Passlöpen på VM

Sv: Passlöpen på VM

Lyckan1 skrev:
Jag vill bara säga att dina (direkt ovanstående) inlägg på detta forum stämmer väldigt bra med sanningen. Tummen upp för dig! :bow:

Tack för det! Det finns en sanning att söka för den som vill. och som sagt jag hoppas det kommer regler efter detta som sätter stopp för sådant här i framtiden. Men det är nästan omöjligt att göra regler helt vattentäta, tyvärr. Man får bara hoppas på att alla tävlande har en god vilja och respekt för både medtävlande människor och hästar.

Tidningen vinklade ju saker rätt rejält. Men de hade ju fel i annat också. Magnus L försörjer sig som ingenjör, inte som hästtränare så det är två i landslaget som har vanliga jobb!

Men eftersom allt lär vara filmat så kanske sanningen uppdagas för alla?

Men i ärlighetens namn, vem skulle sitta och analysera denna film, tror du verkligen att det kommer att uppdagas nåt?

Jag skulle gärna vilja ha "sanningen", vilken den nu är, men tävlingen är över och en världsmästare är korad. VEM kommer att "utreda" det??

Jag tycker att ungdomsryttaren borde ha blivit diskad. Det var inte kul att se hur han behandlade hästen. Dessutom var det inte så många som applåderade åt hans tal..vad jag upplevde i allafall..

marijaa skrev:
Men i ärlighetens namn, vem skulle sitta och analysera denna film, tror du verkligen att det kommer att uppdagas nåt?

Jag skulle gärna vilja ha "sanningen", vilken den nu är, men tävlingen är över och en världsmästare är korad. VEM kommer att "utreda" det??

Jag tror att det kommer att utredas för att skapa ett nytt reglemente. Tror nämligen att det ligger i alla intresse att undvika att det upprepas.

Men annars har du rätt, tävlingen är över och världsmästaren korad för den här gången och det lär man inte ändra på.

Lyckan1 skrev:
Artikeln stinker! Usch vad vinklat.

Jaha, när MS får chansen att yttra sig och citeras i NT:s artikel, då är det vinklat av tidningen, varför skulle det vara det?

När andra inblandade yttrar sig tror ni blint på den versionen.

Jag efterlyser lite sans och objektivitet i den här debatten och framförallt vill jag inte läsa personangrepp.

smaland skrev:
Sambaengi har tydligen till livsuppgift att skicka giftpilar och snacka skit utifrån andrahandsuppgifter.
ML:s häst leds för att garantera allas säkerhet, vem som gör det spelar väl ingen roll??
Defileringen var definitivt ingen protestaktion!

Som sagt, ta lite saft och bulle för det älskar du ju tjata om! ML brukar alltid skritta sin häst själv annars, gjorde han på förra VM också. Konstigt om han plötsligt behöver ledas för allassäkerhet efter alla år på tävlingsbanorna!? Men du vet ju så klart bäst om det också... Suck!

smaland skrev:
Jaha, när MS får chansen att yttra sig och citeras i NT:s artikel, då är det vinklat av tidningen, varför skulle det vara det?

När andra inblandade yttrar sig tror ni blint på den versionen.

Jag efterlyser lite sans och objektivitet i den här debatten och framförallt vill jag inte läsa personangrepp.

OBS! ML har avstått från att yttra sig och resten av landslaget också! Men det gjorde inte MS utan han tog chansen att kasta skit på ML i tidningen! Men det är klart, det är ju MS och enligt dig så felar han ju aldrig!

Ja tror mer på majoriteten ja än ett fåtal MS-fans.

sambaengi skrev:
Och du vet såklart bäst av alla även om majoriteten säger annorlunda och resten av landslaget står på ML:s sida? Jag undrar vem som är självgod? Jag tror mer på dem än på dig! För den delen så tyckte jag ämnet var tillräckligt diskuterat och hade inte tänkt diskutera det mer.

Min avslutningsfras syftade till att det är de ansvariga som får ta hand om detta och vill de veta sanningen så kan de ta reda på den, men jag tror de redan vet den och gnuggar de små grå hur de skall undvika att en sådan här situation uppkommer igen.

Hela islandshästvärlden har stört sig på detta och det är nog bara ML:s fanclub som tycker att denna händelse inte gav bismak av VM. Vi andra tycker att ML skött detta på ett mycket fult sätt och tror inte på hans förklaring alls för det är för mycket som talar för motsatsen! Men du är ju så väl insatt i MS och Mjölnir så du vet bättre än de flesta tydligen... Suck! Men då får du ju tro på ditt men vi andra har rätt att beklaga oss och framföra åsikten att vi inte tror på ML:s förklaring! Andra landslagsryttare kan vittna om varför men det ändrar inte utgången på tävlingen. Däremot vill ingen av dem att detta skall kunna upprepas igen! Därför tror jag att konsekvensen blir någon form av regeländring. Eller en ny paragraf i landslagskontraktet.

Jag försöker bara få lite sans och balans i diskussionen. Jag har inte tagit parti för någon sida-vilket du uppenbarligen har. Jag efterlyser bara ett vuxnare sätt att uttrycka sig.

Stör det inte dig att moderator tagit bort flera av dina inlägg med grava personangrepp?
I min värld är det inte så man för en diskussion eller uttrycker sig.
Bara för att du tycker att vi diskuterat färdigt så skall jag inte skriva mer då??

Det är bra att veta att du representerar HELA islandshästvärlden och dess åsikter. Betackar mig för kollektivanslutning av din sort.

smaland skrev:
Jag försöker bara få lite sans och balans i diskussionen. Jag har inte tagit parti för någon sida-vilket du uppenbarligen har. Jag efterlyser bara ett vuxnare sätt att uttrycka sig.

Stör det inte dig att moderator tagit bort flera av dina inlägg med grava personangrepp?
I min värld är det inte så man för en diskussion eller uttrycker sig.
Bara för att du tycker att vi diskuterat färdigt så skall jag inte skriva mer då??

Det är bra att veta att du representerar HELA islandshästvärlden och dess åsikter. Betackar mig för kollektivanslutning av din sort.

Ge dig! Hon har inte tagit bort flera av mina inlägg! Det var ett tror jag där jag svarat dig! Däremot fattas ett par av dina inlägg i tråden! På tal om att utrrycka sig vuxet så är du ju en mästare själv va?! :devil:

Senast ändrad av en moderator:

smaland skrev:
Men snälla du, jag har inte tagit parti för någons sida, läs inte in mer i mina inlägg än vad jag själv skriver

Tack detsamma!

sambaengi skrev:
Ge dig! Hon har inte tagit bort flera av mina inlägg! Det var ett tror jag där jag svarat dig! Däremot fattas ett par av dina inlägg i tråden! På tal om att utrrycka sig vuxet så är du ju en mästare själv va?! :devil:

Jag förstår inte varför du blir så arg på oss som inte delar dina åsikter.

Bara en fundering: Hur skulle en sådan regeländring kunna se ut? Det FINNS faktiskt hästar som íbland tvärvägrar att gå in i boxen. Ska alla deras löp bli diskade då eller nåt? Känns som många har pratat om regeländringar men inga förslag på hur dessa skulle kunna se ut har kommit fram vad jag har sett.

Tar ingens parti då det från där jag satt såg ut som att detlika gärna kunde ha varit så att hästen inte ville gå in i boxen som medveten maskning. Självklart är det dock trist att det inte blev något sista finalheat, men det är sånt som händer.

yew98fq skrev:
Tar ingens parti då det från där jag satt såg ut som att detlika gärna kunde ha varit så att hästen inte ville gå in i boxen som medveten maskning. Självklart är det dock trist att det inte blev något sista finalheat, men det är sånt som händer.

Exakt det är svårt att komma åt. Jag vill gå ett steg längre och säga att det är inte förbjudet med medveten maskning.

I passlöp finns ingen bedömning, det är "raka rör" och bara tidtagning + röd/grön flagg som gäller.

OCH taktik.

Oavsett vad man tycker om det som publik...

Ni får ju hålla med om att det här är lite underhållande iaf :cool:

Är det någon som vet vad det finns för regler i andra hästkapplöpningssporter? Kanske det finns något att hämta där?

Herregud vilken sandlådenivå det har blivit här! :eek: Och att flera som inte ens var där och alltså inte såg det inträffade håller på och uttalar sig som om deras ord vore lag är ju bara märkligt.

Hur det hela än gick till är det ingen mer än de inblandade som vet med säkerhet.
Reglerna har åtminstone efterföljts och vi har fått en världsmästare korad.
Är det så att man har klagomål på reglernas utformning tycker jag att man ska vända sig till SIF/FEIF och framföra sina klagomål.
Vill man kritisera enskilda ryttare/ekipage så bör man väl som vuxen kunna åtminstone vända sig till personen ifråga och be om en kommentar på anklagelserna istället för att sitta i sin egen lilla internetvärld och kasta skit till höger och vänster!

Ska vi inte vara glada över att vi har så fantastiska passhästar i sverige som presterar år ut och år in? Istället för att vara bittra över att enligt vissa, inte rätt ekipage vann?
Den som ger sig in i leken får leken tåla. Tävlingsvärlden är inte alltid rättvis, taktik är en stor del av sådana typer av grenar.

Huruvida det hela har skett på ett sportsligt vis eller inte så är väl de omtalade ryttarna minst lika goda kålsupare båda två, med en varning hos den ena och en enligt många tveksam utebliven start för den andre.

Att sitta och uttala sig om hot/rädslor hos endera personer som faktiskt inte är här på forumet och kan försvara sig/bekräfta uppgifterna är förtal och har INGET med diskussionen att göra. Det ger dessutom oinsatta en väldigt otrevlig bild av vårt landslag.

Sen kan man ju dividera i evigheter huruvida vi i publiken blev snuvade på ett häftigt passlöp.
Men det är väl i huvudsak inte ryttarnas ansvar att göra oss som åskådare til lags utan att arbeta för att få bästa möjliga resultat för sitt ekipage/land.

Ella, som definitvt inte har tagit parti i passfrågan, men som tycker att det är pinsamt hur lågt nivån sjunker här inne när vissa sätter igång och kastar skit. (Sen att det skapas nya nick för att "hålla med" vissa talare, bidrar ju också till sämra stämning överlag)

Brolinskan skrev:
Herregud vilken sandlådenivå det har blivit här! :eek: Och att flera som inte ens var där och alltså inte såg det inträffade håller på och uttalar sig som om deras ord vore lag är ju bara märkligt.

Hur det hela än gick till är det ingen mer än de inblandade som vet med säkerhet.
Reglerna har åtminstone efterföljts och vi har fått en världsmästare korad.
Är det så att man har klagomål på reglernas utformning tycker jag att man ska vända sig till SIF/FEIF och framföra sina klagomål.
Vill man kritisera enskilda ryttare/ekipage så bör man väl som vuxen kunna åtminstone vända sig till personen ifråga och be om en kommentar på anklagelserna istället för att sitta i sin egen lilla internetvärld och kasta skit till höger och vänster!

Ska vi inte vara glada över att vi har så fantastiska passhästar i sverige som presterar år ut och år in? Istället för att vara bittra över att enligt vissa, inte rätt ekipage vann?
Den som ger sig in i leken får leken tåla. Tävlingsvärlden är inte alltid rättvis, taktik är en stor del av sådana typer av grenar.

Huruvida det hela har skett på ett sportsligt vis eller inte så är väl de omtalade ryttarna minst lika goda kålsupare båda två, med en varning hos den ena och en enligt många tveksam utebliven start för den andre.

Att sitta och uttala sig om hot/rädslor hos endera personer som faktiskt inte är här på forumet och kan försvara sig/bekräfta uppgifterna är förtal och har INGET med diskussionen att göra. Det ger dessutom oinsatta en väldigt otrevlig bild av vårt landslag.

Sen kan man ju dividera i evigheter huruvida vi i publiken blev snuvade på ett häftigt passlöp.
Men det är väl i huvudsak inte ryttarnas ansvar att göra oss som åskådare til lags utan att arbeta för att få bästa möjliga resultat för sitt ekipage/land.

Ella, som definitvt inte har tagit parti i passfrågan, men som tycker att det är pinsamt hur lågt nivån sjunker här inne när vissa sätter igång och kastar skit. (Sen att det skapas nya nick för att "hålla med" vissa talare, bidrar ju också till sämra stämning överlag)

:bow: :bow: :bow:

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

sambaengi skrev:
Hela islandshästvärlden har stört sig på detta och det är nog bara ML:s fanclub som tycker att denna händelse inte gav bismak av VM. Vi andra tycker att ML skött detta på ett mycket fult sätt och tror inte på hans förklaring alls för det är för mycket som talar för motsatsen! .

Lite VÄL mycket generaliseringar.... Jag tillhör islandshästvärlden, men det jag stör mig på är bara att det blivit så häftiga personangrepp mot en person som följt gällande regler. Jag är inte med i någon fanclub, vare sig för ML eller MS, alltså borde jag definitionsmässigt höra till dem du menar med "vi andra", men jag förbehåller mig rätten att INTE hålla med dig.

smaland skrev:
Jag förstår inte varför du blir så arg på oss som inte delar dina åsikter.

Och du kan avgöra om jag är arg eller ej?! :rofl: Är su synsk också? I så fall kan jag tala om att du är en dålig sierska! :devil: Det är du som haft en aggressiv ton mot mig hela tiden, inte tvärtom. Nu är jag bara trött på att du gnäller över att vi har åsikter om det som hände på VM. Vi lever i ett fritt lansd och det är tillåtet att tycka till! Det är du som retat dig på at vi tycker till till! Och det får du göra om du vill men jag tycker som jag gör ändå! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 162
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar