ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

Våran ena tax heter Kolmurens Gudrun i papperna :p (:eek:)
Hon kallas dock Tootsie :D

Sen har vi haft en riesen som hette Hassanhill's Fleur de Fleures, har inte hört nån till hund som heter så.. Tycker det är fint :) (men jag är rätt svag för, långa konstiga namn som man sen kan hitta på ett kort smeknamn till :angel:)

Tillägger att riesentiken kallades Ayla, något som mina kompisar hade väldigt svårt att uttala.. Blev oftast "Alja" :p (jag fattade inte vad som var så svårt, "Aj-la" :p)

Våran andra tax som vi har nu heter Belizzima (kallas Bella).

Kom på en till; Driva, en tax. Rätt passande, om hon gjorde det dvs!

Våra grannar har lite udda namn på sina drevrar, Elva, Surra och Åka :p

En annan granne hade en Frallan.

Senast ändrad av en moderator:

Hade en schäfer som hette Speja :laugh: Jag har en vän som döper sina hundar..eller ja alla djur hon har till gamla namn..det är bla Gösta, Alma, Astrid, Doris :D

jag hade en schäferhane som hette Brimer. har inte träffat nån med det namnet. Min nuvarande schäfertik heter Frozza. har faktiskt inte träffat någon med det namnet heller.

Min schäfervalp heter Önska i stamtavlan. Men till vardags blir det Piraya. Valparna skulle döpas på Ö, och jag har alltid Önskat mig en schäfer. :P

Min kusins rottis heter Gissa. Den ni... Hehe.

min kompis jrt-blandning heter Busan. Hennes pojkvän har en amstaff som heter Heineken. Deras hamster heter tuborg :P

vår förra granne hade en dv pincher som heter Maffia det var sjukt gulligt :P
dom hade ett litet bling-halsband där det stod Maffia på :)

Har en hund här på kvateret som heter sig-britt och ägare ropar sig-britt vid inkallning och dylikt:angel:

Min tik heter Kirsty (uttalas på engelska, alltså inte som idol-dommaren), får alltid upprepa namnet tre gånger, speciellt för äldre, sen slutar det med att de säger "Ja, KERSTIN!" *suck*

Har en hund här på kvateret som heter sig-britt och ägare ropar sig-britt vid inkallning och dylikt:angel:

Här finns det både en Doris och en Birgitta.:D Den förra är en korsning labrador /Tax :crazy: den andra en engelsk bulldogg. Våran egen hund heter egentligen Jurig men ingen av oss kunde ens komma på ett smeknamn som var i närheten så numera heter han Jack.:bow:

Tycker våra hundar har lite ovanliga namn:

Min lilla hund, som tyvärr gått bort nu, hette Viska.

Har aldrig hört någon annan hund med det namnet, men det är det vackraste namn jag vet. Hennes namn var bestämt redan två år innan hon föddes, har alltid velat ha en liten Viska...

Hennes dotter heter Yrsa, även det ganska ovanligt.

Fullständiga namn på dem är Wildbirds Whisperin Wind och Wildbirds Yrsa Yrväder. Bägge är tollare.

/

Susanne

Min pappas grannes hund heter Schinka (stavning?)... hunden är nån sån där rysk varghund - stor som ett hus. Men det är iaf en trevlig tik som gärna vill busa med min dvärgschnauzerhane - han är lite skeptisk...

Varje gång min sambo ser den säger han: "titta där är den där skinka". :o Hur svårt kan det vara? :D

En bekant till mig har precis köpt en Jättesöt shäfer valp som heter Urbo. Tyckte det var ganska ovanligt :p

vår förra granne hade en dv pincher som heter Maffia det var sjukt gulligt :P
dom hade ett litet bling-halsband där det stod Maffia på :)

Det ska jag döpa min nästa hund till! :idea: När nån är dum är det bara att säga:

"Bråkar du med mig skickar jag Maffian efter dig!" :D

*kl*
Mina jack russels heter Shelby och Urkel. Shelby brukar ha folk ha svårt för att höra/uttala så det händer att jag får upprepa det några gånger.

En före detta granne till mig ahde två hundar var av den ena hette Sexy. Vet inte hur det stavades med det lät roligt när hunden inte gjorde som hon ville och hon ältade om att Sexy skulle sluta, Sexy skulle skärpa sig, Sexy skulle dittan och dattan.:D

Mormor och morfar hade förut en liten hund som hette Alarm. Och folk reagerade nog allt när de var ute och ropade "Alarm!" :banana:

Träffade för ett tag sedan en tävlings hund (drag hund) som hete Jesus..
Kan själv tänka mig när han går i led -Men Jesus för Faaaaan-

Min hund heter Pascha, har inte mött någon annan hund som heter det men däremot häst x)

Min hund heter Ipod.
Många tycker det är häftigt..
och ja, han är ju modern iaf :angel:

Min hund heter Driva i kennelnamnet, och hon är inte ens nån jakthund :p Tror det var för att systern hette Diva och att valparna brukade ligga och sova i en stor hög, en "driva".

Hon heter ju Muffin som tilltalsnamn, betydligt pluttinuttigare ;) Nästan alla nya människor tror att hon heter Muffins med ett s på slutet. Jag fattar inte hur man kan tycka det namnet är svårt. Dom flesta kallar väl ändå kakan för "en muffin" "flera muffins"? Min hund är liksom bara en hund, då har man ju inget s på slutet :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka