Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ännu mer OT: vilken tjusig hålväg på bilden nederst...
För den den som undrar vad en hålväg är: https://sv.wikipedia.org/wiki/Hålväg
Ale väger 16 kg. Hon är både lång och hög som en BC!Dåren är typ 30 hög och väger 16 kilo
Men hon är lång som en BC typ
Ale väger 16 kg. Hon är både lång och hög som en BC!
Samma öron.Två Dårar. Samma vikt. Lite olika ben.
Just nu på blocket: blandisvalpar border collie x amstaff (som eventuellt har lite ridgeback i sig). Pappan vallar och mamman vaktar enligt annonsen, känns som det kan bli en fin kombo!
Åh fy.. jag kan verkligen inte förstå folk som föder upp eller köper liknande kombo. Inget ansvar alls!Just nu på blocket: blandisvalpar border collie x amstaff (som eventuellt har lite ridgeback i sig). Pappan vallar och mamman vaktar enligt annonsen, känns som det kan bli en fin kombo!
Precis vad världen behöver!Just nu på blocket: blandisvalpar border collie x amstaff (som eventuellt har lite ridgeback i sig). Pappan vallar och mamman vaktar enligt annonsen, känns som det kan bli en fin kombo!
Dåren är typ 30 hög och väger 16 kilo
Samma höjd som en heelerhane, men typ 3 gånger så lång LimpvarningDåren är typ 30 hög och väger 16 kilo
Varför har den andningsproblem?Ni vet den där staffen på 16 kilo jag snackade om?
Den är totalt hyper, har separationsångest och andningsproblem. Men ägarna ska minsann skaffa en till från samma uppfödare, och den här gången en röd!
Prioriteringarna är helt åt fanders.. Färgen går före mentalitet och hälsa
Den är rätt kortnosad. Jag gissar att det är mjukdelarna inne i munnen som ger problem. Man hör varje andetag han tar för det väser liksom lite, och han grymtar och snorkar väldigt mycket för en Staffe.Varför har den andningsproblem?
M.a.o. dömer du ut en hel ras utifrån en enda individ som du råkat träffa.Den är rätt kortnosad. Jag gissar att det är mjukdelarna inne i munnen som ger problem. Man hör varje andetag han tar för det väser liksom lite, och han grymtar och snorkar väldigt mycket för en Staffe.
Inte alls lika mycket som frallorna vi har som låter att de ska kvävas till döds när de tvättar sig eller dricker, men ändå.
Det är ju bara o titta på dom jag lägger in,jag har inga med sämre andning än min pinne,men visst finns det massor med dåligt andandes frallor.M.a.o. dömer du ut en hel ras utifrån en enda individ som du råkat träffa.
Jag känner flera staffar, ingen av dem har andningsproblem, har heller aldrig hört talas om att det skulle vara ett problem inom rasen, därav min fråga.
Frallor har jag inga i min umgängeskrets, @dobbis kanske kan svara?
M.a.o. dömer du ut en hel ras utifrån en enda individ som du råkat träffa.
Jag känner flera staffar, ingen av dem har andningsproblem, har heller aldrig hört talas om att det skulle vara ett problem inom rasen, därav min fråga.
Fast jag ser ingenstans att hela rasen döms ut, bara köparens prioriteringar som väljer att köpa av samma uppfödare enbart utifrån färg, när den egna hunden har problem?M.a.o. dömer du ut en hel ras utifrån en enda individ som du råkat träffa.
Nu hittar du ju bara på. Jag har inte dömt ut någon ras.M.a.o. dömer du ut en hel ras utifrån en enda individ som du råkat träffa.