ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

Hmm jag själv har aldrig haft några speciellt ovanliga namn på våra hundar.. ( Queen, Fanny, Nellie, Pajas).. men vet en kompis som döpt sin hund till Gissa.

Ganska kul när folk frågar vad hunden heter och dem får svaret Gissa:D

Jag och kompisen satt och letade konstiga namn på mopsar. Vi hittade tre som vi tyckte var kanon.:laugh: Önskade att jag kommit på dem först:idea: för de passar perfekt på mina hundar. Den som kom på namnen, jag :bow:.

Hundarna hette: 'Ingen Aning', 'Vet Inte' och 'Fattar Inte Något'.:banana::cool:

Hahah Mr. Big :laugh:
Men Lillan va minst i kullen när vi köpte henne, och på hennes stamtavla heter hon "Faundus X-small" haha :D därför blev det lillan!

Jag har en labbe som heter Malin och en schäfer som heter Rosa. Rosa hette Rose-Marie från början, men det gör svärmor med, så det fick bli Rosa istället. :D

Min malletik lyssnar till namnet Jinx, det brukar man få bokstavera både en och två gånger, och folk fattar ändå inte vad hon heter... :cool: Sen tycker jag att det är lite udda smeknamn, "förbannelse" liksom (omplacering, inte jag som valt det)!

En tjej som har en liten lite pincher har döpt henne till Liten.
Tycker det är himla sött.

Min dobbis heter Twilliefaxe, Wille till vardags. Har kommit på det helt själv. Lite klurigt för mor och mormor börjde med på Tw så det tyckte jag skulle gå vidare :)

jag och mormor ska skaffa en dvärgschnauzer. några som har bra tips på namn? :)

En svart schäfer som heter Best... som i odjur. Ger också lite skumma blickar...

Min schäfertik heter Fiddeli. Har än så länge inte mött någon annan hund med det namnet.

Vet en häst som heter Fideli!

Vår Jack Russell Terrier heter Anio's Mumsmums men kallas för Diezel!

PICT3095.jpg

Min vovve heter Sussie. Men min bror hadde en rottis som hette Gayron och nu har han en som heter Takida (omplaceringshund). Andra namn som kanske är lite ovanliga är: Jango (schäfer), Leroy (schäfer), Snygging (vet ej ras), Ida, Singo och Gismo (cavallier), Nöken (Kines)

Grannens schäfer hette Gissa. Det uttalades jissa men det blev komplicerat när folk frågade vad hunden hette. Gissa svarade ägaren och frågeställaren började gissa namn... Det fick bli uttal med G istället. Samma granne hade även en hund som hette Pazta. Och i stallet hade en hästägare en hund som hette Salami. Har heller inte träffat på någon som har en hund som heter Mirage som min hette.

Min förra hund heter Haven.. Det är inte vanligt... :)

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 304
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka