Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, men gör ni saker TILLSAMMANS? Går ut med hund tillsammans, rider tillsammans osv. Iaf vettigt med ingen veckopeng så länge hon har de där grejerna.
I din dotters fall, om hon har dubbelt så många fettceller som vanligt folk, måste det vara motiverat med en fettsugning. Det är ju enda sättet att minska antalet fettceller.
Fett är viktigt för att kroppen ska fungera, bantning eller inte. Och speciellt på ett barn som växer. Hon måste äta fett. Men rätt sorts fett, med rätt sammansättning. Inte fett som i smör på smörgåsen (mättat fett). Utan nötter, avocado, fisk (fleromättat fett). T.ex. Sedan är även de fetterna kalorier som ska förbrännas, så man ska absolut inte ersätta lördagsgodiset med jättemycket nötter. Men skillnaden mellan mättat fett och fleromättat fett är att det senare även är bra för kroppen. Mättat fett är nästan enbart av ondo.
Husmanskost i ordets betydelse är dock inte en fettsnål kost, det innehåller ofta smör, och dessutom mycket spannmål. Men sedan blir det ju vad man gör det till.
Jag förstår mycket väl hur jobbigt ni i familjen måste ha det, eftersom er dotter förmodligen har det svårare än andra överviktiga barn så måste ni ju också kämpa mer, och det är inte lätt när man har en stor familj med fler barn som behöver uppmärksamhet.
Jag får dock uppfattningen av att du inte är speciellt kunnig inom kost och näringslära? Ta det inte som ett angrepp nu, jag kan ju ha fel och då får jag be om ursäkt. Men av dina påståenden om mat och fett så ser det inte ut som att du är så insatt.
För att du ska kunna få ditt barn att gå ner i vikt, med hennes olyckliga arvsanlag, måste du bli din och din dotters egen expert på ämnet. Det är ju jätteviktigt att du är påläst och kan både motivera men även förklara för din dotter.
Jag är expert på ämmnet mat numera och kan min näringslära bra,,visst rätt fett , jag räknar inte fett som finns i frukt o grönt tex som fett ..
Fet =smör o dyl ......
Äntligen nån som förstår vad jag menar !!
Jag håller med , det måste vara motiverat men vården tillåter inte det på barn tyvärr .
Den dag hon fyller 18 år så ska jag följa med henne in o fettsuga henne om jag så ska ruinera mej på kuppen !
Ja jag måste nog prata med hennes kompisar
det tycker jag med men inte vården tyvärrInte en gastric by pass-operation heller? För det kanske vore ett alternativ?
Tycker du verkligen att det är klokt att prata med hennes kompisar om att de inte får bjuda henne på godis? Då säger du ju att hon inte klarar av att ta ansvar och tacka nej men att hennes kompisar är kloka nog att ta ansvar för detta. Du omyndigförklarar henne inför hennes vänner. Helt vansinnigt tycker jag.
Jag fårstår att du kan mycket i och med den sitsen du är i.
Men när du skriver att fett inte är bra för någon som bantar, så undrar jag hur insatt du egentligen är. Jag tror du är ytligt insatt, utefter dina och din dotters egna erfarenheter. Men det jag menar är att du måste bli kunnig.
En fettsugning lär henne inte att äta rätt. Om hon nu blir fettsugen när hon fyllt 18, tror du då verkligen att hon med den åtgärden kommer hålla vikten livet ut?
Ingen annan i familjen är överviktig!Men är större delen av familjen överviktigs så ligger inte hela problemet BARA hos dotterns fettceller utan då äter även resten av familjen för mycket/fel.
Oh fy tusan!!Äntligen nån som förstår vad jag menar !!
Jag håller med , det måste vara motiverat men vården tillåter inte det på barn tyvärr .
Den dag hon fyller 18 år så ska jag följa med henne in o fettsuga henne om jag så ska ruinera mej på kuppen !
I detta läge handlar det om hennes liv ..inte lite mullighet lixom
Jag är expert på ämmnet mat numera och kan min näringslära bra,,visst rätt fett , jag räknar inte fett som finns i frukt o grönt tex som fett ..
Fet =smör o dyl ......
Ingen annan i familjen är överviktig!
Alla äter rätt , hon äter minst o går ändå upp i vikt
Vi äter husmanskost alla i familjen utom en som är vegitarian.
Och det är bara hon som är kraftigt överviktig.
Lite mulliga är tre av oss ,,två är smala o så hon är kraftigt överviktig.