S
sambaengi
Sv: Passlöpen på VM
Det var det jag skrev innan också att det är svårt att få regler och lagar vattentäta och det kommer alltid att ge utrymme för taktik, tyvärr. De som tävlar mycket har kanske något att komma med där men det är möjligt att det inte går att få till en ny bra regel.
Jag funderade med i de banorna om att diska alla löpen. Man kan ju tycka att man skall ha hästen så vältränd så den lyder, men samtidigt blir ju många nervösa vid tävling, både häst och ryttare, så nej, det tycker jag inte, inte ens i det aktuella fallet.
yew98fq skrev:Bara en fundering: Hur skulle en sådan regeländring kunna se ut? Det FINNS faktiskt hästar som íbland tvärvägrar att gå in i boxen. Ska alla deras löp bli diskade då eller nåt? Känns som många har pratat om regeländringar men inga förslag på hur dessa skulle kunna se ut har kommit fram vad jag har sett.
Tar ingens parti då det från där jag satt såg ut som att detlika gärna kunde ha varit så att hästen inte ville gå in i boxen som medveten maskning. Självklart är det dock trist att det inte blev något sista finalheat, men det är sånt som händer.
Det var det jag skrev innan också att det är svårt att få regler och lagar vattentäta och det kommer alltid att ge utrymme för taktik, tyvärr. De som tävlar mycket har kanske något att komma med där men det är möjligt att det inte går att få till en ny bra regel.
Jag funderade med i de banorna om att diska alla löpen. Man kan ju tycka att man skall ha hästen så vältränd så den lyder, men samtidigt blir ju många nervösa vid tävling, både häst och ryttare, så nej, det tycker jag inte, inte ens i det aktuella fallet.