Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske genom att föräldrarna tittar på sig själva. Är mamma och pappa smalisar.........brukar ungarna ochså vara det eller bli det.En 20 månaders unge behöver man inte bekymma sig för då. Däremot om mamma och pappa är tjocka -då kan ett öga behöva hållas.
Jag tycker att om en 3 åring ökar stadigt i vikt när viktkurvan ligger över normala (behövs ju inget BMI man har ju ögon att se med) så bör man som förälder reagera och försöka rätta till och stabilisera viktökningen.
gulan
Nepp inte sköldkörteln det är kollat flera ggr ..
Jag ser till att hon äter 5 mål om dagen som hon ska ..
Tex i dag , frukost 7.30=lätt/sockerfrilåglaktos youghurt+sockerfri musli 1dl av varje+en frukt och en kopp te,,frukt kl 10, lunch sallad + en stor potatis o mkt lite köttgryta (skolans lunch) en knäcke macka,,vatten,, hemma ca 15 hungrig pga dålig lunch 1dl lättfil+1dl puffat ris,,2dl vindruvor. middag curry kyckling soppa + fullkorns smörgås m mkt lite lättmargarin och gurka , låglaktos mjölk,,en knäcke till kvällen + te.
Har du hittat spinning, boxning eller aerobics till henne?
Det låter som hon faktiskt äter väl lite.
Jag är 152 cm, 47 kilo och har inte växt på många år. Alltså bör jag äta färre kalorier än vad hon skall. Och jag äter mer än så. J
ag skulle nog satsa på att hon ska äta mer lunch. Currykycklingsoppan vad är det i den? Riktiga stora bita av kyckling och grönsaker?
Det är omöjligt att hon inte går ner i vikt om hon varje dag ungefär äter ungefär såhär. Antingen har hon fel på ämnesomsättningen eller så äter hon när ni inte ser.
Det är omöjligt att hon inte går ner i vikt om hon varje dag ungefär äter ungefär såhär. Antingen har hon fel på ämnesomsättningen eller så äter hon när ni inte ser.
Hennes dietist rådde oss att öka maten en aning ..det gjorde vi o hon gick upp 3 kilo på 10dagar!
Har du inte boxning eller aerobics någonstans i närheten? Spinning är effektivt man ganska hårt mot knäna om man kör för ofta och är otränad. Bäst är ju att ha lite olika saker olika dagar i början.
Nepp inte sköldkörteln det är kollat flera ggr ..
Jag ser till att hon äter 5 mål om dagen som hon ska ..
Tex i dag , frukost 7.30=lätt/sockerfrilåglaktos youghurt+sockerfri musli 1dl av varje+en frukt och en kopp te,,frukt kl 10, lunch sallad + en stor potatis o mkt lite köttgryta (skolans lunch) en knäcke macka,,vatten,, hemma ca 15 hungrig pga dålig lunch 1dl lättfil+1dl puffat ris,,2dl vindruvor. middag curry kyckling soppa + fullkorns smörgås m mkt lite lättmargarin och gurka , låglaktos mjölk,,en knäcke till kvällen + te.