Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att kunna avgöra potentialen på ett så ungt huvud får man verkligen vara riktigt kunnig på rasen.
Jag har svårt att tro att så många Bully-experter sitter och fyndar på Blocket.
Vad gör ens så "fina" hundar på Blocket? Varför förmedlas inte dessa superkullar inom rasens olika forum som andra raser :cautious:
Ja du, men dom priserna med dom tar så borde dom verkligen ha köpare som verkligen är intresserade av rasen och inte kreti och pleti.....fast dom sistnämnda kanske är lättare att få tag i.

Nån som sett en pocket padda i verkligheten någon gång? Borde väl finnas åtminstone ett 50-tal 'hundar' i Sverige vid det här laget. Tänkte om någon kunde avge rapport om vad för typ av köpare dessa paddor lockar till sig.

Nån som sett en pocket padda i verkligheten någon gång? Borde väl finnas åtminstone ett 50-tal 'hundar' i Sverige vid det här laget. Tänkte om någon kunde avge rapport om vad för typ av köpare dessa paddor lockar till sig.
Ska vi gissa? Utlänningar (typ rinkeby/Tensta boende) ,kriminella svenskar med för liten kuk.

Ska vi gissa? Utlänningar (typ rinkeby/Tensta boende) ,kriminella svenskar med för liten kuk.
Jag skulle nog mer tolka det som en kukstabiliserare, finns ju inget med dem som är läskigt nog att akta sig för som med ouppfostrade shitbulls. De är inte stora nog att skrämma slag på folk och därmed inge rädsla i omgivningen och förlänga kuken några centimeter. De är bara fula och orörliga, så kukstabiliserare, den blir varken längre eller bredare, om något så kortare.

Jag har faktiskt mött en :meh: Dock en som såg lite "sundare" ut än flertalet man ser på bilder - denna hade i alla fall normalt framställ, men såg ut som en engelsk staff på anabola :nailbiting: Ägaren kom med den och en högbent amstaff/pitbull av något slag. Ingen aning om ifall dom bor här i området, för har inte sett dom igen - men detta område är ett mecka annars för denna typen av hundar.

Träffat ett gäng American Bulldoggs men det verkar inte vara samma som American Bully för förstnämnda har mycket längre ben och smäckrare kropp.

Träffat ett gäng American Bulldoggs men det verkar inte vara samma som American Bully för förstnämnda har mycket längre ben och smäckrare kropp.
Ambull är en egen ras, de kommer i lite olika former. De jag träffat påminner mycket om Dogo Argentino, slimmade, musklade o väldigt atletiskt byggda.
På forntiden när forumet "Aktiv Hund" (fd forum på Västerviks BHK) existerade så fanns en användare som födde upp sådana. Blocky Bulldoggs. Han tävlade IPO o Mondioring på kontinenten med sina hundar.
Bullys är en helt annan typ av hund, de ser ut som paddor på anabola.

Jag tror det var @Migo som lade upp ett kollage med de olika bullyvarianterna, eller var det @russinbulle ?

Ambull är en egen ras, de kommer i lite olika former. De jag träffat påminner mycket om Dogo Argentino, slimmade, musklade o väldigt atletiskt byggda.
På forntiden när forumet "Aktiv Hund" (fd forum på Västerviks BHK) existerade så fanns en användare som födde upp sådana. Blocky Bulldoggs. Han tävlade IPO o Mondioring på kontinenten med sina hundar.

Jag tror det var @Migo som lade upp ett kollage med de olika bullyvarianterna, eller var det @russinbulle ?

Bullys är vidriga :yuck:
Verkar vara liten blandad kompott bland de American Bulldoggs jag träffat. En del trevliga och andra har varit ohanterbara monster :eek:
Har bara träffat dom i mitt yrke.

Det var nog jag - ett tecknat collage om storlekar och fronter. Har ingen aning om däremot om vart jag hittade det :)
Ungefär så här så den ut som jag träffade på....typ staff på anabola. Japp, även den hade kuperade öron, så troligtvis (förhoppningsvis) import
1396748440389

Jag har träffat på tre personer med Bully. En uppfödare som föder upp faktiskt relativt fina Bullys. Mer lika en blandning av Amstaffen och Ambullen - de var atletiska och såg rätt sunda ut. Riktigt trevliga hundar, träffade två st genom jobbet. Hon var en person typ som mig. Kvinna i 35 årsåldern och normal.
Den andra personen var en rätt normal familj. Hunden var en variant som såg ut som en grövre amstaff men ändå hyffsat atletsik. Större och mer musklad bara men normal exteriör.
Den tredje personen hade en padda/staffe på anabola. Riktigt ful. En sk pocket. Den personen var en för mig typisk person som vill äga kamphundsliknande ras för att det är coolt och för att se tuff ut. Tatuerad, dålig attityd och klär sig på ett speciellt vis. Ja nu är jag inte särskilt PK men jag är så jäkla less på alla dessa opassande personer som dräller omkring med dessa hundar. Jag själv har Amstaff och jag spyr när jag ser alla dessa drägg på stan gå runt med sina ''statussymboler''. man behöver väl bara kolla annonser på Blocket och på Facebook så ser man överhängande typen som säljer dom. Ju mer pocket ju mer opassande ägare..

https://www.blocket.se/kristianstad/American_Bully_XXL_valpar_leveransklar_71214884.htm?ca=3&w=3

Man kan ju verkligen hoppas att dessa är importer eftersom de är 17 veckor och kuperade. Men det står ingenstans i annonsen att de är import. Tycker det är rätt relevant information när man letar hund.. men nästan alla annonser på denna hundtyp är ju väldigt knapphändiga.

Verkligen! Man borde maila och fråga om de är importer. Om inte, kanske ett samtal till länsstyrelsen är på sin plats..

Vag sägs om en 10 veckors valp som säljs från köparen, som köparen i sin tur köpte när den var 6 veckor?

Hon har tyvärr inga papper(?) de skulle fixat det, men det blev ändrat med pengasituationen. Inte chipad,, men avmaskad en gång. Hon biter mycket, så tänk på om man har barn att hon biter väldigt mycket. Vi köpte henne för ca 4 veckor sen, alltså för tidigt!

Oseriös uppfödare, oseriös köpare. Visste man inte annat skulle jag gissa smuggelvalp.

Har ju träffat bully-ägare utav de flesta varianterna misstänker jag.
Den typiska ägaren är unga killar som inte haft hund tidigare. Och för dem är Bully inte en vanlig hund, och det är de noga med att poängtera. Den ska inte se ut som en vanlig hund, den ska inte utfodras som en vanlig hund, den ska inte behandlas som en vanlig hund osv. Det verkar finnas en massa myter i Bully-världen som vi andra hundmänniskor skulle höja ögonbrynen åt. T ex att ge hundarna proteinpulver i maten och att ge diverse olika andra kosttillskott för att få valpen att växa så fort som möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
159 000
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 641
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!