Känner att jag bara ler och med tanke på att dom har det värsta att se fram emot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner att jag bara ler och med tanke på att dom har det värsta att se fram emot.
Och 5 veckors åldern är väl ingenting - om två veckor sitter dom och gråter bittert över den sista veckan innan någon av den förhoppningsvis flyttar till nytt hem och sen gråter dom ännu mer och sliter sitt hår för att alla inte blir sålda och veckorna går......och valparna är rent ut sagt skitvidriga att ha i ett hem
Som erfaren uppfödare har man då frukosten i kylen så man värmer lite välling i mikron och häller på för att servera pronto,sen tar man sitt kaffe o går någon annanstansEller hur!
Värre är det när valparna börjar skrika kl 5 på morgonen, och man kliver ut i köket för att möta 10 ylande huliganer och ett virrvarr av sönderstrimlade tidningar och bajs. Eventuellt har de rivit loss en stor bit utav tapeten också. In i hagen för att sysselsätta dem medans maten blir klar, och då sitter två i vars en stortå, tre kampar loss stora tussar av ens hår, fyra sliter sönder din tröja, och den sista satsar all energi åt att bita dig jättehårt i näsan... Och redan här känner jag att jag inte riktigt kan återge den rätta känslan.
Eller så har man dem UTESom erfaren uppfödare har man då frukosten i kylen så man värmer lite välling i mikron och häller på för att servera pronto,sen tar man sitt kaffe o går någon annanstans
Jag har ju det när dom blir runt 6v + att jag har hundrum inne där jag kan stänga dörren och morgonfika utan lukt o skrik.Eller så har man dem UTE
Som erfaren uppfödare har man då frukosten i kylen så man värmer lite välling i mikron och häller på för att servera pronto,sen tar man sitt kaffe o går någon annanstans
Det där låter som en lögnEller så byter man ras...
(Corgivalpar brukar mest vara fluffiga, något morgontrötta, och snälla )
Nej som tur inte, en mycket mer vanligare ras av vallhundstyp. Som tur är Kooikeruppfödarna ganska noga med mentaliteten, inavelsgraden och sjukdomar.Kooiker?
I den åldern bor mina valpar i mitt kök - jag har bara 2 r o k Morgonkaffet fixas med berått mod med ett gäng heelervalpar som sitter fas med tänderna i vardera hälsenan och släpas efter.Jag har ju det när dom blir runt 6v + att jag har hundrum inne där jag kan stänga dörren och morgonfika utan lukt o skrik.
Så där var mina shar-pei valpar Dom kom mest bara lullandes sömniga och pussades lugnt Mina heelervalpar däremot......ett gäng vilda tasmanska pungjävlarDet där låter som en lögn
Så där var mina shar-pei valpar Dom kom mest bara lullandes sömniga och pussades lugnt Mina heelervalpar däremot......ett gäng vilda tasmanska pungjävlar
Phjuuu (hemskt oavsett!)Nej som tur inte, en mycket mer vanligare ras av vallhundstyp. Som tur är Kooikeruppfödarna ganska noga med mentaliteten, inavelsgraden och sjukdomar.
Haha...och nu börjar de slåss också. På dygnets alla möjliga timmar. Det hörs!!!Eller hur!
Värre är det när valparna börjar skrika kl 5 på morgonen, och man kliver ut i köket för att möta 10 ylande huliganer och ett virrvarr av sönderstrimlade tidningar och bajs. Eventuellt har de rivit loss en stor bit utav tapeten också. In i hagen för att sysselsätta dem medans maten blir klar, och då sitter två i vars en stortå, tre kampar loss stora tussar av ens hår, fyra sliter sönder din tröja, och den sista satsar all energi åt att bita dig jättehårt i näsan... Och redan här känner jag att jag inte riktigt kan återge den rätta känslan.
Eller så byter man ras...
(Corgivalpar brukar mest vara fluffiga, något morgontrötta, och snälla )
Det där låter som en lögn
Läser ett rop på hjälp i en fb-grupp. De misstänker att hunden på 8 månader har ADHD och undrar vad man kan göra.
Hunden är en mix av Schäfer/Husky och motionen består av att den jagar ljudet av ett Air softgun på helgerna då husse har tid
Jag har försökt lämna ett positivt och pedagogiskt svar även om jag helst ville skriva
Kvinnan själv verkar dock vara helt öppen för att det är bäst att omplacera, men sambon verkar inte alls inne på det spåret.Läser ett rop på hjälp i en fb-grupp. De misstänker att hunden på 8 månader har ADHD och undrar vad man kan göra.
Hunden är en mix av Schäfer/Husky och motionen består av att den jagar ljudet av ett Air softgun på helgerna då husse har tid
Jag har försökt lämna ett positivt och pedagogiskt svar även om jag helst ville skriva
Oseriös avel och ännu mer oseriösa köpare. Dagens upprop på Facebook
AKUT!!!!
Vi får in en inneboende imorgon som är jätte allergisk mot hundar
Lana 4 år blandras på amstaff/pitbull och engelskbulldogg pris: 1500kr