Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Malinois (med märklig stavning) + bullterrier ligger på blocket.... jag finner knappt ord på vad jag tycker om någon som kom på att göra den blandningen....
Såg precis den jag med :nailbiting:

"jätte söta hundvalpar av excellent härstammning
tuffa kärvänliga valpar i medelstorlek ca 40-50cm mank höjd
max 30 kg leverans klara 1 feb belgisk shäfer o bullterrier ger
en trogen intellegent aktiv skyddande hund men även underbar familje hund"

:arghh:

Är det inte samma människa som kör repris på kombinationen? :meh:
Kombinationen som alla strösslades vidare till diverse omplaceringsorganisationer när de var runt året eller vad de nu kunde vara:crazy::(
Jo alla hamnade på hundstallet. Jag hjälpte till med en och den sista var på tommys omplaceringar. Även mamman var på hundstallet.
Det var dock inte bullterrier utan troligen airdelterrier amstaff och malle.

Såg precis den jag med :nailbiting:

"jätte söta hundvalpar av excellent härstammning
tuffa kärvänliga valpar i medelstorlek ca 40-50cm mank höjd
max 30 kg leverans klara 1 feb belgisk shäfer o bullterrier ger
en trogen intellegent aktiv skyddande hund men även underbar familje hund"

:arghh:
Vet inte om der kan vara samma som sist ? Låter skrämmande likt.
Sist annonserades dom ju ut med att pappan var en malle med bett!!
Dock hämtades ju alla i vanvårdsärende.
Undrar om malle blir nya tuffa moderasen ??
Sett många oreggade på blocket senare tid:(

Jo alla hamnade på hundstallet. Jag hjälpte till med en och den sista var på tommys omplaceringar. Även mamman var på hundstallet.
Det var dock inte bullterrier utan troligen airdelterrier amstaff och malle.
Är det alltså nån ny dåre i farten som provar att göra denna kombo? :eek: (tänker Iom mamman fanns på hundstallet)

Hur gick det med den kullen du haft kontakt med? (var det inte nån av dom som var rätt sjuk i nåt också?)

Är det alltså nån ny dåre i farten som provar att göra denna kombo? :eek: (tänker Iom mamman fanns på hundstallet)

Hur gick det med den kullen du haft kontakt med? (var det inte nån av dom som var rätt sjuk i nåt också?)
Ja man undrar ju någon idiot kanske fick inspiration :(
Jag hade en tik hemma en period hon hade demodex och mamman hade kraftig demodex !!
Kan ha varit mamman du tänker på hon var väl nästan hårlös när hon kom. De hade ju även frätskador på tassarna de som kom in till hundstallet ihop med mamman.
Några valpar var ju sålda men verkar som allihopa omplacerades för de var så svåra.
Mamman heter pamela och valparna på hundstallet minns jag bara tiger i nuläget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 638
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar