T
trip
Sv: Överviktigt barn
Jag kan idag se att jag tröståt redan som barn även om det inte rörde sig om stora mängder så kan det ju sätta systemet i gungning.
Detta trots att jag hade en helt normal och trygg uppväxt med normalviktiga föräldrar.
Har precis läst en massa böcker men gillade verkligen "du är vad du äter"-boken som är skriven av den engelska programledaren.
Min syster har liknande problem med sin dotter, som nu är 14 år. Hon väger över 100kg. Hon har alltid varit stor har också blivit mobbad av de andra tjejerna i hennes förra skola, viktproblemen bara ökade, i ock md flytten. Hon pratar med en psykolog mm och även soc, är inkopplat för hon får väldiga raseriutbrott för minsta lilla, för hon mår inte bra, tyvärr äter hon väldigt mycket onyttiga saker hela tiden, dvs hon tröstäter.
Ja inte har jag något förslag på problemet, men min syster har nu sökt till något sådant där mat-program på TV.
Jag kan idag se att jag tröståt redan som barn även om det inte rörde sig om stora mängder så kan det ju sätta systemet i gungning.
Detta trots att jag hade en helt normal och trygg uppväxt med normalviktiga föräldrar.
Har precis läst en massa böcker men gillade verkligen "du är vad du äter"-boken som är skriven av den engelska programledaren.