ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

Min ena schäfer skulle döpas på G men såg ut som en nallebjörn som valp. Det blev en Grizzly, till vardags Izze. Vår gamling heter Ylex, inte så vanligt heller, tror jag...

När min hund (pomeranian) skulle döpas skulle det vara nått på N, o dessutom ett låtnamn på engelska, så han fick heta "No more Mr Nice Guy", fast det är ju lite jobbigt att ropa... så det fick bli Elliot till vardags :D

Embla heter våran (eller ja sambons) inte så vanligt kanske.
En bekant har en tik som heter Snuvan:D
Nallo hette schäfern vi hade hemma förut.
Döpt efter ett berg i Kiruna.
Vänner till oss har en hund som heter Dakja.

Senast ändrad:

Vet också en som har en hund som hetet Bitch. De är rätt ovanligt tror jag.
Dock vet jag också en som hete Diva men de är ju lite mer vanligt. Vet en häst med det nament också.

det absolut roligaste amnet jag vet är Vält Mig Valter,min flatuppfödare har många sådana knäppa namn.
Sjäöv har mina hundar hetat:
Sarah
Faith
William
Sheridan
Merlin
Kaiser
Cedric
Andrew
StClair
Gwarro
Riumzeewitz Bawiaan
Aragorn
Willow

Min golden tik hette Water Passion, det har jag inte hört så många andra hundar heta.

Våran andra golden hette Batman, och den vi har nu heter James Milton, inte så ovanliga namn.

Men på söndag så ska jag åka och kolla på en ny golden valp! så jag sitter och fnular på ett
bra namn åt den nu, konstigt nog så ville ingen annan gå med på att döpa den till Silver Pilen. :angel:
så jag får tänka vidare!

haha jaha :p ja se där ^^ trodde det va ett gammalt namn :p som isåfall bara gammlingar hette :p

Haha det är det nog också men. Jag vet inte om det bara är här eller om det är en våg över hela landet men här värkar alla ungar bara få sådana namn som avlidna gamma släktingar haft eller "i bästa" fall Mormoders mors namn eller något :rofl:

Känner till en hund som heter Spermbank i stamtavlan, men som kallas "Sperm" till vardags :crazy:

min amstaff heter vito:D har inte hört det än på en hund iafl.

min kompis havanais heter smultron :)

Såg en greyhound på tv som hette Ring mig sen haha.
Nytt sätt och ragga på kanske

Tror inte att mina hundar har så konstiga namn. Min Jack Russel heter Embla och mina Border collies heter Bamse och Kate. Bamse har jag inte döpt själv. Han hade aldrig hetat så om jag varit inblandad.

Några bekanta till mig har lite kul namn på sina hundar. Ila, Axa, Xo, Doglas, Hilka, Kimbo.

Älskar namn som är lite annorlunda.

Vi har alltid haft hundar i familjen men Embla var den första hunden jag skaffade som var bara min. Döpte henne till Embla eftersom hon var den första. Vet inte varför det blev Kate. Ville bara att min hund skulle heta det. Hade bestämt det flera år i förväg och när uppfödaren frågade vad jag ville regga för namn på hunden kom det självklart Kate.:love:

Mina valpar (jack russel) som är tio dagar gamla ska reggas i skk nu och deras namn blir Asta och Alba.:)

Känner till en hund som heter Spermbank i stamtavlan, men som kallas "Sperm" till vardags :crazy:

Han är jättefin :D

Min pojkväns brors flickväns schäfer heter Klura och det tycker jag är väldigt fint :idea:
Ångrar så att jag inte kunde komma på något tillräckligt fint och annorlunda namn åt min hund, nu är det för sent. Det får bli nästa hund...

Min Jack Russel heter Sally :) kanske inte så ovanligt man ja tkr det är fint. :D

KL
Min kompis hund heter Sexy.. Ni kan tänka er reaktionerna när man kallar in hunden...
En annan hund jag känner heter Kayen

Senast ändrad av en moderator:

min hund heter Lillan och är en rottis :D passande namn eller? :laugh:

Min lillknodd heter Ior och ärligt så har jag aldrig hört det namnet förr på en hund, men vad vet jag? :D
Tycker att det har sin lilla charm.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
724
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 304
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka