orcide
Trådstartare
Sv: Överviktigt barn
Läkarna ville att hon skulle gå så långt per dag för att förbränna..
o ja , jag följer alltid med henne o motionerar
Inte låter jag henne gå själv så klart!!!
O vi har gått o prommenerat så här under en mkt längre tid, men det funkar inte längre som sagt.
Har läst lite mer av tråden..
på ett sätt förstår jag inte hur ni resonerar men ska inte lägga mig i så jätte mycket...
Men det här med att du Tvingade henne att gå 6 km... sånt funkar inte!
har ert barn varit överviktigt sedan 4 års ålder.. då måste jag faktiskt hålla med lupin här.. då är det inte barnets fel..
Det har nog varit en del av att jag är överviktig, jag va väldigt dålig som bäbis, åt ingenting o bara spydde... så iomed att jag blev bra så proppade de i mig mat...
det blev så illa att mamma fick sitta på ena sidan o pappa på andra när de va matdags, så fort mamma hade tage ut en sked ur munnen fick pappa komma me nästa tugga på engång!
Så följ med barnet på promenader, det går inte att gå i rask takt på en gång! hon måste få vänja sig!
Jag klarade inte av att gå i rask takt förns kanske efter två tre månader, man måste ta det succesivt!
Sen är simmning, oerhört tråkigt, men ger fin fina resultat
Jag simmade regelbundet för nått år sedan, fick jättebra kondition och gick ner i vikt....
Dock ledsnade jag :/ o gick upp igen...
Men jag tycker att du ska göra saker MED henne, inte bara säga åt henne att göra det! att tvinga någon att röra på sig funkar inte! då kommer det aldrig att bli roligt!
Läkarna ville att hon skulle gå så långt per dag för att förbränna..
o ja , jag följer alltid med henne o motionerar
Inte låter jag henne gå själv så klart!!!
O vi har gått o prommenerat så här under en mkt längre tid, men det funkar inte längre som sagt.