ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

*kl*

Vår första schäfer hetter Jolly, och efter honom kom Harley, Banco och Ino. Även om de två första namnen knappast kan vara ovanliga så har jag iaf aldrig hört andra hundar med samma namn.

En golden jag kände hette Isildur i stamtavlan men kallades för Issy.

Mammas BC hette Noa. Många som trodde att han var en tik när de hörde namnet.

Mammas killes borderterrier heter "My so funny Valentine" (eller nåt liknande) men kallas kort och gott för Valle, vilket ärligt talat passar bättre för en liten herre med lätt underbett.

Min Vita herdehund heter Coby, har bara sett nån annan hund som hetat det :)

Min förra basenji hette M'bwas Frank Fahari of Wasazi Dazzling Image :grin: :angel: kallades förstås Fari, tänk att ropa ovanstående harang i skogen :rofl:

min vita herde tik heter Calibra och min mans heter Astra.
mormors blandras heter chivas.
känner endel ovanliga men kan ju inte avslöja alla,

breakdown's nya ängel heter något ovanligt med :D

min kompis schäfer heter Akta.. Lite smårolig när hon är lös och det kommer folk när kompisen ropar det.

Sjäöv har mina hundar hetat:
Faith
William
Andrew
Willow

God smak! :D

Andrew, Faith och William
russellklump.jpg

Dessutom har jag döpt en valp till Willow... :D

Och i stallet hade en hästägare en hund som hette Salami.

Hehe... för några år sedan var jag i rasthage med mina hundar. Jag stod och pratade när det kom en tredje tjej som skulle gå ut ur hagen med sina hundar. När hon passerade oss tyckte jag att hon sa: "Kom nu Zombie och Salami". Det var ju rätt ovanliga namn!

Mina egna nuvarande hundar heter Dharma, Myrten, Ask och Mode. Tror inte något av namnen är jättevanligt. Tidigare har jag haft Fredman och Phaedra. Alla dessa är cocker spaniels. Våra borzoier har hetat Cindra och Caspian (det var INNAN filmen gjorde detta namn till ett poppis-namn) och den nuvarande heter Lishka. Vår komondor hette Daphne.

Med undantag av Cindra är alla namnen tagna från mytologiska och litterära figurer. Tja - Dharma är ju en TV-seriekaraktär då.

Såg nu listan över vilka som ska vara med på Polis SM

spårhundgruppen:
66 Staffan Jönsson, Sennivikens Dildo, Gävleborg

*kl*

Vår första schäfer hetter Jolly, och efter honom kom Harley, Banco och Ino. Även om de två första namnen knappast kan vara ovanliga så har jag iaf aldrig hört andra hundar med samma namn.

.

Förutom MrsScabtrees hund här på forumet då?

*kl*

Min rotta hette i stamtavlan Funsaaek och syrran Glimma...
En kompis hundar hette Ayla och Aruscha.
Känt en annan vid namn Fläkta.

Har en hund som heter Aeglos (Snötörne, den blomma som växer på konungarnas gravar i Tolkiens Midgård) men kallas Mouchie (som mouche, en skönhetsfläck alltså).

En annan heter Tequila, henne är det kul att gå och ropa efter :angel:

Brorsans hund heter Niggo på pappret:crazy:

Han hörde som tur var fel när han köpte honom och trodde han hette Viggo, vilket han nu kallas!:D

Jag tror inte att Alabama är så vanligt heller faktiskt... jag tror inte att min "lilla" rottisdam är ensam om namnet men åtminstone här i Sverige har jag inte stött på nån annan :D

Vet också en som har en hund som hetet Bitch. De är rätt ovanligt tror jag.

Bitch är inte ovanligt i de här trakterna i alla fall. Jag vet minst fyra stycken med det namnet.

Den som bär det bäst är en kolsvart liten chihuahuablandning som sätter alla andra hundar, oavsett storlek, duktigt på plats :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 302
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka