ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

En "vän" till mig har en tik vid namn Bitch. Folk brukar tydligen reagera vid det namnet ;)

Du har kanske lite problem med att få folk att förstå vad din hund egentligen heter också? Folk vill gärna säga "Grimma" till min hund :crazy:

Kan tänka mig att ett par undrar varför din heter "Berätta":rofl:

:D skojar du eller..
-"vad heter hunden?"
-"Beretta..."
efter en stunds tystnad -" ehh berätta vaddå?:confused::confused:?"

Min kompis kunde inte komma på ett bra hundnamn till sin stora svarta tik. Jag föreslog Vizla och det heter hon nu! Jag gillar det namnet:D

Min fasters colliesar är döpta efter laxfiskeställen, River Spey, River Dee och River Chin. Gissa vad hennes makes hobby är;)

Min älskade häst heter Walther, det är inte heller helt vanligt.. MIn kompis häst heter Folke!

Senast ändrad:

Min schäfer heter Hekta.

Vet inte om det är vanligt eller inte, men när jag var inne på bussgods med henne för ett tag sedan och hämtade ut ett paket, så frågade de 'vad heter vargen? Och säg inte att Hector eller Devil nu!' och då sa jag 'hekta', svaret blev 'vem ska du häkta?' :D

Min kompis kunde inte komma på ett bra hundnamn till sin stora svarta tik. Jag föreslog Vizla och det heter hon nu! Jag gillar det namnet:D

Min fasters colliesar är döpta efter laxfiskeställen, River Spey, River Dee och River Chin. Gissa vad hennes makes hobby är;)

Min älskade häst heter Walther, det är inte heller helt vanligt.. MIn kompis häst heter Folke!

Kan det vara en GD som du föreslog det namnet till?

Jag vill verkligen ha ett namn som ingen annan hund har. :banana:
När jag fick min Lapske så hette han Aiolos (efter en grekisk vindgud) i stamtavlan,
men jag tyckte han såg ut som en Narmo (betyder varg på alviska:love:).

Narmo19.jpg

Som jag såg i tidigare inlägg så var det några som hade problem med att folk hörde vad de sa för namn, jag ljuger inte när jag säger att det är 2 st som har haft rätt på en gång när jag sagt hans namn (under de snart 5 år jag haft honom). Min mormor kallade honom för Jarmo eller Jago i flera år :D

När jag senast letade valp fastnade jag för en liten kille som heter Dorian i stamtavlan,
vet jag heller ingen hund som heter och han hade definitivt fått behålla det om han hade flyttat hem till mig :D

Omplacerade du den hunden? Vet en kille som tog en terv med det namnet....

Stämmer bra det,han skulle egentligen köpt en valp utav mig men denna tiken och P. hittade varandra och den tiken funkade inte alls med mina andra tikar.
Hon fick en kull hos mig,tjuvparad...Lång story om det..:devil: Jag visste tyvärr inte om det förräns sent i dräktigheten..:mad:

Senast ändrad:

Vår Golden Retriver heter Polarn Pär (inte så konstigt tror jag:angel:) men kommer fortfarande ihåg att hans syster hette Hönan Agda, Vet dock ej om hon lever längre hon borde bli 11 i år...

Har även en Border Collie som heter Nisses Jake men vi kallar honom jack och min egen vovve som är en Blandras och heter Majsan

Vi hade en hund då jag var liten som hette hmm Maruschka? Har ingen aning hur de stavas, vet bara att de stavades på ett knepigt vis. Inte så vanligt vad jag vet.

Vi har också haft en hund som hette Tussa, utan N alltså. Vet inte om de är så jätteovanligt.

Våran nuvarande hund heter Chiquita, inte så ovanligt men vet då ingen annan hund som hete så iallfall :)

jag har en hund som heter karl alfred :angel:

När jag köpte min förra schäfer hade uppfödaren kommit till sin O-kull. Lite svårt tydligen, för min valp hette Oj då!
Till vardags hette hon Sascha.

kl

Våran ena hund heter Flareswoop :D Blev lite komplicerat att säga det, så hon kallas Kiro (vilket verkar få alla att tro att hon är en han, till och med veterinären som tog hand om henne i helgen :angel:)

*KL*

En grannes springel heter Smila. En bekant hade en mellanpudelel som hette Frågen.
-Vad heter hunden ?
-Fråg 'en..... (dialektalt för fråga honom)

Våran första hund hette Ludmilla :crazy:

Har själv aldrig hört någon annan hund med det namnet :p

Jag vet en valp som heter något efter en ökänd utländsk maffialedare, men minns inte vad. A något.. Arkan kan det vara.
Jag vet inte säkert.
En pytteliten Jack russel är det i alla fall..

Min hund heter Kent i stamtavlan :crazy: :angel: Jag tycker de kunde valt nåt roligare.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 303
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka