Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Husmanskost är inte fet mat. Viss kanske men inte alltDu skrev bestämt att hon inte äter något fett eller socker. Husmanskost är väl ganska fet mat?
Jag har fortfarande inte läst nånstans om vad flickan själv säger om sin övervikt. Är det så att hon äter för mycket som du säger i första inlägget eller äter hon normalt och går upp i vikt pga sina dubbla fettceller? Vet hon om att hon måste göra nåt åt sin vikt, annars kan hon faktiskt dö?
Hur går det? Vilka aktiviteter har ni kommit igång med?
Husmanskost är inte fet mat. Viss kanske men inte allt
Ta dillkött tex. vanlig husmanskost som inte är fett.
Fisk, fett ja men rätt sorts fett
Köttgryta
Rotfruktsgryta
Var är fettet i det?
Sallader
Inte en gastric by pass-operation heller? För det kanske vore ett alternativ?
Vi har försökt o läkarna har försökt att förklara riskerna.
Men hon verkar inte bry sej
Visst det är jättebra att hon har självförtroende och att hon inte skämms för sin kropp.
Hon vill gjärna ha bikinis vid simmningen i skolan o dyl ..
Hon äter mindre än normalt , men hon har alltid gått upp ändå .
Problemet just nu är att hon går upp SNABBARe än tidigare ..
Jag lyckas inte bromsa uppgången .
Ja vi har informerat om riskerna om o om igen ..går till läkaren varje kvartal nu o får höra hur farligt det är men det går in genom ena örat o ut genom det andra tyvärr ..
Jag hoppas att hon vaknar upp nån dag och inser faran eller får egen motivation att ta o göra nåt åt sin övervikt.
Pilates är typ en form av yoga. Väldigt stärkande för kropp (Och själ, enligt många) och ger långa och fina muskler. Är i lugnt tempo, och handlar om att göra olika sorters ställningar med kroppen.
Man blir stark av det, får fina muskler och går ner i vikt. Vid rätt användning, såklart.