Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför inte köra hunden till hundstallet och låta dem placera ut hunden i rätt hem i lugn och ro ist för att försöka klämma ut en slant i ren panik?

Dessutom, vad hjälper det att hunden är borta? Det kommer ju ta evigheter innan hemmet blir någorlunda kvalsterfritt efter hunden.
Tankeförmågan var nog inte på topp där heller. Annonsen försvann förstås efter att ha blivit bombad med folk som var arga och folk som informerade om det där med sanering, hundhem osv. Var nog ingen som sa "jag tar den!"

Varför inte köra hunden till hundstallet och låta dem placera ut hunden i rätt hem i lugn och ro ist för att försöka klämma ut en slant i ren panik?

Dessutom, vad hjälper det att hunden är borta? Det kommer ju ta evigheter innan hemmet blir någorlunda kvalsterfritt efter hunden.
Men sådärja, hunden är såld :mad:

Den här dök upp i en grupp. få vänner och inga ens i närheten av den lokala säljgrupp hon annonserar i. Skumt.
JXXXica Bergsxxöm

Yorkie valpar
GRATIS
för bra hem till mycket bra pris
hem utbildade
Friska med alla dokument
13 veckor gamla
skicka mig ett personligt meddelande för mer information och bilder

Det här med ögon har inte jag koll på. Vad menas med att det på avelsdata står, Katarakt, partiell cortex främre Y-söm, måttlig ärftlig.? Det står också
främre Y-sömskatarakt
PPM, iris-iris, lindrig.
Rasen är flatcoated retriever. Är det lämpligt att avla på den hunden?

Det här med ögon har inte jag koll på. Vad menas med att det på avelsdata står, Katarakt, partiell cortex främre Y-söm, måttlig ärftlig.? Det står också
främre Y-sömskatarakt
PPM, iris-iris, lindrig.
Rasen är flatcoated retriever. Är det lämpligt att avla på den hunden?

Det finns mycket info på SKKs sida om de olika ögondiagnoserna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
159 000
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 641
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar