ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

*kl*

Min Nemo hette Urban hos sin förra ägare, inte alltför vanligt ^^

Jag vill döpa min nästa hund till Tiyam :) såå coolt!

Jag TROR att jag har det enda maskingeväret i Sverige... Uzie :D

Min ena hund heter Olympia,kanske inte jätteovanligt eller???
Min andra heter i stamtavlan Nicole´s Playboy men kallas till vardags Totte

Min lillskit heter Húni som betyder björnunge :D

Häxa vet jag en flat som heter
Larsson även detta en flat och dessutom tik
Yra - blandis
Immer - Jk russel

det var dom jag kom på nu:D

KL
Min första hund som jag fick när jag var tio år gammal, hette Chess Georg Formby. Uppfödaren kallade honom för Jojje, som är ett smeknamn på Georg. Jag uppfattade nog inte riktigt j:na för det blev en Jolle (som är en slags båt)

KL

En vän till mig döpte sina chiuauor till Musen och Fittan :crazy:

Mina nuvarande hundar heter Ior o Pippi, båda flattar. Ior bröt sin svans för några år sedan o ni kan ju gissa vad uppfödaren sa när jag ringde o berätta... :angel: Pippi är det många som har skrattat lite åt eftersom jag använder hennes namn när jag skickar henne på markeringar :crazy: Min förra flat kom från Ä-kullen och hette Änter några av bröderna i kullen heter Ärror o Äscape. Jag har även haft en schäfer boende här tillfälligt, eftersom han skulle bli tjänstehund, o han hette Tryck. :)

*kl*
Min mammas schäfer hetter Arja... men kallades Slarva.
Och min onkel hette Adell..

kan inte hjälpa att jag tycker att slarva är dösött...

Min mamma hade en irländsk setter när hon var ung, som hette Slarva. Jag tycker det är fint.
Andra roliga namn:
Skaks - JR på 70-talet som alltid skakade.
Gösta - tax/pudel.
O so fin - dobermann, hon var verkligen fin.
Yran - tax och hon var yr med.
Och så våran gamla fina röda katt - Filsing som var förr i en kalsonglåda.

*kl*

Tiken heter Deetah, men "Dita" till vardags. Kan bli Sita, Lita, Bita från folk som inte hör vad man säger..

Hanen heter McMadness Unbrindled (säg det snabbt 10 gånger), kallas för Duncan från uppfödaren men försvenskat och vardagligt blir det "Danken". Dunken är väl den vanligaste felsägningen.

*KL*

En granne har en hund som heter Gissa

Vi hade ganska kul med det när hunden just kommit hem till dem och min bror frågade vad den hette, han fattade inte på ett bra tag att den hette gissa :rofl:

Våran ena tax heter Kolmurens Gudrun i papperna :p (:eek:)
Hon kallas dock Tootsie :D

Sen har vi haft en riesen som hette Hassanhill's Fleur de Fleures, har inte hört nån till hund som heter så.. Tycker det är fint :) (men jag är rätt svag för, långa konstiga namn som man sen kan hitta på ett kort smeknamn till :angel:)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31