Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag läst hela tråden. Tyvärr så tror jag inte att någon här inne på forumet kan hjälpa dig. Dett är ett medecinskt fel. Jag hoppas verkligen att eran dotter får den hjälpen hon behöver. Har du kollat om hon kanske kan få hjälp i tex. Danmark? Dom kanske kan hjälpa er med en OP. eftersom dom vägrar att göra det i sverige. Jag känner att något måste ske ganska snabbt här. Kämpa på. Lycka till.
Har läst hela tråden och kom att tänka på Cushings syndrom. Det här vill du nog läsa.
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3359
Lea här från U.
Jag funderade på det där med kortisonet också. Har någon talat om för dig att för mkt kortison kan leda till diabetes? Med det sockerintag som hon själv är ansvarig för i och med det smygätande som vi får anta att hon håller på med så ligger hon i farozonen.
Uppdaterar med lite goda nyheter ..
Hon har börjat på¨Aikido och tycker det är jätte kul.
Helt underbart bra träning för henne.
Jag har ev hittat en fungerande häst åt henne som klarar hennes vikt + westernsadel även i hastigheter.
Hon rider mera nu .
Hon har hittat en ny kompis som älskar att vandra i naturen så dom springer i skogarna 3-4dagar i veckan efter skolan
Och övervikts enheten har nu gjort en utredning som var väldigt omfattande , vi får resultatet på torsadag återkommer då med mera info.
Tyvärr så kan jag meddela att hon fortsätter att gå upp i vikt trotts allt hon gör .
Även under påsklovet då jag har haft full koll på maten
Vi kämpar vidare o dom närmaste 6veckorna lagar hon maten var tredje dag då mamma är opererad :s
Varför äter hon?
Jag tycker ni måste rikta in er på orsakerna inte bara symptomen.... vikten är ju en bieffekt av ngt... tröstäter hon? Kan hon inte känna mättnad?
Om ni ger henne varken fett eller socker/kolhydrater hemma kanske kroppen skriker efter energi och hon hetsar i sig godis osv i smyg.
Jag är verkligen ingen expert men jag var småmullig som barn och ju mer diet jag sattes på desto värre blev mina matproblem.... mer ångest... mer smygande,,, mer tröstätande... hetsande... mer kilon.... jag åt allt jag kom åt trodde inte jag skulle få äta igen....
Jag tror fortfarande på att arbeta med det inre... för jag tror mår man bra innuti så speglas det utanpå!
Nu vet jag inte vilka dietister och ställen ni varit till, men de större mer kända borde ju ta det på allvar.... har ni gått högst upp i toppen och sökt hjälp? Får ni hjälp av tex BUP/PBU?
Äter hela familjen samma eller skiljer ni hennes mat från eran egen? (=utanförskap). Försök få henne intresserad av att laga mat med dig? Lära henne om kost? Inga tvång, försök göra det till ett nöje...
Ät inga light-produkter dom triggar sötsug... ät fullkorn, långsamma kolhydrater och äter ni fett ät BRA fett....
Detta kan vara några tips http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article142406.ab
kan detta vara ngt? http://www.oasverige.org/index.htm
kanske kan få hänvisning till bra vidarekontakter?
vi provade gi metoden under en månad men hennes läkare fick psykbryt på mej , den metoden var rent skadlig tydligen.
Jo fett är inte bra för någon som bantar!
Jag brukade köra trappmaskinerna på Hotell-gymen på mina tjänsteresor.
De var avancerade saker som man kunde ställa in för typ "lätt promenad" och så samt sätta ett jättelågt tempo om man ville.
Fördelen var att man kunde hålla sig i den stora bågen och på så vis hjälpa till med armarna.
Den här flickan behöver inte få upp någon puls.
Man bränner energi av varje rörelse även utan att det blir puls.
2 pass/dag på 15min/gång skulle göra underverk efter några veckor.
Kul, glad och hög musik till så går det nog bra.
På hotellen så tittade man på TV samtidigt.
Men med tanke på hennes fötter och knän så vore nog liggande motion att föredra.
Till det så behövs det en bra och mjuk gymnastikmatta, bra musik och en duktig intruktör.
Om detta vore min dotter så skulle det varit min lösning.
Matta och musik samt några mjukiskläder är billiga saker.
Instruerat hade jag gjort själv eftersom jag är utbildad dansare och kan en massa roliga liggande rörelser.
Tyvärr så tror jag INTE att det hjälper i detta fallet att ta bort socker och fett. Jag tror det tyvärr rör sig om ett medecinskt fel. Tösen går ju upp i vikt hela tiden vad föräldrarna än gör.
Hur är det skadligt? Ni verkar ju ändå skära bort socker och andra kolhydrater ur hennes kost, och GI innehåller ju väldigt hälsosamma livsmedel. Att äta långsamma kolhydrater och nyttiga fetter, hur är det skadligt?