ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

*knapplån*

min hund heter Hotpinsch Letter Express i stammtavlan, ganska så knasigt tycker jag. Han är ju inte ens en Pinscher utan en Dvschnauzer.

Till vardags heter han Spike. Det heter däremot vääääääldigt många hundar skulle jag tro. De flesta tror jämt att jag döpt honom efter Spike i Buffy The VAmpire Slayer. Fast det har jag inte, när jag var 10 år hade jag liksom inte upptäckt Buffy än. Om jag hade fått Spike idag hade jag helt klart döpt honom efter Spike i Buffy :love:

*KL*

Har en klasskamrat som har två hundar som heter Dill och Doris, gud vad vi asgarvade när dem ropades in en gång, ropar man det högt och fort så blir det lite knaas :rofl:

Typ såhär:
"Diiiiiil-do-oo -ris"

En kompis vita boxer heter Meck. =P
Min boxer heter Midas,kanske inte så konstigt och ovanligt namn men.
Min andra hund heter Fergie. Folk säjer ofta Forgi. Kallar henne Fögge. :P

Min farfars hund heter Winne, sedan känner jag en som har 2st hundar som heter Peggy och Fido:D
Min pappas smbo har 3st hundar som heter Panther,Cleo och Hedda.

Viket är ovanligast?

Min 5 mån gamla hund heter "Tjocken". Det var meningen att det skulle vara ett till och med början namn, innan jag hämtade honom. Men, han hann liksom att bli "Tjocken". Det roligaste är, att när jag uttalar det här i Norge, så tror många att jag säger det norska ordet för Köket. Kan lova att de stirrar en extra gång på hunden och sedan på mig.

En bekant till en bekant flyttade med sin lilla nordistravare för några år sedan över från Sverige till Norge. Den hette "Tösa mi". Och ni vet väl vad Tösa betyder på norska .... :angel:

ja vet en finnstövare som heter Ceila , syster till min Cindy
har haft en luzernstövare som heter Zeppo i stamtavlan
men kallades Zappo eller Zeppis lite besoende på vad han gjort:D
mamma hade en hund som hette Nicko

Min pvs hund, en drever, heter Ragge och sen hade han en jämthund som hette Barr.
Min pappas hund heter Dexter och min heter Candy at BRD (BRD är förkortningen av kennelnamnet) men kallades för Josie som INGEN kunde säga.
Det blev oftas joysie eller jOOOsi, så numera heter hon Trosan.
Det funkar jäte bra :love:

En ingift släkting tog en omplacering vid namn "Dildo". Det finns barn i huset, så namnet byttes snabbt till "Hildo". Samma människa har (hade?) en katt också, den heter "Supen".

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31