Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
okej =( det var farmor till valparna. På pappan står det Katarakt, partiell cortex främre Y-söm, lindrig. Ärftlig. Mamman har Distichiasis om jag har förstått det rätt så är det felväxande ögonhår. Det är väl en defekt som man inte vill avla vidare på?
Eller så byter man ras...
(Corgivalpar brukar mest vara fluffiga, något morgontrötta, och snälla )
Hör inte till ämnet i och för sig, men jag kommer aldrig, aldrig, aldrig fråga efter rasförslag på facebook.
Nääääääääääääääääääääääää!Det här med ögon har inte jag koll på. Vad menas med att det på avelsdata står, Katarakt, partiell cortex främre Y-söm, måttlig ärftlig.? Det står också
främre Y-sömskatarakt
PPM, iris-iris, lindrig.
Rasen är flatcoated retriever. Är det lämpligt att avla på den hunden?
*överväger direkt byte till corgi*
*har just nu 8-veckorsvalpar hemma där första åker idag och idag på morgonen var de BILLIGA*
*tackar gud att det inte är en leonbergerkull...*
*konstaterar att även sambon var på rea i morse när han stack in huvudet till valparna = hysterisk glädje, och konstaterade att "fy vad det är stökigt här det är kiss överallt och nu springer de runt i det också" och sedan stängde om besvikna, då även ylande, valpar*
*varför slutade jag med guldhamstrar..?*
Hahaha men eller hur!
"Vi vill ha en trevlig familjehund som inte skäller överdrivet mycket eller kräver massor av aktivitet."
"Aussie! Jag tränar x, y, z osv med min och hon är såååå underbar och lugn och fin!"
"*17 förslag på olika spetsar*"
"Schäfer! Min älskar att slappa i soffan "
"Rottweiler"
"Pumi! Lagom stor och fäller inte! "
Hahaha men eller hur!
"Vi vill ha en trevlig familjehund som inte skäller överdrivet mycket eller kräver massor av aktivitet."
"Aussie! Jag tränar x, y, z osv med min och hon är såååå underbar och lugn och fin!"
"Rottweiler"
Hahaha men eller hur!
"Rottweiler"
Man blir ju sugen på att skicka iväg frågan på FB bara för att de vad för tokiga förslag de kan komma påGuuuuud alla dessa rastips på FB det ena värre än det andra.
Det efterfrågas en ras som kan vara lös och vara med i stallet utan problem, som man kan köra lite agility med, men som inte har bågoy problem med att vara soffhund ibland och som ska säga till skumma typer att inte komma nära.
TS själv velat mellan tollare, schäfer och staffarna
Det rekommenderas raser hejvilt, allt mellan tax till pudel till wolfdog till rottis till bordercollie.
Guuuuud alla dessa rastips på FB det ena värre än det andra.
Det efterfrågas en ras som kan vara lös och vara med i stallet utan problem, som man kan köra lite agility med, men som inte har bågoy problem med att vara soffhund ibland och som ska säga till skumma typer att inte komma nära.
TS själv velat mellan tollare, schäfer och staffarna
Det rekommenderas raser hejvilt, allt mellan tax till pudel till wolfdog till rottis till bordercollie.
Det som är så kul Jag frågade ju åt min kompis och beskrev hennes ras till punkt och pricka utan att nämna rasnamn. (Bedlingtonterrier). För hon vill ha en hund med de egenskaperna men ville ha förslag på en till ras som matchar dem.Hör inte till ämnet i och för sig, men jag kommer aldrig, aldrig, aldrig fråga efter rasförslag på facebook.
Jag frågade om tips på ras för ett par år sedan. Skrev att schäfer var "min" ras men att det inte passade med en så aktiv hund just då. Fick förslag på malle....