Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej så nu ska det alltså vara en tjuv vi letar efter. Då faller min blick faktiskt på Matmissbrukaren och dramatik. MM för att hon röstade på Myrten, hade en rätt så usel teori om denne samt att Myrten senare blev uppäten, enligt dramatiks teori. Om det inte är hon så kan jag tänka mig att dramatik är tjuven just pga den teorin som hon lade fram och att hon då försöker "kasta över" den rollen på MM istället för sig själv.

Jag är inte hundra för lite känns det som att MM kan vara siare också. (Man får väl skriva så nu när ingen kan bli käkad längre?) Eftersom att hon var den enda som röstade på Myrten, lade fram en så dåligt underbyggd teori och sen visade det sig att hon var ond.

Hur menar du med att jag försöker kasta över något på MM?

Drama, jag röstade på Drama första lynch för att jag tyckte att hon reagerade väldigt konstigt på Habina, som jag inte alls höll med om. Drama tyckte det var konstigt att Habina väljer att rösta på någon av dom 2 som i det läget röstat på henne.
Sen tycker Drama att min röst på henne är märklig, för hon håller inte med mig, utan tycker det är fel att bara leta onda bland dom som röstat på en själv.. vilket inte alls är vad min tanke var, jag tycker inte att det är så konstigt att man reagerar på dom som röstat på en själv, tycker inte alls att det per automatik innebär att man bara letar onda bland dom som röstat på en själv? Och bara för att man finner någon misstänkt som röstat på en själv så missar man alla andra? Jag finner det som ett oerhört märkligt resonemang, speciellt eftersom sen Drama röstar på mig, det tycker jag känns lite som att hon hakade upp sig på mig och funderade inte speciellt mycket över dom andra.
Sen hade hon en intressant teori om MM igår som min magkänsla gillade när jag hade bråttom och behövde hitta något, och efter MMs reaktioner på det så känns det fortfarande inte helt omöjligt.
Detta gör mig väldigt kluven gällande Drama!

Ang. det om Habina så uppfattade jag det som om du menade att det inte var konstigt alls att efter första dagen endast leta onda bland de som röstat på en själv. För det var just det Habina skulle göra skrev hon. Något om att hon skulle se vem av de som röstat på henne som hade konstigast motivering, och det tycker inte jag är ett effektivt sätt att leta onda på, för då missar man ju att kolla bland alla de som faktiskt inte röstade på en själv, eller hur?

Alltså, jag tyckte det var lite konstigt att drama inte såg några andra möjligheter än att tjuven försökte visa sig för ulvarna genom att äta den som hon då röstat på. Dvs att MM var tjuv som åt Myrten som ett tecken på att det var hon som var tjuv. Jag tror att det finns andra möjligheter. MM kan helt enkelt ha röstat på Myrten för att hon trodde att hon var ond (och det var hon ju). Sen är någon helt annan tjuven som åt Myrten för att hon trodde att Myrten var god - inte helt orimligt då i princip bara MM haft teorier emot henne och inga andra misstankar. för mig känns nog tankegång nummer två mer rimlig.

Ja, för att det vore ett relativt smidigt sätt att visa sig för ulvarna om man är tjuv, eller håller du inte med? Jag har försökt kolla igenom om någon verkat hinta om sin tjuvroll till ulvarna genom text annars, men jag kan inte hitta något jag finner misstänkt på det viset, därför tänkte jag att om MM var tjuv vore det en enkel "hint" till ulvarna om vem hon var.

Fast jag har väl inte varit fast i den teorin? Men jag la fram det som en möjlighet, och jag tycker fortfarande att det är en möjlighet. Mina tankar gällde ju om tjuven hade försökt visa sig för ulvarna genom att äta spelaren den röstat på. Jag tror absolut att det kan finnas andra alternativ, men jag kan inte riktigt se dem just nu.

Det andra alternativet är att du själv är tjuven.

Min röst kommer iaf hamna på antingen dig eller outofservice ikväll. Jag känner mig rätt så säker på att det är någon av er två med tanke på utvecklingen i leken.
Jag ser inte cirkus som det minsta ond efter hennes röst igår och det faktum att hon känts god redan innan det, även om min röst föll på henne igår men så kunde jag inte tänka klart, och jag litar på hennes känsla att både sasse och Mumorsan är goda, annars tror jag inte hon skulle våga sig på att säga så faktiskt.

Jag är precis som MM inne på att drama eller OOS är tjuven vi letar efter. Rent generellt så har drama stuckit ut lite mer, men det beror inte minst på att hon är mera aktiv. Jag tror att Mu har en bra tanke i att drama kanske såg en möjlighet att rikta blicken mot någon annan (än henne själv). Teorin som drama har är inte helt dum, men jag tror inte att MM är tjuven

Husmorsplikterna kallar och jag kommer att rösta nu.

Hoppas att jag har rätt.

cirkus röstar på dramatik

Jag resonerar precis som @cirkus att det är antingen Dramatik eller OutOfService som är tjuven och för min del så lutar det mer ät Dramatik eftersom det känns som att hon försöker rikta bort tankarna från sig själv mot mig. Javisst, en teori som skulle kunna funka men eftersom jag vet vem jag är, och ändå tycker jag har rätt så stor koll på var jag har dom andra i leken så pekar det mot att Dramatik eller OutOfService är tjuven, och just nu lutar det snäppet mer åt Dramatik.

Matmissbrukaren röstar på Dramatik

Jag tror ändå att det finns en möjlighet att min teori om MM som tjuv stämmer. Jag ser att Mu tror att MM kan vara siare, men det får jag själv inte ihop. Mu, vad är det du tycker pekar på att MM skulle vara siare?

Annars så har OOS flygit under radarn hela leken igenom, och det är inte ovanligt att det döljer sig någon ond roll bland de man minst anar. Men det är såklart svårt att veta när en spelare har så låg aktivitet. Mu är jag också osäker på av samma anledning även om hon varit mer aktiv än OOS.

Sasse och Habina däremot tycker jag känns goda, likaså Cirkus.

Så högst på min misstankelista är MM, OOS och Mu.

Tanken är då att du är tjuv förstås och för att undvika dig i den diskussionen så är du snabb på att misstänka MM, och därmed "lägger över" sannolikheten att hon innehar rollen och inte du.

Fast vore inte det ganska dumt och uppenbart om jag nu vore tjuv? Och vore det inte dumt att dra upp diskussionen alls när man egentligen hade kunnat ligga lågt och hoppas på att ingen tänkte i de banorna om hur tjuven borde visa sig?

Fast vore inte det ganska dumt och uppenbart om jag nu vore tjuv? Och vore det inte dumt att dra upp diskussionen alls när man egentligen hade kunnat ligga lågt och hoppas på att ingen tänkte i de banorna om hur tjuven borde visa sig?

Nu tror ju inte jag att tjuven ligger lågt bara för att inte utmärka sig. Tvärtom så måste ju tjuven någonstans i leken velat visa sig för ulvarna. Och det var du som drog upp tjuven först. Ett sätt att säga till ulvarna att du är tjuven?

Så gjorde monstermom i en annan lek. Pratade om sin roll typ hela tiden och på det viset du anklagar mig för att vara tjuven. Så var hon själv den onde hon pratade om. Dock fattade inte ulvarna det utan käkade henne den natten.

Ang. det om Habina så uppfattade jag det som om du menade att det inte var konstigt alls att efter första dagen endast leta onda bland de som röstat på en själv. För det var just det Habina skulle göra skrev hon. Något om att hon skulle se vem av de som röstat på henne som hade konstigast motivering, och det tycker inte jag är ett effektivt sätt att leta onda på, för då missar man ju att kolla bland alla de som faktiskt inte röstade på en själv, eller hur?

Jag kanske läste slarvigt och läste nog mest din teori och din teori höll jag inte med om, för så uppfattade jag inte Habina. Men om jag bortser från hur jag uppfattade Habina och bortser från din teori och läser det du skriver här så låter det betydligt mycket vettigare. Så som du skriver i detta inlägget så ja det är ett märkligt sätt att resonera.

Tycker det är läskigt att Sasse ligger utanför allas radar, inklusive min egen.. hoppas verkligen att hon är god, annars har hon vart listigare än vanligt! :nailbiting:

En annan sak som jag hakat upp mig på är att Cirkus och MM är så rörande överens. Eftersom vi med största säkerhet bara har en ond kvar och inte har båda tvillingarna kvar.

Drama har ju vart min huvudmisstänkta från början, men jag tycker inte att hon skrivit något annat jag reagerat på, utan jag håller ju med i hennes teorier. Och eftersom MM och Cirkus är så övertygade så blir jag osäker på om Drama fullständigt grundlurat mig?

Nu tror ju inte jag att tjuven ligger lågt bara för att inte utmärka sig. Tvärtom så måste ju tjuven någonstans i leken velat visa sig för ulvarna. Och det var du som drog upp tjuven först. Ett sätt att säga till ulvarna att du är tjuven?

Så gjorde monstermom i en annan lek. Pratade om sin roll typ hela tiden och på det viset du anklagar mig för att vara tjuven. Så var hon själv den onde hon pratade om. Dock fattade inte ulvarna det utan käkade henne den natten.

Ja, men precis. Jag tror också att tjuven velat visa sig för ulvarna på något vis. Och jag tror som sagt den gjort det genom att käka den den röstade på. Och att bara prata om tjuvrollen om man nu är tjuv tror jag knappast är ett effektivt sätt att visa ulvarna vem man är. Vem som helst kan ju prata om rollen och det tror man i lyan också. I alla fall när jag suttit i lyan och vi letat tjuv så har vi inte trott att det varit de som snackat mest om tjuvrollen iaf. Men visst, alla funkar ju olika. Niyama åt ju dessutom upp mig en gång när jag satt i lyan och hon var tjuv, och då hade hon röstat på mig och sedan ätit mig när hon råkade stjäla från en annan ulv, men det var genom att hon åt mig som resten av lyan förstod att hon var tjuven.

Jag tror ändå att det finns en möjlighet att min teori om MM som tjuv stämmer. Jag ser att Mu tror att MM kan vara siare, men det får jag själv inte ihop. Mu, vad är det du tycker pekar på att MM skulle vara siare?

Som jag skrev, hon var ensam om att rösta på Myrten, sen åkte Myrten ut och visade sig vara ond. Hon hade kanske en så dålig teori om Myrten för att hon hade siat henne och visste vad hon var? Jag vet ju såklart inte men det är en tanke, helt klart.

Fast diskussionen hade ju kommit fram oavsett då det inte finns några ulvar kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar