera att Dramatik faktiskt är god och röjer på med sin teori om att MM är tjuven. MM dör och visar sig vara siare. Dramatik står där som ett fån och undrar vad som hände, och vem sjutton som är tjuven. Att hon var vass innan och teoriade om vad hon trodde, betyder ju inte att hon inte kan komma av sig när det visar sig vara fel? Hon måste ju tänka om, som alla andra som trodde MM var ond.

Noterat att Habina inte är den enda som funderade på om huruvida MM var siare eller ej, det gjorde även Mumorsan. Tills MM snurrade in sig då. Jag reagerade också på hennes kommentarer, så kanske inte ska kasta sten i glashus här.

Jag är inte hundra för lite känns det som att MM kan vara siare också.

Mumorsan kommenterar till dramatik:
Tanken är då att du är tjuv förstås och för att undvika dig i den diskussionen så är du snabb på att misstänka MM, och därmed "lägger över" sannolikheten att hon innehar rollen och inte du.

Och ptja, MM var uppenbarligen ingen tjuv. Det kan betyda att Mu har rätt om dramatik, att dramatik som tjuv försökte misstänktliggöra MM att inneha den rollen. Det kan också vara så att Mumorsan gör det hon beskyller dramatik för att göra.

Eller att OOS innehar den rollen.

Ja jag vet att du gör som alla andra och försvarar dig. Men jag får ulviga vibbar av dina reaktioner, det kan jag inte hjälpa.
Och att du så tydligt skriver rakt ut att du är god och jag eller drama är tjuv ger mig ännu mer såna vibbar faktiskt.

Varför är du så säker på att jag kan vara tjuven? Om du nu tror att man som tjuv är tydlig och visar sig på något vis, hur tycker du att jag visat mig som tjuv?

Med facit i hand att MM var god, så kan jag tycka dylika kommentarer från OOS är lite udda. Goda brukar ju också försvara sig vettlöst för att de vet att de har rätt eller vill vara kvar i leken. Det är väl egentligen ingen större skillnad här. Förutom att goda är äkta frustrerade och onda mest ljuger för att klara sig undan.

Det här om tjuven så är det ju inte alla som försöker hinta till ulvarna. Mu t.ex. har ju förklarat någonstans (ska se om jag hittar citatet under morgondagen) att hon inte velat/kunnat hinta.

@Sasse Jag förstår faktiskt inte vad du misstänker mig för? Du skriver gång på gång att du tror att jag kan vara tjuven men jag hittar inga teorier om det, bara utspel om att du tror att jag är tjuven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar