Har du tagit upp saker flera gånger under flera år och de fortfarande inte ändrats - då är ju chansen för att det ska ändras framöver typ obefintliga tänker jag.
Du måste tänka på vad du vill och inte fundera så mycket över vad han vill och hans barnfråga osv. Även om ni tar upp och diskuterar barnfrågan och han säger "nämen jag är hellre tillsammans med dig än har barn", vad ska du göra då? Problemet kvarstår ju ändå. Jag tänker att du måste börja fundera ut och ta ansvar över vad du själv vill och inte skylla ifrån dig på barnfrågan. Typ "JAG vill inte vara i detta förhållande" och inte "nämen han vill ju ha barn så därför funkar det inte".
Det är ju alltid bekvämt att luta sig på något man inte kan "göra något åt" för att själv undvika att ta ansvar i frågan och själv slippa vara den "avgörande" partern i att det gör slut. Fokuserar du på barnfrågan kan du ju intala dig själv att du gjorde slut för hans skull fast det egentligen var för din egen då du inte trivdes i förhållandet. Det är dock alltid enklare i slutänden att fokusera på sig själ och vad man själv önskar är min erfarenhet.
Ja, du har ju helt rätt.
Delvis var det nog också därför jag skrev här.. På något vis tvingar det mig att inse lite mer tydligt vad det är jag gör (och hur gärna jag vill skylla på något annat än att jag inte trivs med det vi har).
Just nu, när det börjar bli lite mer verkligt, sitter jag också med väldigt skimrande glasögon och har bekvämt nog glömt alla sakerna som annars gör mig galen. Det enda jag ser framför mig är att vara ensam och inte ha någon närhet.
Medan jag, sålänge den här diskussionen är rent teoretisk, inte har några som helst problem att veta hur jag skulle fylla mina dagar... Verkligheten skulle väl bli en mix av båda, till en början. Nåja. Ja, barnfrågan är ett bekvämt sätt att skjuta annat under mattan. Till att börja med borde jag nog sätta mig och vara ärlig mot mig själv. Om det så är med en +/- lista.
Då är det väl utmärkt att bolla här, formulera saker och ting för dig själv och sen ha ett samtal om saken. Sen blir det som det blir; uppbrott kan se ut på många olika sätt. Se det som att du skapar plats för något nytt i ditt liv.
Tack. Att bolla här är faktiskt väldigt bra. Det tvingar mig på ett annat sätt att inse saker när jag läser det nedskrivet av någon annan, av någon anledning. Måste försöka komma ihåg också, det är en sak som kanske tar slut. Inte allt i hela mitt liv.