Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är ingen ny teori. Det borde du veta om du har följt debatten i 10 år... Teorin är känd och bevisad sedan 1800-talet.
Jätteledsen att behöva säga detta. Men jag är en helt vanlig dödlig. En människa med fel och brister.
Orcide!
Jag tycker ni ska kräva att ert sjukhus lämnar över till ett "riktigt" (eller åtminstone ett annat... där ni är nu verkar det iallafall inte finnas kunskap som ni behöver!) spec team (se min tidigare tråd).
Ni har länge försökt få adekvat hjälp och det har hitintills inte fungerat.
Ni behöver en nystart!
Lycka Till!
Nej, jag är inte alls rädd! Jag har följt den här debatten dagligen i cirka tio år, men alldeles för många drar för snabba slutsatser så fort det kommer någon ny teori. Det finns så många studier och så många experter att man får sovra rätt bra för att hitta dem som faktiskt har vetenskapliga bevis bakom sig. Och för det här barnet, som jag har stor sympati med, tror jag inte att den här debatten har någon betydelse. Hon behöver akut hjälp från verkligt medicinskt duktiga personer som kan barn.
En bok - och sedan är du expert på ämnet?
Ja, herregud.
Det är jag också, men det är den där typen av kommentarer som brukar leda till låsta trådar, det var därför jag reagerade.
Ja, definitivt.
Kunde inte hålla med mer.
Eftersom det finns så pass mycket motstridiga rön, om alla alternativ egentligen, så måste väl ändå proffs vara bättre att ta råd ifrån än självutnämnda experter på ett internetforum.
Så länge inget av det rekommenderade är farligt så ser jag inget fel i att rekommendera något som fungerar väl för både en själv och för många andra.
Nu har jag fattat det som att TS har sökt experthjälp men inte fått fungerande sådan och är så pass desperat att hon skriker efter lekmanna hjälp av de du kallar självutnämnda experter på buke :smirk:
Så länge inget av det rekommenderade är farligt så ser jag inget fel i att rekommendera något som fungerar väl för både en själv och för många andra.
Det är ju liksom ingen som rekommenderat TS att anamma pro-ana ideologin t ex... skulle man gjort det hade jag förstått ramaskriken men jag visste inte att rekommendation av LCHF kost verkligen är så provocerande som många av er ger sken av (och ja, det är den tydligen - iaf om man läser tidningar etc)
Den är inte provocerande, men i och med att vi talar om ett barn är det betydligt mer komplicerat. Besides, vi har inte särskilt mycket data från hur människor på Atkins och liknande dieter mår efter många år och studierna är inte gjorda på växande barn. Det finns alltså, tycker jag, bara en väg att gå, nämligen att kräva mer av den medicinska sjukvården.
Den är inte provocerande, men i och med att vi talar om ett barn är det betydligt mer komplicerat. Besides, vi har inte särskilt mycket data från hur människor på Atkins och liknande dieter mår efter många år och studierna är inte gjorda på växande barn. Det finns alltså, tycker jag, bara en väg att gå, nämligen att kräva mer av den medicinska sjukvården.
Jag kan, utan att överdriva, lova dig att flickebarnet skulle må mycket, mycket bättre av att prova LCHF-kost än att bli utsatt för en magsäcksoperation = magsäcksstympning.
Öm tå?
.
Jag kan, utan att överdriva, lova dig att flickebarnet skulle må mycket, mycket bättre av att prova LCHF-kost än att bli utsatt för en magsäcksoperation = magsäcksstympning.