Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och 5 veckors åldern är väl ingenting - om två veckor sitter dom och gråter bittert över den sista veckan innan någon av den förhoppningsvis flyttar till nytt hem och sen gråter dom ännu mer och sliter sitt hår för att alla inte blir sålda och veckorna går......och valparna är rent ut sagt skitvidriga att ha i ett hem :angel:

Eller hur!
Värre är det när valparna börjar skrika kl 5 på morgonen, och man kliver ut i köket för att möta 10 ylande huliganer och ett virrvarr av sönderstrimlade tidningar och bajs. Eventuellt har de rivit loss en stor bit utav tapeten också. In i hagen för att sysselsätta dem medans maten blir klar, och då sitter två i vars en stortå, tre kampar loss stora tussar av ens hår, fyra sliter sönder din tröja, och den sista satsar all energi åt att bita dig jättehårt i näsan... Och redan här känner jag att jag inte riktigt kan återge den rätta känslan. :D

Eller hur!
Värre är det när valparna börjar skrika kl 5 på morgonen, och man kliver ut i köket för att möta 10 ylande huliganer och ett virrvarr av sönderstrimlade tidningar och bajs. Eventuellt har de rivit loss en stor bit utav tapeten också. In i hagen för att sysselsätta dem medans maten blir klar, och då sitter två i vars en stortå, tre kampar loss stora tussar av ens hår, fyra sliter sönder din tröja, och den sista satsar all energi åt att bita dig jättehårt i näsan... Och redan här känner jag att jag inte riktigt kan återge den rätta känslan. :D
Som erfaren uppfödare har man då frukosten i kylen så man värmer lite välling i mikron och häller på för att servera pronto,sen tar man sitt kaffe o går någon annanstans :idea:

Jag har ju det när dom blir runt 6v + att jag har hundrum inne där jag kan stänga dörren och morgonfika utan lukt o skrik.:D
I den åldern bor mina valpar i mitt kök - jag har bara 2 r o k ;) Morgonkaffet fixas med berått mod med ett gäng heelervalpar som sitter fas med tänderna i vardera hälsenan och släpas efter.
men först ska man ta sig dom två metrarna till diskbänken, vilket innebär att alla valparna har gjort morgontoan precis där jag ska kliva in och givetvis blir alla galet lyckliga när jag kommer, så dom kutar mot mig.....mitt upp i alltihopa....... Sen ska man snabbt försöka få väck dom, så det går att städa undan äckelpäckel samtidigt som man försöker fixa käk åt dom och mitt i allt även morgonpussa allihopa :love::rofl::rofl::rofl: Men är vädret okej så tidigt på morgonen så åker alla ut omedelbums, så jag får städa i lugn och ro.....annars öppnar jag dörren in till min pyttelilla tvättstuga och hivar in några nytvättade leksaker där, så tror dom att dom får något nytt och blir upptagna med slagsmål om grejerna ;)

Så där var mina shar-pei valpar ;) Dom kom mest bara lullandes sömniga och pussades lugnt :D Mina heelervalpar däremot......ett gäng vilda tasmanska pungjävlar :nailbiting:

Det är bara såna valpar jag träffar. Ale och hennes syskon var som ett gäng pitbull/grävlingskorsningar med inslag av häftapparat. Titta på dessa ödmjuka, avslappnade små skitgrisar som ögonblicket efter rök ihop över resursen (uppfödarens fötter med tillhörande foppatofflor)
1526299_10152821667928666_408472433256414305_n.jpg

Eller hur!
Haha...och nu börjar de slåss också. På dygnets alla möjliga timmar. Det hörs!!!
Hoppas de är många :devil:

Då åkte våra två ut i hundstallet:D

Springer spaniel x wolfdog x vorsteh valpar uppe på blocket :wtf::banghead:
"Unika blandras valpar samt hanhunden bor granne med tiken"

Unika blandras valpar?! Står ingenting om någon tjuvparning så antar den vart medveten. Blir rent sagt förbannad på folk som ska para hej vilt och försöka få fram vad dom tycker är något unikt! Vedervärdigt skulle jag säga!

Läser ett rop på hjälp i en fb-grupp. De misstänker att hunden på 8 månader har ADHD och undrar vad man kan göra.

Hunden är en mix av Schäfer/Husky och motionen består av att den jagar ljudet av ett Air softgun på helgerna då husse har tid :meh:

Jag har försökt lämna ett positivt och pedagogiskt svar även om jag helst ville skriva :banghead:

Läser ett rop på hjälp i en fb-grupp. De misstänker att hunden på 8 månader har ADHD och undrar vad man kan göra.

Hunden är en mix av Schäfer/Husky och motionen består av att den jagar ljudet av ett Air softgun på helgerna då husse har tid :meh:

Jag har försökt lämna ett positivt och pedagogiskt svar även om jag helst ville skriva :banghead:

Såg också det inlägget och gick sönder lite inombords. Stackars hund, inte konstigt om den har mycket energi.

Kvinnan själv verkar dock vara helt öppen för att det är bäst att omplacera, men sambon verkar inte alls inne på det spåret.

Oseriös avel och ännu mer oseriösa köpare. Dagens upprop på Facebook

AKUT!!!!
Vi får in en inneboende imorgon som är jätte allergisk mot hundar
Lana 4 år blandras på amstaff/pitbull och engelskbulldogg pris: 1500kr

Oseriös avel och ännu mer oseriösa köpare. Dagens upprop på Facebook

AKUT!!!!
Vi får in en inneboende imorgon som är jätte allergisk mot hundar
Lana 4 år blandras på amstaff/pitbull och engelskbulldogg pris: 1500kr

Varför inte köra hunden till hundstallet och låta dem placera ut hunden i rätt hem i lugn och ro ist för att försöka klämma ut en slant i ren panik?

Dessutom, vad hjälper det att hunden är borta? Det kommer ju ta evigheter innan hemmet blir någorlunda kvalsterfritt efter hunden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
159 000
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 641
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar