ovanligaste hundnamnen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 168
  • Visningar Visningar 23 722
Sv: ovanligaste hundnamnen

Den här sötnosen bär namnet Zynni:

2244770522_b4a8662ff3.jpg

De flesta hör fel, och tror att hon heter Sydney eller Cindy....

Zynni var ett fint namn :D annorlunda.

*KL*

Min foderhund heter Zhisky, det har jag aldrig hört förut.

Min Rottishane hette Fido.:love:
Mina andra har haft namn som Gamma, Flamma och Bumsa.

Vet en jakthund som heter Fjollan:p

Zynni var ett fint namn :D annorlunda.
Hon heter Zynda i stamtavlan, men när jag skulle berätta för mina kompisar vad min blivande valp hette sa jag Slyna istället... :o :angel: så jag fick raskt komma på ett smeknamn, vilket blev Zynni :D

Mina schäferkillar är döpta efter hockeystjärnor - den gamle hette Gretzky och det var illa nog, ingen uppfattade vad man sa att hunden hette. Min nuvarande schäfer heter Tretjak, och nästan INGEN verkar vara så gammal som jag är och minnas den gamle målvakten:D

Med rottis tiken tog det stopp med hockeynamnen - hittade inga kvinnliga hockeystjärnor med namn som passade!

Kl

Och vår lilla tös heter Yda.
Har inte hört det tidigare, eller senare heller för den delen.
Vi ville ha något ovanligt, och det var det enda vi kom överens om :D

Ipod, Dacke och Falco har vi här hemma. Ipod har jag inte hört på någon hund förr, och Dacke och Falco är väl inte det vanligaste heller..

En kompis till en kompis här i stan hade en Amstaff som hette Attack. Till saken hör att killen är JÄTTEstor, typ anabolaupp-pumpad... Tror ni man blev lite nervös när man satt på fest med honom första gången man träffar honom och så helt plötsligt börjar han ropa på hunden ganska barskt? :angel:

Sen visade det sej att både hund och ägare är ursnälla innerst inne :grin:

Våran vovve heter Duke of Love( hertigen av kärlek)...mycket vackert namn som även passar in på vovven (ståtlig whipp som han är:d)

En hund som är död nu...Fisen, mindre charmigt:D

vårat nyförvärv heter kenija en jätteglad och busig tjej. :love:

våran gamla hund som tyvärr dog alldeles för ung hette Nize, men kallades ofta för fis eller fisen. *sakna*

Våran vovve heter Duke of Love( hertigen av kärlek)...mycket vackert namn som även passar in på vovven (ståtlig whipp som han är:d)

En hund som är död nu...Fisen, mindre charmigt:D

Kallade du din hund Duke of love? Det var synnerligen ovanligt och måste varit jobbigt att säga hela tiden? :D:o

En Ilska har en bekant till mig ägt, tycker det är snärtigt och bra. Ovanligaste, svår fråga.. En annan kompis hade en Seika, tror hon hittade på namnet själv.

Vet 2 tervar som heter Ilska!

*kl*
Finns säkert hur många som helst... men jag har inte hört nån annan kalla sin hund för Beretta iaf:D
sen har vi ju Bråka:love: som jag inte heller hört nån annan heta

fast lite jobbigt o ropa alla gånger:p har en tendens o bli allt från bettan till bet-bet til brettanbettan:p

fast lite jobbigt o ropa alla gånger:p har en tendens o bli allt från bettan till bet-bet til brettanbettan:p

Du har kanske lite problem med att få folk att förstå vad din hund egentligen heter också? Folk vill gärna säga "Grimma" till min hund :crazy:

Kan tänka mig att ett par undrar varför din heter "Berätta":rofl:

En "schäfer-uppfödare" döpte valparna i en kull till Attack, Killer, Kamikaze, Weapon och Bitch. Lite insnöat, tyckte jag - men Attack var en jättetrevlig hund som bodde i vårt område.

Har träffat jakthundarna Speja, Spana och Spåra.

Min ena schäfer skulle döpas på G men såg ut som en nallebjörn som valp. Det blev en Grizzly, till vardags Izze. Vår gamling heter Ylex, inte så vanligt heller, tror jag...

*kl*

Min tik heter Gobbi.. Mammas York tik heter Bibbis. Min äldsta schäfer heter Iko. Tror nog att det är rätt ovanliga namn, jag har då aldrig hört ngn med dessa namn.:D

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 707
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 304
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka