Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cirkus

Det innebär alltså att det bara är tjuven kvar?

Nåväl, jag har ju mina teorier och efter hur röstningarna sett ut så tror jag inte att du eller Habina är tjuven. Ni är åt det goda hållet i mina ögon efter utvecklingen i leken.

Sasse, Mumorsan och OutOfService är jag osäker på och Dramatik var nära att få min röst ikväll. Men jag vet ändå inte var jag har henne.

Det är svårare att hitta tjuven eftersom tjuven och ulvarna inte vet om varandra och inte vet vem dom inte ska rösta på och därmed svårare att läsa av rösterna.

Du hade uppenbart rätt om bumpo, men varför Habina? För att hon räddningsröstade på sig själv? Som är vanligt bland bägge lagen?

Varför är Matmissbrukaren åt goda hållet?
Varför är dramatik mer åt onda hållet? För att hon ströröstade? Vad tycker du om dramatiks teori om Matmissbrukaren?

Jag tror inte längre att Habina är ond utefter utvecklingen i leken. Hon kommer med vettiga teorier och känns genuint god. Får inga ondvibbar från henne såsom jag får från andra.

Är väldigt icke-glad på bukes nya system nu, när typ hälften av alla citat jag svarat på bara försvann när jag postade inlägget.

dramatik: Tycker dramatik har kommit med flera fräscha teorier under leken, och jag har därför svårt att se henne som ond eller hur man ska säga. Jag håller med om att tjuven antagligen försökt hinta om sin roll, ptja, förutsatt att inte Mumorsan är tjuven då eftersom hon tydligen inte är bra på sådant ;) Det enda som talar emot dramatiks godhet är Myrtens röst på henne dag 1. För det verkar ju vara en lek av alibiröstande. Meen... 4 ulvar? Nja. Hoppas inte.

cirkus: Jag har väldigt svårt att bilda mig en uppfattning om henne, trots att hon skrivit en del.

Matmissbrukaren: Om Matmissbrukaren är tjuven kanske hon käkade Myrten bara för att Myrten varit en pain in the ass? ;) Tänkter på deras ihärdiga diskussion om något jag inte ens minns. Hon har varit i en "hetsk" diskussion med cirkus också, där hon tyckte det var skumt att cirkus fick ihop ett teoriinlägg tidigt första dagen. Och även en "hetsk" diskussion med dramatik.

Seriöst? :confused:

Inte någonstans har du haft misstankar mot mig. Det här stinker ulv.

Jag tycker det här inlägget är märkligt faktiskt, för visst hade dramatik haft uppe sin teori om MM som tjuv vid det laget?

Habina: Tycker hon kommit med lite konstiga teorier ibland, det som får mig att hålla henne åt godare alt. neutrala hållet är att jag har lite svårt att tro att tre ulvar röstar på samma person i första DL + att 4 ulvar, njae.

Mumorsan: Kommenterar att jag har låg aktivitet, men det är väl samma här i så fall? Har ingenting på henne. Hon är väldigt osynlig.

Outofservice: Svår att uttala sig om. Det enda jag kan konstatera är väl egentligen bara att jag inte håller med i hennes teorier.

Jag tycker dramatiks teori är intressant, och det skulle inte förvåna mig om den stämde. Men för den sakens skull ska jag gå igenom leken igen, och se om det finns någon hintning i text eller något annat. Men det borde väl vara antingen eller, antingen en sådan hint som dramatik teoriar om eller att tjuven hintat i text. Hur många andra sätt finns det när tjuven och ulvarna inte har vetat om varandra? Vet ena rollen om den andra så finns det betydligt fler valmöjligheter.

Nåväl, jag har ju mina teorier och efter hur röstningarna sett ut så tror jag inte att du eller Habina är tjuven. Ni är åt det goda hållet i mina ögon efter utvecklingen i leken.

Vad är det som gör att du håller cirkus och Habina åt godare hållet? Du kanske har skrivit det tidigare dock, men hänvisa gärna i så fall.

Jag känner mig förövrigt lite off, och även rätt irriterad när buke inte vill fungera för mig. Så jag lär inte komma med något matnyttigt ikväll (eller öht i den här leken känns det som :p)

Är väldigt icke-glad på bukes nya system nu, när typ hälften av alla citat jag svarat på bara försvann när jag postade inlägget.

dramatik: Tycker dramatik har kommit med flera fräscha teorier under leken, och jag har därför svårt att se henne som ond eller hur man ska säga. Jag håller med om att tjuven antagligen försökt hinta om sin roll, ptja, förutsatt att inte Mumorsan är tjuven då eftersom hon tydligen inte är bra på sådant ;) Det enda som talar emot dramatiks godhet är Myrtens röst på henne dag 1. För det verkar ju vara en lek av alibiröstande. Meen... 4 ulvar? Nja. Hoppas inte.

cirkus: Jag har väldigt svårt att bilda mig en uppfattning om henne, trots att hon skrivit en del.

Matmissbrukaren: Om Matmissbrukaren är tjuven kanske hon käkade Myrten bara för att Myrten varit en pain in the ass? ;) Tänkter på deras ihärdiga diskussion om något jag inte ens minns. Hon har varit i en "hetsk" diskussion med cirkus också, där hon tyckte det var skumt att cirkus fick ihop ett teoriinlägg tidigt första dagen. Och även en "hetsk" diskussion med dramatik.

Jag tycker det här inlägget är märkligt faktiskt, för visst hade dramatik haft uppe sin teori om MM som tjuv vid det laget?

Habina: Tycker hon kommit med lite konstiga teorier ibland, det som får mig att hålla henne åt godare alt. neutrala hållet är att jag har lite svårt att tro att tre ulvar röstar på samma person i första DL + att 4 ulvar, njae.

Mumorsan: Kommenterar att jag har låg aktivitet, men det är väl samma här i så fall? Har ingenting på henne. Hon är väldigt osynlig.

Outofservice: Svår att uttala sig om. Det enda jag kan konstatera är väl egentligen bara att jag inte håller med i hennes teorier.

Jag tycker dramatiks teori är intressant, och det skulle inte förvåna mig om den stämde. Men för den sakens skull ska jag gå igenom leken igen, och se om det finns någon hintning i text eller något annat. Men det borde väl vara antingen eller, antingen en sådan hint som dramatik teoriar om eller att tjuven hintat i text. Hur många andra sätt finns det när tjuven och ulvarna inte har vetat om varandra? Vet ena rollen om den andra så finns det betydligt fler valmöjligheter.

Haha, jovisst. Jag käkade henne för att hon var jobbig :D (ett skämt alltså)

Vad är det som gör att du håller cirkus och Habina åt godare hållet? Du kanske har skrivit det tidigare dock, men hänvisa gärna i så fall.

Från början så tyckte jag att Cirkus fick ihop ett teoriinlägg om ingenting, men sen tyckte jag att hon började komma med vettiga teorier och idag fick hon min röst eftersom jag inte hängde med i hennes resonemang men efter sett efter hennes röster och fått tillbaka mitt förnuft så tror jag hon är god., faktiskt. Hon ger inga ondvibbar och det verkar som hon på riktigt letar ulvar. Bättre än så kan jag väl inte förklara det. Hade jag kunnat ändra min röst så hade jag lagt den på någon annan men tiden rann iväg.

Habina trodde jag eventuellt kunde vara en ulv som ville rädda sig själv men jag börjar förstå även hennes teorier och finner dom vettiga. Efter hur röstningen såg ut ikväll så tror jag hon är god. Jag får inga ondvibbar från henne alls.

Resten av er är jag som sagt osäker på än så länge. Har inte hunnit kolla igenom er än men det kommer.

@Matmissbrukaren , här vänder det snabbt.
jag tyckte din röst på mig kändes rätt underlig måste jag ju säga. Lite från ingenstans liksom. O_o

Även jag (precis som MM) är rätt så fundersam över OutOfService och dramatik, bägge två känns hala faktiskt även om jag tycker att drama har en käck teori angående Matmissbrukaren som potentiell tjuv, men jag tror att det är mer sannolikt att Myrten åts därför att tjuven trodde att Myrten faktiskt var god. Jag tycker att drama är lite väl fast i sin teori, det finns ju andra förklaringar till varför Myrten åts.

Sasse missade röstningen och det är ju synd, men kompenserar det med teoriande nu i stället, jag kan inte se att Sasse gjort något som känns skumt vare sig i sin röstning eller i sina teorier, jag hakar inte upp mig på nånting alls faktiskt. Det enda jag inte riktigt fattar är detta:
Det enda som talar emot dramatiks godhet är Myrtens röst på henne dag 1.

Mumorsan har heller inte väckt några ondvibbar alls. Kunde varit mera aktiv, men ingenting hittills som gör mig nojjig

Habina då, jag har varit misstänksam mot henne mest hela tiden, men efter dagens teoriande så känns hon helt klart mer åt det goda hållet

Nä, seriöst. Jag blir osäker nu men jag tror att någon av dessa är tjuven, och gud nåde om det finns en ulv till: Sasse, Mumorsan, Dramatik eller OutOfService.

Det hjälper inte att flera av dom har missat att rösta.

@Matmissbrukaren , här vänder det snabbt.
jag tyckte din röst på mig kändes rätt underlig måste jag ju säga. Lite från ingenstans liksom. O_o

Även jag (precis som MM) är rätt så fundersam över OutOfService och dramatik, bägge två känns hala faktiskt även om jag tycker att drama har en käck teori angående Matmissbrukaren som potentiell tjuv, men jag tror att det är mer sannolikt att Myrten åts därför att tjuven trodde att Myrten faktiskt var god. Jag tycker att drama är lite väl fast i sin teori, det finns ju andra förklaringar till varför Myrten åts.

Sasse missade röstningen och det är ju synd, men kompenserar det med teoriande nu i stället, jag kan inte se att Sasse gjort något som känns skumt vare sig i sin röstning eller i sina teorier, jag hakar inte upp mig på nånting alls faktiskt. Det enda jag inte riktigt fattar är detta:

Mumorsan har heller inte väckt några ondvibbar alls. Kunde varit mera aktiv, men ingenting hittills som gör mig nojjig

Habina då, jag har varit misstänksam mot henne mest hela tiden, men efter dagens teoriande så känns hon helt klart mer åt det goda hållet

Jo, min röst kom ur det blå, det vet jag.

Är dramatik fast vid att MM skulle ha trott att Myrten var ulv, för att sedan käka henne? Det verkar inte ha varit hennes originalidé i alla fall.

Angående mitt inlägg, så är det ju om vi skulle ha 4 ulvar. Det tror jag dock inte. Men ponera att vi skulle ha 4 ulvar så skulle jag nog kunna tro att Myrten alibiröstade. Som hon alltid gör. Alltid.

@cirkus

Vad är det som gör att Mumorsan är åt det godare hållet för dig?
Och även Sasse. Är dom likvärdiga eller slår någon högre åt något håll?

Är dramatik fast vid att MM skulle ha trott att Myrten var ulv, för att sedan käka henne? Det verkar inte ha varit hennes originalidé i alla fall.

Angående mitt inlägg, så är det ju om vi skulle ha 4 ulvar. Det tror jag dock inte. Men ponera att vi skulle ha 4 ulvar så skulle jag nog kunna tro att Myrten alibiröstade. Som hon alltid gör. Alltid.

Mja, det var ju så hon motiverade sin röst i allafall och jag tycker nog att det går att ta andra infallsvinklar i beaktande.

Nej, nu är det dags att sova och jag dyker nog inte upp här mer innan DL och vill därför ändå säga att nu står Dramatik och OutOfService högst på min ulv/tjuvlista.

Jag kände jag ville ha det sagt om det nu är så att det faktiskt finns en ulv till och jag ryker till middag imorgon. Allt kan hända i dom här lekarna ;)

Jag har kollat igenom tråden och det är dessa två som sticker ut i mina ögon.
Men om det bara finns tjuven kvar så vet jag inte vem av dom som är tjuven. Dramatik var på mig väldigt idag och det drog igång min ulvradar, och OutOfService flyger lite under radarn så det är svårt att bilda sig en uppfattning om henne. Men bara det att hon går under radarn gör mig misstänksam.

Jaja, nu ska jag sova.

Jasså, gör jag det? Vilket snack! Här har du det enda som jag har skrivit om dig:

De som syns absolut minst för min del är följande personer: OutOfService, Sasse och bumpo.

Jag gillar inte att jag inte ser dom så mycket. Tankarna flödar; är det jag som läser slarvigt eller håller dessa personer en väldigt låg profil?

Jag får som inget riktigt grepp om någon av dom så om man ska vara krass får jag se på röstningarna.

Och du kan väl inte påstå att jag har låg aktivitet fortfarande? Jag tycker att du fokuserar på helt fel saker för att leta onda.

Jag tycker det verkar vara ett märkligt resonemang av tjuven i så fall. Denne tror att Myrten är ulv och väljer då att käka henne, för att upplysa ulvarna om henne. Men... ulvarna är väl viktigare att ha kvar i leken än tjuven? Känns rätt risky att minska ulvantalet, speciellt som ulvarna redan förlorat en (Caisa).

Jag tror mer på att tjuven faktiskt trodde Myrten var god i så fall.

Fast cirkus skrev ju inte att tjuven trodde att Myrten var ond eller god eller va? Jag tror att hela resonemanget, från början, bygger på att tjuven trodde att Myrten var god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 480
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar